Healing önsketänkande, business ?
Ja, vad ? Jag vill absolut inte reta upp eller göra någon
ledsen som verkligen har förmågan. Men när man läser
om veckoslutskurser som kostar flera tusen så undrar
man om det ibland inte är för mycket business i det
hela ? Då jag har kronisk värk så vill jag på något sätt
hjälpa till de stunder kroppen orkar det så jag brukar
tillhöra dom som ordnar med det praktiska runtomkring.
Och jag kan bara inte låta bli att undra, att det som jag
som långtidssjukskriven får in på 1 månad, det får de
som kommer och föreläser, och även tar emot efteråt,
på en eftermiddag. Jag arbetade på intensiven så
stressen runtomkring fick mig att gå in i väggen.
Och då får de dessutom sova i gästummet, så det blir
inga omkostnader. Och vem kan bevisa om det verkligen
hjälper ? Jag har verkligen trott på det hela och kämpat
på utan allra minsta resultat. Mellan föreläsningarna så
har det hänt att de står utanför och röker och pratar
mindre snälla saker om andra healers.
Varför kan det inte krävas en längre utbildning ?
I vissa länder så krävs det 2-3 år och då är det anatomi,
psykologi o s v. En vän till mig gick en veckoslutskurs
och har verkligen gjort sig "storkovan". Visst finns det
oärliga människor inom allt, men det är ju så lättförtjänta
pengar om man verkligen har talets gåva och kan övertyga. Som sagt, menar inget illa, men jag har både
hört och sett det mesta även av kända healers när de
är på besök, Varför inte längre utbildning och även
test om de verkligen har de rätta inre kunskaperna ?
Har även sett flera falska intyg när det gäller långstids-
utbildningar. Och detta gör ju att allmänheten för det
mesta är oerhört skeptiska. Bort med alla dyra veckorkurser !
Ja du det här med att hamna på rätt ställe kräver tid. Du söker ju helt uppenbarligen efter något som du vill ska ge dig lindring. I början kanske man griper efter varje halmstrå, men efterhand så lär man att sålla agnarna från vetet.
Jag förstår din frågeställning och det vore väl inte fel med lite mer grundläggande utbildning hos alla som jobbar med människor och deras kroppar. Reta dig nu inte bara för mycket på vad andra gör. Då lägger du fokus och energi på saker utanför dig själv och din kropp och det ger dig inte lindring.
Det handlar om att man ska lära sig av det man möter på sin livsväg. Går man på samma smällar hela tiden. Ja då har man inte lärt sig helt enkelt. Man måste pröva olika vägar ibland. Ibland kanske sådant man aldrig tänkt sig. Våga vika av för att finna sig själv.
Kram Åsa
Jag förstår dina funderingar och när du känner så kanske du skall hålla dig ifrån så`na kurser ett tag.Du kanske är för sårbar och känslig för närvarande, det kanske kan vara bra att vila i dig själv ett tag?
Vad det gäller healers och andra som arbetar med människor så finns det naturligtvis både ock………Det gäller att känna in själv vad som är bra för just mig och under tiden kan man ju åka på några smällar men den som intet vågar han intet vinner, eller hur?
Sedan kan man ju göra mycket arbete med sig själv med tex en bra bok.Jag vill varmt rek. Eckhart Tolles bok " Lev livet fullt ut, vägen till andligt uppvaknande "
Hoppas det skall ordna sig för dig!
Kram Indiania
" Var nära naturen - var när dig själv "
Detta att ha förmågan?
Jag tror att alla människor kan heala andra. Det är många som framhäver sig själva som healers (låter egot tala), men som healer är man ju bara en ledning - själva healingen passerar ju bara genom mig.
Angående dyra kurser - vad betalar du för. Jag vet som företagare att det är otroligt mycket som går till skatt, försäkringar osv.
Om vi nu tar den healingformen jag sysslar med så kommer det lärare från hela världen. De stänger sina ordinarie mottagningar och måste då få traktamenten, resor och hotell betalda. Du ska betala stora dyra lokaler, vaktmästare osv. Administration osv. Sedan betalar du skatt och moms på intäkter.
Jag har hört folk som räknat anmälningsavgifter x deltagare och tror att de stoppar detta i fickan.
Som företagare i Sverige får du max behålla 30% av det du tjänar in.
Och vi har ju ett fritt val, vill man betala för en dyr kursvecka så är det väl ok? Och vad är dyrt?
15000 kr för en möjlighet att få inkomst när man varit sjuk i 20 år - är det dyrt?
Mycket att tänka på men jag vill gärna starta lite tankeverksamhet.