Healing - Sjukdomar
Ni som kan ge healing. Hur gör ni om ni känner av att personen ni ger healing har en åkomma som kanske inte healing biter på utan de måste kanske besöka läkare.
Tex ett hjärtfel, cancer osv.
Säger ni till "patienten" att det är nog bäst att ni kollar upp det eller hur gör ni?
Jag klarar inte av att ge healing själv men tar emot det ganska ofta och jag mår väldigt bra efteråt.
Det var bara en tanke som helt plötsligt dök upp kanske en konstig fråga men när något fastnar i skallen vore jag tacksam för svar från er som är kunniga.
Tatsu
Inga frågor är konstiga frågar Tatsu
Som jag jobbar kan jag inte se vad det är för fel på en person. Det jag kan se däremot är om personen har blockeringar i energierna nånstans. Är det en person som har många konstiga symtom och inte har varit till läkare så råder jag den till att göra det, men de är inget tvingande. Eftersom jag jobbar med alternativa behandlingar så händer det att jag ber en del att ta kontakt med läkare innan vi går vidare.
Healing kan jobba samtidigt med den traditionella skolmedicinen. Vi får inte behandla vissa sjukdomar men det finns inget som säger att en person med cancer inte kan få healing. Man kan lugna och lindra med healing. Det är en mänsklig rättighet att få välja behandling som personen blir hjälpt av, tycker jag. Min bästa väninna, som dog av cancer, fick med jämna mellanrum healing för att orka och det visste hennes läkare om, fanns tom inskrivet i hennes journal.
Så ser jag det iallfall
/Karin
#1 Tack för ditt svar.
När man ingenting kan själv och hon som ger mig energi brukar inte säga så mycket hon bara skrattar och ger mig ny ork.
Jag fick healing i torsdags och jag har varit sjuk i omgångar sedan december och känt mig allmänt nere.
Jag känner av när hon "går igenom" min kropp och denna gång tog det väldigt lång tid. Det känns ett pirrande och det kan kännas som om hon "knyter upp" trådar i kroppen. Jag förstår inte alls hur hon bär sig åt för oftast gör hon det på kvällen om jag pratat med henne under dagen.
Har vid något tillfälle frågat vad hon känner men hon kommer inte ihåg det senare utan bara för stunden.
Denna kvinna har hjälp mig mycket och jag är så tacksam för hennes kunnande.
Igår morse började det med ont i ena örat och jag fick yrselanfall flera gånger under dagen så allt gungade. Samt huvudvärk, idag har jag huvudvärk och ena ögat är inflammerat.
Först tänkte jag att nu driver hon ut det "onda" i mig, men nu känns det som om jag håller på få en förkylning till.Men det känns ändå bättre i kroppen efter healingen inte lika tungt och nere.
Jag är jätte fashinerad av detta med healing, för jag vet ju att det funkar men det finns många skeptiker i min närhet. Men jag mår ju bra av det så då tänker jag fortsätta att ta emot hjälp vid behov.
Tatsu
Läs gärna [artikeln om efterverkningarna](http://healing.ifokus.se/?ThreadId=b2235879-8491-4fa4-b052-a53174246ddf&mDate=2009-01-22 13:00:42&gid=e544d784-b847-4b28-b079-8670a699c371&rcount=296) av healing.
Hon som hjälper dig kanske kan ha papper och penna med sig och skriva ned efter hon jobbat med dig då hon har det i färskt minne. Ja ibland känns det verkligen som om någon knyter upp och knyter om. Jag kan känna det ibland som om någon har skurat med flaskborste inuti, alldeles ren
Tack för tipset, väldigt bra skrivet.
Jag får väl hoppas att det är healingen som fortfarande verkar och att det går över för jag känner mig alldeles vinglig och tryck i huvudet. Det är tur att jag är ledig idag men det är då man ska hinna med och göra så mycket. /Tatsu
Hej!
Angående efterverkningar, så höll jag på i ca 6 månader innan mina förkylningar släppte efter healingen, gick i olika omgångar på behandling bla prövade jag Deeksha healing som är en otroligt stark form. Då hade jag magvärk i ca 4 månader, så visst kan utrensningar vara jobbiga. I samband med det så kom upplysningen om hur allt låg till, det jag tror på idag, det var en enorm stark upplevelse. Som en reningsprocess kan man säga. Det tog upp till 2 år innan det började lugna ner sig och livet tog sig en långsammare rytm.
Så processen kan se så olika ut beroende på hur fort du jobbar med dig själv och hur mycket du bär inom dig som behöver komma ut.
Så ha förtröstan, det finns hopp.
Kram cilla.
Jag får väl hoppas att det är efterverkningar som spökar så det inte är en förkylning till på gång. Kanske jag ringer min healer och rådgör imorgon om det inte känns bättre.
Det finns inga åkommor som inte healingen biter på.
Healing kommer från det engelska ordet "heal" som betyder hel.
Healing söker alltid efter balansen i allting. Dvs den obalans som exisierar i en sjukdom är då det som healingen arbetar med.
Ovansett om det är orsak eller verkan.
Healing går till dom ställen där det behövs och tror att dom som känner av problemen när dom healar säger det. En del har kontakt med andevärlden när dom healar och får budskap. Fick en brännande smärta i ögat en gång när jag healade en person och hon hade då haft bältros i ögat. Och healingen går till dom ställen det behövs på. Det påbörjas en läkningsprocess direkt en del kan bli dåliga av healing,få svårt att gå,få utbrott med olika latenta saker som ligger i kroppen som kanske skulle brytit ut senare.Kanske till och med får ändra sin medecinnering efter en healing. Allting kan förändras med det att man gör healingar.

Healing är ett bra alternativ till den vanliga skolmedecinen och ngt som man även får säga till sin klient.
Healing ska allltid ses som ett alternativ och får alldrig ersätta den vanliga skolmedecinen.
Vi som ger healing kan alldrig lova att vi kan bota ngn men jag ser inte att den vanliga skolmedecinen kan det heller.
I många länder så jobbar ju den vanliga skolmedecinen hand i hand med healers med väldigt bra resultat.
Vi har flera sjukhus i Europa som har anställda healer.
Och det är det jag ser som det ultimata att kunna jobba tillsammans för den bästa vården.
När det sedan gäller cancer och andra svåra sjukdommar så är det ju förbjudet att ge healing eller ge annan alternativ vård.
Där har vi Alternativ vårds lagen som ger oss healer väldiga begränsningar på vad vilka vi får behandla eller inte.
Men samtidigt vet jag att vissa läkare rekomenderar sina patienter healing även om dom inte får.
När det gäller klienter som medicinerar för olika sjukdommar så ber jag dom alltid att göra en kontroll hos sin läkare efter healing behandlingen.
För helaingen kan ju påverka och hjälpa så kan medicineringen bli fel.
Men det är ngt läkaren ska bedömma inte jag.
Lasse