Healing iFokus

Healing

Etikettintuitionsövningar
Läst 11571 ggr
MariaJ
0

Vilket tal är du ?

Jag tycker att numerologin är väldigt intressant, så jag jobbar nu på en artikel som ska komma ut om ett tag på healing.ifokus,, men jag vill ge er lite försmak på den genom att ni kan räkna ut era födelsetal.

Jag är född 1965 den 8 Juli..

Mitt tal blir: 1+9+6+5 0+8 0+7 = 36

3+6 = 9

Jag har alltid visst att jag är en nia.. pga att jag bara trivst i hus eller lgh där jag antingen har bott på bara nummer nio,,eller som nu nr: 19, min bil har nummer 9, jag gillar siffran och kan liksom inte förklara varför.

Vad är ni för siffras ?? Räkna ut den och se er omkring i allt.. Har ni den med er här och nu på ng sätt ?? Spännande :-)

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

FiaH
0

Mitt nr är 33, det jag hört är att man inte ska räkna ihop 11,22,33. Vet ej om det stämmer, men det är mycket spännande med nummerlogi. Ska bli spännande med en maffig artikel. Kram

Neroli
0

Om jag räknar födelsedata så är jag 22, eller 4.

LottaU
0

Mitt blir 5

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Opal
0

Jag fick en 7:a. Ska bli roligt att läsa sedan vad den står för.

[BigMama]
0

Jag är 11 eller 2 om man nu ska räna ihop siffran 11.

Har läst, som Fia, att 11, 22 o 33 är s k mästartal. Ser mycket fram emot en större artikel!  Läser just nu "numerologi" av Glynis McCants.. Har inte hunnit så långt, bara räknat ut mina och min mans primärtal. Vi ska vara "toxic" som ett par…? Hujedamej…. Jag kanskeväljer att inte tro på numerologi.. Flört

Helenasharmoni
0

Jag fick också 36, är alltså en 9:a

AnkiH
0

Jag är en 4:a

LisaL
0

Jag är en 6 vad nu det kan betyda. Spännande….Fundersam

[Hellas]
0

Jag har alltid varit en 8 och det stämmer perfekt med mina födelsedata som jag har. Intressant

/Hellas

Rocktjejen
0

jag är en 8 och har enligt numerologin en karmaläxa i detta liv..visst är det spännande med numerologi..har försökt o få tag i en speciell bok med numerologi som är skriven av signe hasso och helena davis..men det verkar omöjligt att få tag i den=(

[BigMama]
0

#1 Ur boken "Numerologi" av Glynis mcCants:

DUBBELTAL

Det finns två ställen att leta efter dubbeltal på:

- Då dagen du föddes antingen är den elfte eller den tjugoandra i månaden.

- Då summan av dag, månad och år för din födelse blir 11 eller 22 före sista nedbrytningen.

ett exempel på det sistnämnda kan vara om din födelsedag är 3/1 1980. Då du börjar addera siffrorna märker du att du, innan du får fram livsvägen har dubbeltalet 11 eller 22:

3/1 1980 - 3+1+1+9+8+0=22

Vad innebär det att ha ett dubbeltal i sitt numerogram?

Helt enkelt att du inte bör luta dig tillbaka och slappna av under den här livstiden. Du har arbete att utföra. Du har makten att åstadkomma något och din tid här på jorden kommer att användas för ett högre syfte. Så tänd ett stearinljus, meditera och fråga Universum varför du är här. Kommer du att tjäna ett högre syfte genom att undervisa eller skriva tankeväckande böcker? kommer du att göra det genom att rita underbara byggnader? Kommer du att hitta botemedlet mot någon sjukdom? Personer i dubbeltal i sitt numerogram är ofta högt begåvade och bör använda sig av det.

DET SOM ÄR VIKTIGAST ATT KOMMA IHÅG är dock att dubbeltalen i slutändan ändå bryts ner till siffrorna 2 respektive 4. Ta till dig det slutgiltiga talet och sätt inte så hård press på dig själv. Det som verkligen faller på dig med dubbeltal är frågan om att ta reda på vad du måste göra med ditt liv. Du kommer inte bli nöjd förrän du gjort det.

Om din livsväg eller födelseag bildar något av dessa tal ska du veta att de enda som får dem är personer vars uppgift är att inspirera andra och tjäna mänskligheten. Se det som en gåva från universum.

..Läser vidare.. Mvh Mirja

Tuva-Lena
0

Min siffra blev fem, och det stämmer nog, inte minst på sista tiden så har siffran 5 ofta fått en speciell betydelse för mig. Jättekul! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Bybo
0

Jag har 7 i både själstal och livstal…eller hur dem nu heter….

tatty
0

jag är en 7a……..

lillajag
0

Jag är en 3:a

monkam
0

Jag är en 9:a

Magi-cat
0

Jag är en nr 17 eller 8:a. 8:an stämmer så attans dåligt så det kan nästan inte vara sämre….

Antingen är nåt fel med numerologin eller så blev jag bortbytt på BB….Glad

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

a_woman
0

Jag är 9:a

Kinna1
0

Och jag är en 8:a vad nu det betyder =)

chapett
0

Jag är en 2:a, vad det nu kan innebära… Fundersam

elsa-linnea
0

Jag är en 8:a, det finns en åtta på mitt husnummer och min bil har också en åtta, annars har jag aldrig tänkt på nummer åtta som ett tur nummer.

Spännande, ser framemot Marias akrikel.

Zariah
0

Jag är en 9:a men vet inte riktigt vad det innebär.

night-bliss
0

#11 så om jag adderar mina tal och jag får 33 så ska jag inte lägga i hop detta och få 6? Vad betyder 33 eller 6?

night-bliss
0

Vänta nu vadå mästartal? hjälp jag får prestationsånger ju :(

MariaJ
0

Man kan tolka de tal som är 11, 22, 33, 44 osv på ett speciellt sätt..Du behöver inte få ng prestationsångest alls night-bliss,, artikeln publiceras snart.. Har endast endel kvar att skriva.Skrattande

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

karinkst
0

Ja en 9:a

EvaNy
0

En 3:a är jag

Eva i Bromölla

kath
0

Jag är en 9:a  Vet heller inte vad det betyder..:)

MariaJ
0

Jag vill bara informera er om att jag blir ng fördröjd med artikeln.. Det har varit fullt upp,, och tidsoptimist som man är så ….Den kommer in i början på vecka 44..

Tack för er förståelse..!!!Kyss

Kram på er alla // MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

[BigMama]
0

http://tarot.newagesidor.se/dina_numerologiska_tal.html

En sida där man lätt kan räkna ut sina nummer och vad de står för!

Trevlig helg/ BigMama

felixifokus
0

tack BigMama.

När jag läser det där ser jag att mitt namn inte är så bra, numerologiskt. Kommer mina livsförutsättningar ändras om  jag gifter mig och byter namn?

[BigMama]
0

#31 Enligt numerologin ändras dina förutsättningar och nummer när du byter namn, adress, telefonnummer…. Det enda som består är ditt livstal/väg som härstammar från år,månad, och dag av din födelse, och det kan man ju inte ändra! Blir det bättre om du gifter dig? Flört

felixifokus
0

man kan ju testa några månader Räcka ut tungan

[BigMama]
0

Tänkte du skilja dig om det inte blev så bra? Har du kollat förutsättningarna med nytt efternamn? Flört

felixifokus
0

mmm det skulle bli 8 istf 11 … mycke bättre i konsonantfråganGlad

[BigMama]
0

ja 8 är pengar och ekonomi. åttan lyckas på något vis få ihop ekonomin… jag har en förkortad version av alla nummer, i boken jag nyss läst. Ska jag dra dem?

felixifokus
0

apselut, om du orkar :)

[BigMama]
0

okej!

Ettans vibration utmärker självständighet, initiativtagande och ett behov av att vara den som bestämmer.

Tvåans vibration är känslig och tycker inte om konflikter. (jag…)

Treans vibration sätter värde på kommunikation och kreativ energi.

Fyrans vibration är pålitlig, ansvarsfull och söker trygghet

Femmans vibration söker frihet och äventyr.

Sexans vibration är fostrande och tenderar att ta hand om andra.

Sjuans vibration söker sanningen och stäler ständigt den stora frågan: "Vem är jag?"

Åttans vibration behöver ekonomisk och andlig frihet.

Nians vibration utstrålar ledarskap och humanitära instinkter.

Stämmer det på dig? Andra medlemmar?

Melina.
0

Detdär är samma sätt som man räknar ut sitt personlighetskort i tarot. Jag är nummer 3, Kejsarinnan.

Vet inte om det som står om trean (#38) stämmer. Har för tillfället helt tappat bort mig själv, vet inte vem jag är =/

CarolineO
0

JAg är nr 32 eller 5…

[BigMama]
0

Då bordemitt personlighetskort vara Lustan (!!) 11? Vad innebär det då?

loreena
0

jag är ettan då? Kom fram till 10 så då blir det 1+0? Passar inte speciellt bra på mig. Beror vilket sälskap jag är i.. Fundersam

[BigMama]
0

Ettan ställer höga krav på både sig själv och andra, kan det stämma då?

loreena
0

Jag ställer jättehöga krav på mig själv.. Ledsen Är nog en etta då i alla fall..Glad Tack för informationen

BENNYP
0

Detta verkar intressant skulle vilja lära mig mer om detta.

BENNYP
0

Detta verkar intressant skulle vilja lära mig mer om detta.

britt-mari
0

PAAK
0

Sjuan, och det stämmer bra in på mig!

Pia-F
0

Citronmeliss
0

Jag är en 8 …

Gjorde igår en uträknig av mitt livstal på sajten:

http://www.ditthoroskop.nu/se/livstal.htm

och fick följande beskrivning av 8 som person!

Känner ni andra ÅTTOR i gen er? Det gör jag till stor delGenerad

**Livsväg 8, den målmedvetna materialisten:
**Åttor är i allmänhet starka och självständiga människor. De är beredda att kämpa hårt för att nå sina mål, så väl i arbetet som i till exempel någon sport. Åttor kan till och med bete sig hänsynslöst för att nå dit de vill.

Har du livstalet 8 är du en ambitiös person som litar mycket på din egen förmåga. Du är duktig på att planera och följer också nästan alltid din plan. Att organisera är också något som du nog kan lägga till på din meritlista. Du har en girighet som få och är inte rädd för att gå din egen väg. Att hjälpa människor är något som du gärna gör eftersom du vill att andra också ska bli så självständiga som du. Det är inte omöjligt att du är duktig i sport eftersom du antagligen även på det området sätter upp höga mål.

Arbetet tar mycket av din tid vilket medför att familj och vänner kan bli lidande av detta. Du kan ibland uppfattas som ytlig då du tycker utseendet spelar stor roll. Du blir lätt frustrerad och bör nog fråga dig själv varför.

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

tooraws
0

Jag är en etta

Kramis Anders

zuzzie
0

Vad betyder 379?

GitteL
0

Jag är en 7:a.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

KalleN
0

jag är en 8

fridelfina
0

Jag fick en 3 på sidan som Citronmeliss tipsade om och det är ganska långt från hur jag uppfattar mig själv…

gillar ett vara ensam, gillar inte fester, har inte lätt att tjäna pengar, tröttnar inte snabbt på saker, vill inte att det ska vara nytt hela tiden…jaja, tur att man tar saker med en stor nypa salt. Flört

**Livsväg 3, den obotliga exhibitionisten:
**Treor är mycket kreativa och älskar att ha folk omkring sig. De är färgstarka personer som nästan alltid är glada. De har lätt för att lära sig nya saker och verkar alltid ha turen på sin sida. Men de tröttnar snabbt och vill att det ska hända nya saker hela tiden.

Har du 3 som livstal så älskar du säkert livet. Att anordna fester är något som du är expert på då du är utåtriktad och gillar att hålla igång. Du går alltid in i ett nytt projekt med nyfikenhet och positiva tankar. Detta brukar uppskattas av andra och därför ses du vanligtvis som en bra samarbetspartner. Din kreativitet har du behov av att uttrycka på något sätt och din fantasi underlättar det för dig. Du har även lättare än andra att tjäna pengar, men du är samtidigt medveten om att pengar inte gör dig lycklig.

Om det inte händer något kul så blir du ofta uttråkad och rastlös. Att vara ensam är något som du försöker undvika och om du trots allt blir det, så kan du bli apatisk. Du bör se upp så att du inte blir utbränd.

Hoppfull
0

Jag blev en åtta och den beskrivningen känns som om den talar om någon helt annan! Att jag är stark, självständig och ambitiös stämmer bra liksom att jag ganska lätt blir frusterad men inget av det andra känner jag igen mig ett enda dugg i.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Vintersaga]
0

Är en 22/4. Kanske passar en smula, men jag tycker talet som hela namnet består av är mycket mer intressant - där kan man tala om personligt tal. Där är jag en 7:a.

Personligen tycker jag Glynis McCants bok inte är så särskilt bra, men det är för att jag först lärde mig från Signe Hassos bok och sedan från Annika Langlés. Varför jag inte tycker det är för att hon gör om y till konsonant ibland (beroende på vilka bokstäver som står intill bokstaven) samt att översättaren (för det kan ju inte vara Glynis själv, som är amerikan) gör om å, ä och ö på samma sätt som Signe Hasso gjorde - dvs. å och ä till 1:or och ö till 6:a (antagligen för att formen på bokstäverna liknar a respektive o, som är 1 respektive 6).

Men det är min syn på det hela och ingen vetenskaplig sanning :-)

[BigMama]
0

#57 Är helt såld på Glynis! Lyssnar på hennes radioprogram på webben.. Men har aldrig behövt ta ställning till det där med Y:et!

Kan inte uttala mig om Langlé eller Signe Hasso, har inte läst deras böcker.

[Vintersaga]
0

#58 - Jag inser att jag trots allt är ganska präglad av fyrans energi - den står ju för struktur och ramverk bland annat. Är det något som är besvärligt så är det när det finns flera varianter på ett och samma tema!

Jag gissar att du inte har å eller ö i ditt namn… då är du inte berörd där heller :-)

Sen har vi det här med personligt år i numerologin - börjar det, som vissa "experter" antyder, när året börjar eller när man själv fyller år…? Det är också en väsentlig skillnad för oss som fyller ganska sent på året… En säger si, en annan säger så… vem kan man lita på? (som DiLeva sjunger)

Mizzi
0

Jag är en 8

[BigMama]
0

#58 Är det så att inom den kabbalistiska numerologin börjar året när man föds?

Kan det vara så att vilken numerologi man än väljer att tro på, så kanske år 1 har samma innebörd som år 2 i pytagoriska (??) numerologin? Alltså man räknar olika men till syvende och sist är innebörden och energierna de samma för de olika talen..?

Hjälp va´snurrigt.. Är inte så insatt som jag skulle vilja vara, så det kanske blev lite flummigt!

shintaida
0

Jag är nr 5, men ser inte det runt mig. Jag ser mer 2 och 3….

Är jag konstig, eller?

Med Stjärnljus // Shintaida

[BigMama]
0

Vad menar du Shintaida? Med ser? Att du är mer som talen 2 och 3?

Glad Kul o se dig förresten!

[Vintersaga]
0

#61 - Det handlar nog om att det är olika typer av människor som använder sig av numerologin.

Vi som är astrologer ser ju hur vårt personliga (astrologiska) år börjar vid födelsedagen (eller för att vara noggrann - när solen kommer tillbaka till sin exakta position den hade när man föddes).

De som inte har astrologin så stark kanske följer en annan riktlinje - och då börjar (helt logiskt då) det personliga året när det universella året börjar.

Så en enighet hade ju varit trevligt :-)

Vad gäller siffrornas betydelse så tror jag inte det är någon skillnad mellan de olika systemen - men det vet jag inte förstås (så insatt är jag inte).

Det som är det stora problemet är när det personliga året börjar - börjar det i mitten av oktober för mig som är född då eller börjar det 1 januari (eller är det något annat datum som gäller)???

shintaida
0

#63 BigMama

Hej! Kul o se Dig med!

Jo, vad jag förstod så skulle man kolla i sin omgivning om talet gick igenom den. Alltså fem hästar, fem hus osv.

Att talet fem skulle visa sig ofta på olika vis. Men jag kanske fattade fel?

Med Stjärnljus // Shintaida

[BigMama]
0

#63 ..Aha, då förstår jag… I själva verket har jag nog inte läst huvudtemat ordentligt! Generad

Men 2 och 3 blir ju 5 tillsammans, förstås. Men visst är du femma? Fart, äventyr, frihet..?

Min livsväg är 2, vi bor på 1307 (11=2) - men sedan gjorde de om gatorna och nu är det 14 (1+4=5), gissa om det blev rörigt och händelserikt sedan den omnumreringen! (Om man nu tror på numerologi). I mitt barndomshem hade jag 22. Adderar jag ihop telefonnumret blir det också 2.

Jahopp, då blev jag sittandes vid datorn igen, jag som skulle leta rätt på ett gott middagsrecept bara…

/BM

Tatsu
0

Ska det bli ental? fick till 39 när jag lagt ihop födelsetalet sedan 9+3= 12 ska man + ihop det också?

[BigMama]
0

#67 Japp, då är du en 3.a!!

Tatsu
0

en 3:a kan nog stämma, jag har många treor i min omgivning.

Inanna
0

Jaha, jag är en klockren 7:a - i varje fall stämmer det som stod om sjuor i "ditthoroskop"-sajten (#50).

Nu gäller det bara att hitta en perfekt livspartner - dvs en trea…;-)

Bybo
0

#70 Aha…"ska" man ha en trea :-)

Inanna
0

Jo, jag gick in under fliken "kärleksnumerologi" och testade lite olika datum - och då matchade 7an och 3an varandra perfekt - 100% enligt sajten…:)

korseett
0

jag är en trea man jag är upptagen tyvärr haha!

Ina123
0

Jag är 22 eller 4

april4
0

Jag är 8

zayla
0

Hahaha!! Jag kollade in på länken från #50  och testade mig och fick en nia… fy sjutton det stämde sååå bra så in i Norden de mesta. Kul! Skrattande

Spiriteye
0

Jag är en 4a…

skruttan31
0

Som din trogna förmyndare jag är.. är du en 5:a *s'

Spiriteye
0

Hahaha.. Det är tur att man har en kvinna vid sin sida som håller koll på en.. Vad skulle vi män vara utan våra kvinnor som styr å ställer över oss å håller koll på oss.

Puss på dig SKruttan!!

Bybo
0

*fniss* Ni e söta ni #78 #79 :-)

Hm..jag träffar en man som är en 5:a. Är det okej? :-) Och nån sa här tidigare att jag som 7:a passar med en 3:a. Och jag kan berätta att jag träffade en man 2004 och han är en 3:a och vi kan inte släppa varann…:-( Vi var så rätt….

FiaH
0

#80 låter ju klockrentSkrattande Hmm får nog kolla upp min gubbe tror jagFlört

[BigMama]
0

Nu tjatar jag på om Glynis McCants bok igen… Men här är ett förbindelseschema för vilka man matchar bäst med:

1

Samstämmiga tal: 1, 5 och 7

Förenliga tal: 2, 3 och 9

Utmanande tal: 4 och 6

Neutralt tal: 8

2

Samstämmiga tal: 2, 4 och 8

Förenliga tal: 1, 3, 6 och 9

Utmanande tal: 5 och 7

3

Samstämmiga tal: 3, 6 och 9

Förenliga tal: 1, 2 och 5

Utmanande tal: 4, 7, och 8

4

Förenliga tal: 6 och 7

Utmanande tal: 1, 3, 5 och 9

5

Samstämmiga tal: 1, 5 och 7

Förenliga tal: 3 och 9

Utmanande tal: 2, 4 och 6

Neutralt tal: 8

6

Förenliga tal: 2, 4 och 8

Utmanande tal: 1, 5 och 7

7

Samstämmiga tal: 1, 5 och 7

Förenligt tal: 4

Utmanande tal: 2, 3, 6, 8 och 9

8

Förenliga tal: 6

Utmanande tal: 3, 7 och 9

Neutrala tal: 1 och 5

9

Förenliga tal: 1, 2 och 5

Utmanande tal: 4, 7 och 8

Jag hoppas att jag skrivit rätt nu…

[BigMama]
0

#82 Måste poängtera att det är underlättar om livsvägarna är samstämmiga eller förenliga med varann MEN livsvägen är bara ett av sex tal man jämför med sin partner!

Det finns även ett själstal, personlighetstal, totaljag, födelsedagen och attitydtalet.

Det idealiska är ifall era livsvägar och attitydtal är antingen samstämmiga eller förenliga med varann.

Om ni har tre eller fler primärtal gemensamma betraktas det som en förbindelse mellan själsfränder. Det betyder egentligen att oavsett om förhållandet är bra eller dåligt är det aldrig riktigt över när det tar slut.

[stblues35]
0

Är en 9:a

[alena]
0

En 3:a är jag vad det nu innebär.

solblomman
0

isa
0

Jag får nr. 33. (1967-06-22 )

[BigMama]
0

Idag har jag haft en "må bra" dag och lyst fast himlen vart molnig och grå. Hmm, jag undrar vad det är för dag då? 7/4. Dvs dagens datum har attityd 11=2, vilket är mitt tal. Jag undrar om numerologin påverkar humöret eller var det rätt och slätt en bra dag? *funderar*

miramis2
0

Jag är en 7 ! Stämmer så in i vassen, men kan säga att det är ju bara en del av allt, intressant när man sen ser de andra siffrorona/fasetterna vi har! Livstalet är ju vår grundenergi enl boken ovan o det kan jag med hålla med om. Jag hittade enromt mycket förståelse för mig själv o mina medmänniskro när jag började studera ämnet.

Bybo
0

#89 Jag är också en 7:a Både som livstal och själstal..Kan det betyda nåt? :-)

[BigMama]
0

#90 Ja, 7:an är ju ett av de "mediala" talen, (även 2 o 6). Om jag inte missminner mig så är du väl lite medial..? Fundersam

Bybo
0

#91 Aha…Nja..jo..njee…Lite :-)

[BigMama]
0

#92 Lite blygsam..? Flört

FiaH
0

#92 klart du är, du ska inte vara så blyg

Bybo
0

#93 #94 *leer* Ni är snälla ni…..

CatarinaJ
0

Jag är en trea.. Just nu har jag haft tre längre förhållanden, tre barn, jag har tre armar.. Nä jag skojade om det sista..Oskyldig Dumt kanske…

Men om jag fått siffran fyra eller fem.. hade jag då inte börjat söka efter något som hör ihop med fyra tex?

[BigMama]
0

#96 Många ggr tror maan ju det man vill tro på.. Så du har en poäng där!

Lurvtass
0

Jag blev en 3:a. Läste på www.ditthoroskop.nu/se/livstal om treor. Tyckte det stämde väldigt dåligt… Däremot har jag haft väldigt mycket tvåor i mitt liv, dvs tvåan är lite utav mitt favorit- och lyckotal.

Ngn annan som har liknande resultat?

Vera-Trollet
0

Katarinaj
0

Fattar jag rätt eller?

Född 1969 31 December

1+9+6+9+31+12=68=6+8=14?

Är mitt tal/nr 14?

FiaH
0

#100 Nej, sen lägger du ihop talet 1+4= 5Skrattande

Katarinaj
0

Aha tack!

stina63
0

Hejsan Jag är en 2. Och det stämde nästan in på mej vad där stod om 2

ANBC
0

Jag är 1.a

det som hör till det passar in på mig ganska bra.

Krm o BB

Katarinaj
0

Jag var inne och kollade nu och såg att man kunde klicka på ngt som hette det nya systemet, där skrev man sitt för och efternamn och fick på det viset fram en siffra/ett tal.

FiaH
0

#105 Aha, på vilken sida såg du det, spännandeSkrattande

MickiRosa
0

11 är mitt livstal, eller två om man räknar ihop det

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

Stormviskaren
0

#98 jag läste också där. Tyckte också att det stämde väldigt dåligt.

1993 9 April

1+9+9+3+0+9+0+4=35

3+5=8

melia
0

Haha helt otroligt!! det stämmer ju faktiskt Glad Jag är en femma och mitt lyckonummer har varit 5 ända sen jag var liten!! Förvånad har haft det på allt, handbollströjan i alla år när jag spelade och har alltitd valt nr fem när det har gällt nåt Skrattande coolt Cool

[BigMama]
0

#98 Fåfäng eller är mån om ditt yttre? Att ha god ekonomi är viktigt? Har stunder där du tycker lite synd om dig själv?

MimmieM
0

Mitt lyckotal har alltid varit 3 och jag blev inte alls förvånad när det var 3 som var mitt livstal :) Det har alltid kännts rätt!

Carpe Diem

anebit
0

född     22/11      men är en 7   som stämmer till  ca 3/4

mitt telefonummer slutar på     777
  "   mobil   "           "                 11  11

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

FrauBlycher
0

jag är en liten åtta jag

det stämmer till hälften men inte helt :)

signemo
0

Hej. Börjar fundera på om jag inte är jag. Var inne på sidan som finns länk till ovan. Jag hade 1 i det mesta utom på en där jag hade 8. Vad jag kunde förstå skulle jag vilja bstämma och ha ledar egenskaper och allt var det var. Min käre man skulle skratta. Han vet ingen veligare än mig. Och mina systrar muttrar just nu över att inte få förslag till födelsedag. Känner mig inte alls som nr 1 i nått..Vill helst jobba lite bakom. ENligt 8 skulle jag nå framgång. Låter väl bra. Men jag är ingen karriärist. Så jag hoppas det blir inom något med det känslomässiga mognandet. i Ett annat yrke kanske mer med människor.. Fast en sak var härlig. Jag och min man sen många många år tillbaka passade ihop till 100 %. Nu skall jag gå och fixa lite gott till gubben som ringde och sa att han snart är hemma. Kram på er

Var rädda om varandra

Denna kommentar har tagits bort.
signemo
0

Oj då. Här blev det lite dubbelt. Ursäkta mig

Var rädda om varandra

[BigMama]
0

#114 #115

Ettans karaktärdrag kan också vara: "hur bra du än gör ifrån dig, så är det aldrig bra nog" dvs självkritisk… Tävlingsmänniska?

gyllenehjartljuset
0

Enligt födelsesiffrorna är jag en sjua.

Men träfaade en numerolog somsa att man är det datumet man ör född på i personligheten. Då är jag en åtta. Vem vet jag känner igen mig i båda

Vibeka
0

Är en 1:a :)

Karinnh
0

Jag är en 8:a….min sambo oxå,lite stämmerObestämd

Aracco
0

Jag har funnit att när jag räknar ut tal som baseras på NAMNETmed pythagoras system så stämmer det inte på mig. Men när jag räknar på det kaldeiska stämmer det jätte bra..

Vad har ni andra för erfarenheter???

Pythagora

1 a j s

2 b k t

3 c l u

4 d m v

5 e n w

6 f o x

7 g p y

8 h q z

9 i r

Å och ä räknas som A, Ö räknas som O

Kaldeiska

1 a i j q y

2 b k r

3 c g l s

4 d m t

5 e h n x

6 u v w

7 o z

8 f p

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

[Vintersaga]
0

#121 - Jag har alltid fått det att stämma när jag räknar med det första systemet (pythagoras) - MEN… jag räknar inte Å och Ä som 1 och Ö som 6, vilket jag tycker är helt ologiskt…

Det här är min syn på saken - enligt det som kallas pythagoras här ovan så kommer alla bokstäverna i tur och ordning (har inget med utseende att göra). Följdaktligen borde å, ä och ö också komma i turordning… och då borde det bli Å=9, Ä=1, Ö=2. Så räknar vissa numerologer också, medan andra följer en annan regel… nämligen - eftersom Å och Ä ser ut som ett A så borde de vara 1:or (som A), medan Ö ser ut som ett O och då borde Ö vara en 6:a (som O).

Sen skriver en del böcker att man ska använda sitt nuvarande namn - vilket för många människor kan vara annorlunda jämfört med födelsenamnet. Men där håller jag på traditionen, att använda det namn vi föddes med. Ens nuvarande namn är inte helt betydelselöst, men det ska tolkas annorlunda…

#121 - Hur ser ditt namntal ut om du använder mitt resonemang (och använder det namn som du föddes med, inte nödvändigtvis det du har nu)?

Mitt sätt behöver inte alls vara rätt - men det presenterar ett annat sätt att räkna än det som presenteras ovan…

\Rickard

korseett
0

spännande med en tråd som levt i snart ett år!

Vera-Trollet
0

Numerologi är intressant och spännade och slående hur det stämmer!

Hoppas jag inte upprepar någon annan men det var många inlägg att läsa igenom.Men två böcker som är bra är:

Numerologi av Glynis McCants                                                   

och

Numerologi av Rodford Barrat

FiaH
0

#124 Tack för tipset, håller med om att detta är mycket spännande ämneGlad

Aracco
0

# 122  Jag startar en ny tråd - Mina nummer - med mina tankar kring detta!!

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Lemixz
0

Mitt tal är 7 (;

Howliten
0

Jag är en 8:a jag..

Jag är glad. Är du?

kvinna76
0

jag har nr 33 me..hmm eller ja 6 om man nu ska bryta det kram

wolfie
0

smofolket
0

jag blev 11 eller blir det 2 då eller?

smofolket
0

jag blev 11 eller blir det 2 då eller?

Tessa69
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag är en 8 ,vad säger den tro?

[BigMama]
0

#133 Mån om ditt utseende, ekonomisk trygghet viktigt, antingen rinner pengarna genom dina fingrar eller så har du dem på hög, beror på om du lever på den positiva eller negativa sidan av 8:an. Dessvärre har 8:an lätt för att se allt i moll och offerkoftan faller gärna på. jag vet, har attityd 8.

Bybo
0

Pling! Hej alla. Såg ju att denna tråden var aktuell igen…Ville bara hälsa ;-)

kvinna76
0

har nr 6 ja>:)

linbam
0

jag blev en 1a känner inte igen mig…är ingen ledartyp…känner inte så mycke för nr1…ja ja..

Glad

Liiisen4
0

jag blev en 4a… men jag ahr alltid varit en 8a??

kan intekomma på någonting med siffran 4 i mitt liv…

Liiisen4
0

men gud va läskigt!!!! nu när jag läser om 4an på alla länkade hemsidor så stämmer allt in till 99,9%!!! usch jag ryser!!!

smofolket
0

Hej allihopa!

Detta ämmnet är väldigt intressant, jag blev en 11  eller  en  2:a

Anco
0

Jag är också 11 eller 2.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Philia
0

Är en 9:a och det passar mig som handen i handsken :)

Anco
0

Har läst på lite om nr 11 och nr 2 och det stämmer skrämmande väl överens med mig :)

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.