Healing iFokus

Healing

Etiketteraurachakra
Läst 4155 ggr
MariaJ
0

Aurans fält

Aura har alla, och allt. Allt som finns har energifält. Allt är uppbyggt med energi. Vi kan uppleva dessa energifält. Det är fantastisk att se färgerna i en Aura, och förstå att sinnesstämmningen påverkar våra aurafärger.

Vi människor har auran i olika skikt.

* Vi har en Aura innerst mot kroppen som kallas den eteriska auran. Den är förbunden med kroppen olika små och stora chakrafält. Denna är vår hälsoaura.

' Den astrala auran som handlar om emotionella energier finns i större fält runt kroppen. Det är en sådan energi som man kan känna då man möter någon som man känner har "dåliga" vibrationer.

* Kvalitets auran kan vara väldigt stor beroende på persones utveckling och balans. Det är viktigt att vi har en bra balans i detta aurafält som också står för den person du är. De som har problem i detta fält vågar inte vara sig själv, utan lever i obalans med sitt sanna JAG !

* Vi har även de 7 stora chakrana samt vårt högre JAG, som tar in energi från den eteriska auran. Dessa sju chakran har både färger och kraft. De snurrar på olika våglängder. Från basen upp till kronchakra så är vibrationerna mer än 3 dubbelt så höga.

* Meridianerna är de små  energislingor som finns i kroppen. Det är dessa punkter som arkupressuren arbetar med att återställa balansen i. Genom att ha ett blockerat flöde i en eller flera energifält så kan man få fysiska åkommer.

Hur upplever ni att vår Aura och olika energier ? Har ni sett energifält omkring något ? Skriv och berätta vad ni tycker om detta ämne.

VH MariaJ :-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

LisaL
0

Många har säkert känt av när man står för nära någon i en kö i affären tex. att det känns som man nästan vill backa. Då har man kommit in i någons aurafält. Många gånger är dessa människor som man känner så för väldigt negativa och stressade det är därför man känner av dom så tydligt.

Mvh LisaL

kajanus
0

jag är nyfiken på detta, men är känslig på andra människors vibbar, men ser dock ej auror men skulle gärna lära mig  ngt tipps på hur man gör………..en vännina gav mig massage o lite heling hon sa att jag va orange över rumpan o blåa ben vad det nu betyder?????Har hört att orange står för kreativitet men blått vet jag inte…..tala gärna om för mig om ni vet o ge mig tipps………kram

LeWE
0

Har vid några tillfällen sett auran på nån men aldrig färger, bara som ett ljus runt personen, ett ljus som liksom böljar, svårt att förklara men om jag blir medveten om vad jag ser och anstränger mig för att se bättre så försvinner det??

FiaH
0

Jag upplevde det för första gången i går, att jag i speglen såg min egen Aura, och först trodde jag inte det var sant, men efter en stund fattade jag att det var rätt det jag såg, en härlig känsla, det var med en grön, blå färg och väldigt tätt intill min kropp. / FiaOskyldig

LisaL
0

#3 Försök att inte tänka för mycket utan låt det bara komma till dig. Det kommer lite och lite ju mer man tränar. Att du ser ett ljus beror på att personen utstålar energi, så det är energifältet du ser. Det kan också vara att personens sinnen är öppna och då att du ser det som ett vitt ljus.

#4 Det är roligt när man märker saker för första gången. Ett tecken på att man utvecklas. Jätteroligt att du kan se det själv och tro på vad du ser.Glad

Mvh LisaL

FiaH
0

Konstigt, när det väl börja hända saker så kommer allt på en gång. Var i dag på ett stort möte med jobbet, och kunde på 2 av personerna som höll i mötet se deras Aura, så  mycket av mötet hörde jag inte, jag var så lyrisk över detta. Men ingen färg kunde jag se utan det var bara vitt ljus, men roligt var det. /FiaOskyldig

MariaJ
0

Jättehärligt Fia H att det börja öppna sig för dig. Det är ofta en faschinerande syn när man börjar att se aurafärgerna. Lycka till med ditt utvecklande seende, det kommer mer och mer, för att sen avstanna ett tag. Med det menar jag att det kan avta eller stanna upp för en period, för att sen återkomma igen. Man utvecklas oavsett det hela tiden ändå !Skrattande

Vänligen MariaJ :-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Melina.
0

Haha! Jag har sett precis samma sak som FiaH, men jag var inte riktigt säker på att det var auran. Men det är det alltså. Jag tycker mig kunna urskilja färger ibland också, men jag vet inte om jag påverkas av vad det är för färger runt om kring..

Men jag undrar, är det lättare att lära sig se auran ju yngre man är, eller spelar det ingen roll?

/Melina

MariaJ
0

Hej Melina ! Jag vill börja med att säga att jag glädjs med dig att du ser dina aurafält. Vi kan ju knappt tro det är sant vid de första tillfällena, men det stärker ens tro på sig själv när man förstår att det var auran man såg. Jätteskoj för din skull ! Skrattande

Jag anser inte att åldern inte har någon betydelse egentligen, utan det är hur öppet sinne vi har. Vissa kan se auror redan som små, medans vissa utvecklar och ser den som en del av den mediala utvecklingen. Du säger även att du ibland kan urskilja färger, och det är säkert så för auran är ju uppbyggd med energier och färger. Vår fasta Aura som vi föds med har vi alltid med oss, men sen kan de andra skikten förändras i färger pga, olika sinnesstämmningar.

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

thelinda
0

Jag tycker det är svårt att just SE auror men å andra sidan har jag inte lika stort tålamod som en guldfisk :-D Jag tror många gånger jag föddes utan!

Men faktiskt för inte så längesedan så lånade jag en pendel som var gjord av nån lila sten som jag balanserade en persons chakror med och DÅ såg jag hur denna pendel hade ett c:a 1,5 cm vitt energifält runt omkring sig. Helt otippat fick jag se detta :-D Jätteroligt. Jag tror allt sånt här kommer i sin naturliga gång när det är dax att få " se "

Sen när det gäller dessa akupressurpunkter ..

Under en av mina healingsessioner så fick jag plötsligt direktiv om att trycka här och där och hit och dit. Jag blev väldigt konfunderad men följde mina instruktioner då jag har kommit att lita på det jag får till mig väldigt bra. Det var olika kombinationer osv. ( kände mig lite fånig faktiskt )

Sen visade det sig att den personen som låg på britsen hade haft egen firma med zonterapi och var inte alls lika förvånad som jag. Hon kunde sedan förklara för mig vad de olika punkterna stod för osv. Hon nämnde även ordet akupressur.

Detta är en sådant fantastiskt exempel på hur andevärlden arbetar med oss. De visste att denna personen skulle leda mig vidare, kunna förklara osv. Efter den gången så läser jag en del om meridianer och akupressur och har fått det till mig fler gånger under healingar. Innan visste jag inte ens att det existerade.

Vissa dagar är jag bara SÅ glad och tacksam att få leva !

Kram på er allihopa

Linda

FiaH
0

Härligt Linda, det är alltid spännande att höra om andras upplevelser. Och precis som du säger, det kommer till dig när det är dax. Och man blir alltid lika förvånad och glatt överraskad när något nytt kommer till en, för det gör det i olika perioder.Och visst är livet bara så underbart ibland, eller för det mesta. Idag lyser ju solen på oss rejält. Kramar FiaH

LisaL
0

Hej #10!

Vad kul att höra om din utveckling. Vill dock varna dig lite för att gå in och trycka på olika akupunkturpunkter om du inte har en grundutbildning i ämnet.

Jag håller med dig att man ska lita på vad man får till sig men det kan också behövas kunskap. En zonterapeut arbetar ju också med energier men främst på händer och fötter.

Det är upp till dig hur du vill göra men jag blir lite orolig då jag är utbildad akupressör i TuiNa själv. Alla punkter har ju en viss funktion och blir det fel till klienten ifråga så kan det vara livshotande om det vill sig illa.

Min rekomendation är att gå någon kurs om du vill fortsätta för att få en grund.

Lycka till!

Mvh LisaL

thelinda
0

#12  Jag förstår precis vad du menar och jag borde tillagt att det va mest i just fötterna :-)

Sen om jag får en känsla att.. nämen borde det vara så .. så ifrågasätter jag alltid uppåt en gång för mycket än för lite.

Sen när detta sker ser jag dessa osynliga kanalerna( meridianerna? ) Om jag skall göra en liknelse så ser det ungefär ut som alla reselinjerna i Londons tunnelbanesystem .. hahaha röd linje, blå linje osv .. 

Sen är inte detta någonting som händer väldigt ofta.

:-D

LisaL
0

Ok, då förstår jag lite bättre. Jag missförstod nog lite så som du hade skrivit i tråden att du gjorde det ofta och att du får mer och mer till dig.

Intuition utan kunskap är livsfarligt, sen beror det också på hur völ du känner av dina guider osv. Men är du intresserad så tveka inte att utbilda dig inom området. Det finns många olika sätt att arbeta på.

Mvh LisaL

thelinda
0

Jag har har aldrig haft en tanke på att ens arbeta med människohälsa tills mina förmågor slog ner på mig för c:a 3 år sedan. Jag är helt novis egentligen.

Jag är väldigt rädd att någon skall kunna komma till skada på något vis och skulle aldrig.. tro mig aldrig göra något för att det blir så :)

Och det gånger jag märkt att det kommit upp detta med punkter så har jag talat omdet för klienten .. vad jag gör och vad som sker.. Just pga att de kom för att få healing .. och inte kanaliserad akupressur ?!?! Jag kan inte ens sätta ord på det ..

Jag tycker även att det är väldigt bra att du reagerar för jag behöver höra sånt oxå då jag kommer tänka både en och 10 gånger vid nästa tillfälle. Kanske tom kommer avstå..

kram

LisaL
0

Helt ok!

Ett stort Lycka till med din vidare intution/utbildning i det du vill göra.

Kram LisaL

MariaJ
0

# 15 thelinda

Jag har också läst alla inlägg här. Jag önskar också dig lycka till med din fortsatta utveckling/utbildning inom området. Den personliga utvecklingen är också enormt viktig när man arbetar med människor, och du tar all informationen på ett moget och tillmötesgående sätt. En eloge till dig, du kommer säkert att utvecklas på många sätt framöver !Skrattande Vi lär oss alla hela tiden något nytt.

Carpe Diem

Maria Johnsson

thelinda
0

Hej Maria :-)

Ja man lär sig hela tiden och det är en del av hela processen. Ibland blir man frustrerad och ibland glatt överraskad ..En person som aldrig möter motstånd kommer heller aldrig kunna lära känna sig själv.

Att uppmuntra någon som håller på med medium och healerskap är väldigt viktigt och den feedback man får under tidens gång är helt nödvändig MEN om den inte är rimlig eller sann så tycker iaf jag att man hellre är utan.

Härligt med en diskussion kring detta.

Kram på er

laserowcoach
0

Hejsan, jag är ny här och tycker detta verkar enormt spännande. Jag har kommit hit av andledningen att jag fått tecken att söka på denna vägen. Jag kan inte se Aura men jag märker andras energier. Jag var på mässa och ett medium sa att jag skall hjälpa andra efter ett tag.

Är det någon som kan tipsa mig om meditation och medium kurser här i Malmö? Tacksam för alla svar.

Mycket positiv energi

Gitte

kath
0

Hej Maria :)

Du pratade om den astrala auran som är den emotionella energierna runt kroppen, är det dom energierna som är "ytterst" runt vår kropp? Uppfattade det så men är inte riktigt säker..

KCooltie

FiaH
0

Hej Gitte!

Jättekul att du hittade hit. Jag själv vet inget medium i Malmötrakten, men på sajten som Elisabeth har på övernaturligt, där har dom en bra lista med medium, kanske du kan kolla där. Lycka till Mvh FiaFlört

MariaJ
0

#20 Kath

Vi har ju olika skikt med aurafält omkring oss. Vi bär även med oss tidigare liv i vår Aura. Den emetionella (känslomässiga) auran kan ändra färg då vi är i olika sinnesstämmningar. Vi kan ha aurafält som kan vara upp till flera meter runt oss, men även endast några decimeter.

Carpe Diem

Maria Johnsson

noita86
0

Jag upplever auran och dess energifält ofta när jag är bland folk!

Jag kan då känna om denna person ex. är pålitlig eller inte…om hälsan är bra eller dålig! Om personen ger bra vibrationer utåt eller inte…

Vi har energi i vår lägenhet…jag ser ljus blå/mörk blå/vit sken runt omkring mig ibland och även när jag ska in i sovrummet eller något annat rum att någon form av en bild på skyddsängel går förbi…eller nån annas energi från andra sidan och då får jag oftast en varm härlig harmonisk känsla att denna energi är bra och god!

Får även fram bilder i sinnet om energin…kan känna av tempraturs skillnad i rummen om det finns god eller ond energi…om det är kaos elelr inte i rummet…känslomässig eller inte osv…

Jag är väldigt tacksam över detta att jag har gåvor från andra sidan eller hur man nu säger eller uttrycker detta!

Opal
0

När jag tittar i spegeln så ser jag det vita runt mig (har märkt att det har växt och blivit större). När jag tittar på min hand så ser jag blått runt den. Väntar med förtjusning att få se färger också.

noita86
0

häftigt! det är typ vad jag får se ibland!

Tuva-Lena
0

#23 #24 Jättehäftigt Jag testade för ett tag sen, och först såg jag precis som ni, ett vitt ljus runt handen - som jag då tittade på - men efter en stund kunde jag också urskilja ett violett/rosa ljus och blått. Det vita ljuset var ca 1 dm, medan de två andra bara var några cm. och jag är också väldigt känslig ute bland folk. Känner diekt vilka jag dras till och vilka jag skall "undvika". Liet jobbigt ibland då man kanske är tvungen att umgås med dem man helst vill undvika. Men det är säkert nåt man bör lära sig också! Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

noita86
0

jag skulle vilja utveckla mig så att jag ser alla färgerna…ser ju vitt/ljus blått/mörk blått för tillfället!

ibland när jag tänker på en kamrat så dyker en ängel i sinnet upp vi säger med violett färg…jätte häftigt! orange,röd,grön osv…vad är detta?

MariaJ
0

SDet kan vara så att den personen är just i den sinnesstämmningen nu, eller at den personen behöver den färgen. jag tycker du ska känna in vad som är vad själv, för vi jobbar och får till oss allt så olika. lita på din egen känsla.

Lycka till !!  MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Opal
0

Det är underbart att se auran runt träd och växter också. Det lyser så vacker.

noita86
0

tack MariaJ  ska känna in det precis som du sa…de kanske har en ängel i den färgen…kan det ju också betyda!

korseett
0

putt

mayolica
0

jag såg jättestarka färger när jag var barn,auror och chakravirvlar.Jag viste inte att det var ovanligt utan tog förgivet att alla andra oxå såg energifält runt allt. Jag pratade heller aldrig om det.

Det är först på senare år som det har talats och skrivits mycket om auraseende,då förstod jag att det var det jag hade. Men det har försvunnit med åren,jag ser energifält men mest bara tunn enerii inte så mycket och så starka färger längre.

Men jag minns att det var väldigt störande när jag skulle ta körkort,jag funderade på hur andra gjorde för att inte bli störda av alla energifält i trafiken. Men nu skulle jag gärna vilja ha det tillbaka,eftersom jag vet vad det är nu.

~ mayolica ~

carip
0

Jag måste fråga er om ni hört talas om auratransformation?

Det var en kund som bokade av healing som sa att hon fått auratransformation och därför inte kunde ta emot healing från någon med gammal Aura? Hon hade nu en indigo Aura närmast kroppen och ingen karma kvar. Inte alls som oss andra med Aura i flera lager.

Jag trodde inte vi kunde transformera auran i jordelivet. Någon som hört talas om detta. Såg att det är 2 st i Sverige som sysslar med detta.

Har någon stött på detta tidigare?

korseett
0

alrdig hört talas om tyvärr

FiaH
0

Nej, inget jag heller har hört innan..

mayolica
0

Har aldrig hört något sånt förut,tycker oxå att det låter ganska märkligt. Om healing kommer från universums helande kraft som vi alla är en del av,så borde inte auran spela nån roll.

Behöver vete mer om hela grejen för att kunna ha nån riktig uppfattning om det är sereöst,det finns nog ganska mycket  osereösa metoder så man ska nog vara lite försiktig och inte blint köpa allt nytt utan vidare.

~ mayolica ~

carip
0

Googla på auratransformation så hittar ni - vill inte lägga länken här då det känns oseriöst