Healing iFokus

Healing

Etiketteraurachakra
Läst 819 ggr
Philia
0

Att se Aura

Efter mycket eget experimenterande och övning så var jag på väg att ge upp tanken på att se Aura.
Men en någorlunda förklaring hittade jag på YouTube. Den sa att jag skulle titta mot en växt mot en vit vägg till att börja med, och titta några centermeter utanför växten.

Efter en lång tids tittande på olika avstånd såg jag ett ljus som liksom rörde sig i virvlar runt växten. Var detta Auran? Först var det bara vitt, sen var det vitt längst in som övergick i grönt o blått.

Så fort jag blinkar eller råkar fokusera om blicken så försvinner det. Gör jag fel?

Finns det någon förklaring på hur man övar sig att se Aura?

cillaj
0

Jag vill oxå gärna veta hur man tränar det,

någon som vet?

korseett
0

jag har puttat några trådar i ämnet

Magi-cat
0

#0 Det kanske var auran - eller växtens deva, vilket är minst lika roligt! Tycker att du fick fram mycket för att vara första försöket.

Titta på träden mot himlen längre fram i vår när saven stiger. Oj, vad Aura du kommer att få se då! Skrattande

Felet man gör är ofta att man tittar rakt på/växten/personen/djuret. Man ska istället titta förbi, med avslappnad blick. Så fort man fokuserar så tappar man det. Inte anstränga sig, bara avslappnat och ofokuserat. Ha inte för bråttom med att analysera och var inte för fixerad vid att hitta så mycket färger som möjligt. Det är gott nog om man börjar se den innersta auran, som en päls av grått….

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Philia
0

Tack Korseett för trådarna du puttade upp, det var mycket intressant läsning

Tack också för vägledningen Magi-cat

[asamaria]
0

Jag fick rådet att kisa med ögonen. Tycker att det kan vara lättare att göra så ibland.

Kram Åsa

Magi-cat
0

precis, "kisa med ögonen" eller "titta med avslappnad blick" är ungefär samma sak, beroende på hur man uttrycker det.

Huvudsaken är att man inte har skarp, fokuserad blick, alltså inte som när man läser t.ex.

Har man väl kommit på knepet så är det ganska lätt sedan. Och huvudsaken att man har kul!OskyldigSkrattande

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Indiania
0

Jag glömmer aldrig första gången jag såg tallarnas Aura, det var häftigt och så åkte auran fram och tillbaka mellan två tallar.

#6 Ja, det är kul……….

" Var nära naturen - var när dig själv "