Att läsa av auror!!
Min fundering är om det finns fler här som har varit med om att läsa av en annans Aura. Själv gjorde vi ett test, när jag och en grupp träffades i lördags. Testet gick ut på att få fram vad vi kunde se i auran ,dess färger osv. Mycket spännande, finns det fler av er som kan se auror på folk, och även få till er färger?
KramFia

Jag ser auran, färger och en del andra fenomen runt människor men det är en förmåga som jag i första hand använder mig av i healingsessioner. Av etiska skäl undviker jag att läsa av auran runt människor om de inte personligen har bett mig om det.

Jag tränade på auratolkningar på distans under en period vilket faktiskt funkade bra. Fast jag behövde ju då ett nytaget foto och helst mot en vit bakgrund. Nu för tiden så tycker jag nog att jag har försämrat mitt auraseende
Har nog för mycket tankar runt mig själv just nu….
Men kul att ha en grupp att träna ihop med!
Visst är det kul, när man är i grupp, oxå för att jämnföra om vi fick till oss likvärdiga svar, och denna gång fick vi det, så det var kul. Man kan träna så mycket när man är många och utbyta erfarenheter.Även våra energier blir ju starkare när vi är många som träffas

Jag vill också ha en grupp
För det är ju otroligt bra att kunna bolla tankar och ideér med varandra. Och visst blir det en helt annan energi när man är flera och man lär sig mycket av varandra.
Men till hösten ska jag försöka få ihop ett gäng som vill träfas och träna på olika saker.
Va kul, hoppas du får några med dig.
Javisst blir energierna starkare, det kan man ju märka när man meditera ihop oxå.
Förra året när jag gick en kurs så gjorde vi en övning i att lära sig se auran, men jag såg inte färgerna med ögonen, jag såg färgerna i mitt sinne och intuitivt..

Hej kul att någon mer ser färger med något annat sinne än ögat trodde jag var helt ensam,,
,har inte hållt på med detta så mycket men provade i min tränings grupp en gång,,alla andra såg färger men inte jag,utom då att jag "kände"istället ,jag visste bara vilken färg dom olika personerna hade,,
Hej! Det låter ju minst lika spännande, som att se färgerna med blotta ögat. Det finns ju inget rätt och fel, utan att gå på sin känsla är nog det bästa. Härligt iallafall

När man ska se auran, så ska man be någon ställa sig vid en vit vägg, och det viktigaste är att man inte tittar på personen utan att man tittar utanför och bakom på den vita bakgrunden. Man kan fokusera precis utanför kroppen men ha blicken riktad på den vita bakgrunden. Då öppnas ofta ditt inre seende upp och man kan se ljus, färger eller annat omkring männinskan. Det finns inget som är rätt eller fel. Det finns många som även ser symboler som tex, trianglar, tecken, ljusbollar, färgklickar mm..
Man andas in rätt och även ber personen vid väggen att andas in och släppa ut luft. Man ska andas djupt ner och känna att magen andas..och sen ut.. Man förstärker då även kontakten med sin intiution, själ och meditativa tillstånd. Efterhand som man tränar så kan man utveckla sitt seende och göra nya övningar..
Alla kan se våra energifält, men vi måste då släppa alla prestationskrav och förväntningar …bara låta vårt öppna sinne styra oss in i detta seende.
OBS ! Jag kommer att skriva lite olika övningar här på healing.ifokus sen…då mitt egna bredband startat hemma hos mig.
Så träna er på att öppna upp ert inre seende genom att göra denna övning.
Lycka till !
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
puttar denna
Någon som har provat inlägg Marias #9 tips. Den är kanon bra
Gud vad spännande, det där måste jag prova!
Finns det något typ schema eller liknande för vad de olika färgerna och symbolerna står för? Om jag nu lyckas se dem så kan det vara kul att veta vad de står för …
Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga 🌺

Jag ser auror kring djur och människor, och… det ÄR spännande 

Detta med att se auran är verkligen spännande. För mig började det som en lek på lektionerna när jag såg lärarnas auror på lektionerna ( gymnasietid, visste inte vad det var då).
Jag har hållit mig stängd ganska länge men börjat öppna upp ordentligt nu sista året.
Har någon ett bra svar på varför det blir så tydligt mot ljus bakgrund.
Ser ni emellanåt auran "flyga iväg" eller är det mina ögon som luras med mig?
Ha de gott!