Healing iFokus

Healing

Etiketterstenarkristaller
Läst 3747 ggr
MariaJ
0

3 Gula stenar - Solar Plexus

Här presenterar jag 3 st gula stenar som kan balansera upp solar plexus chakrat. Detta chakrat står för vår emetionella sida.

Citrin

Denna sten är mentalt avstressande. Den stärker även koncentrationsförmågan och ger oss en överblick. Den är perfekt då man står inför en tenta, prov eller andra mentalt krävande situationer.

Psykiskt: Ger mental ro och ökar därför glädjen och tillfredställelsen i vardagen.

Fysiskt: ger en lugnande effekt på andningen. Ges därför som första sten vid astmaanfall.

Gul Kalcit

Detta är en optimiststen. Den är solgul och ger en glädje.

Psykiskt: Den ger oss vår självsäkerhet. Vi får lust till livet. Den hjälper oss att glömma oro och missmod.

Fysiskt: Den påverkar bukspottskötelns funktioner positivt och hjälper vid depressioner som är relaterade till obalanser i blodsockret.

Gul Safir

Denna sten förknippas med lycka, expantion och medvetenhet.

Psykiskt: denna sten stärker intellektet och hjälper dig att leva ut dina ambitioner.

Fysiska: Denna stenen är bra vid alla olika åkommor. den balansera obalanser i lever, mjälte och bukspottskörteln. Är bra för diabetiker, lågt blodsocker och matsmältningsbesvär.

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

LisaL
0

Detta tycker jag är ett bra inlägg med presentation av stenar. Men jag skulle önska om det går att få en bild på var sten eller i grupp med tolkning ovanför var och en för att få en bild av hur dom ser ut. Det är lättare att förstå stenen och ev. gå ut och köpa en om man vet hur den ser ut på ett ungefär.

Mvh LisaL

Ljuset
0

Tack Maria.