Temperaturskillnad
Förr så använde jag mina ben som surrogat för personen jag sände distanshealing till. Då hade jag mina händer mot mina ben. Nu har jag börjat att använda en docka och då håller jag mina händer ovanför. Har svårt att känna in temperaturskillnaden mellan mina händer och dockan. Då har jag en fundering måste man känna detta eller kan jag bara gå på min egen känsla att nu är healingen klar. Och att jag sänder till rotchakrat så vet jag att nu är det dags att sända till det andra chakrat? Funderar mycket på detta. Ju mer jag håller på ju mer frågor som kommer.
Jag har aldrig använt något surrogat utan tänker mig bara personen som ljusgestalt och sänder den healing som behövs.
Vilken typ av healing jobbar du med eftersom du sänder till chakrana? är det det som är chakrahealing?
Jag fick lära mig det av min Reikimaster.
Hej!
Det är Rekihealing du utövar, och Distanshealing.
Att använda en docka eller dina ben är ingen skillnad, och att du inte känner av i dina händer är inget fel utan gå på din inre känsla, när det känns klart är det det. Man sänder healing in i kroppen och den går dit den behövs bäst, det kan vi inte riktigt styra över, energierna sköter sitt själv så att säga.
Öva på bara så blir du säkrare med tiden, det finns inget direkt rätt eller fel, du gör på ditt sätt för att du är du, en unik person i universum.
Vi lär oss tekniker, men sen hur vi använder dom är upp till var och en, bara ett sända energier är gott nog.
Lycka till.
Kram cilla.
#3 Tack för ditt svar. Har tvivlat mycket när jag inte har kännt något men vi är ju olika som sagt. Jag gör för sällan så när jag väl ska sända så kommer alla tankar och funderingar upp.
ah! så det är så reikin går till- det har jag inte fattat. Jag jobbar med en annan metod så jag är inte insatt i reikin.
Tyvärr så har jag ingen kontakt med min Reikimaster idag, det är så synd. Vi var bara 2 st som gick Reiki kursen hos henne.
#6. Tråkigt att du inte har någon kontakt med reikimastern. Det var likadant för mig när jag hade gått. Man hade massor med frågor, men ingen att ställa dem till. Det är ju så att när man övat ett tag kommer mer frågor, vartefter man får större erfarenhet.
Egentligen vill man alltid lära sig mer, det är bara sunt och nyttigt. Så även om ingen kan säga exakt vad som är rätt eller fel, så är det alltid bra att diskutera med andra.
Du vet väl att det numera finns ett reikiförbund? Det kostar bara 300:- om året att vara med- Då får man 4 intressanta tidningar om året och man får ett ställe att fråga på, hur mycket som helst!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#7 jodå, jag är medlem där. Intressant läsning varje gång tidningen kommer. Har även ringt damen (hon som är tillgängling vid vissa tider och dag) och ställt en fråga till henne.
Vi som har gått Reikiutbildning får väl slå våra kloka huvuden ihop och se om vi kan komma fram till några svar.
Själv går jag mest på min inuition,vad jag vet så är det inte så noga med hur man ska göra, att man gör tecknen förstärker bara healingen, men den fungerar även utan enligt min Master.
Jag tror att man får pröva sig fram och se vad som fungerar bäst för situationen.
Kram cilla.
jag flyttar den här tråden till gruppen reiki healing
man behöver inte alls använda vare sej knän eller nån docka,men vissa tycker att det är lättare så. tycker inte du ska oroa dej för att det blir fel,den egna känslan brukar vara rätt.
jo med reiki är det så att man inte behöver styra eller bestämma vad som ska ske,utan reikin hittar dit den ska själv när man aktiverar reiki till en person. man behöver inte oroa sej att det ska bli fel eftersom man inte styr och laborerar vad som ska hända.
reiki strävar alltid efter att skapa ballans,är oxå situationsbunden det innebär att reikin strävar efter att skapa det bästa möjliga vid varje tillfälle.vissa tror att det kan vara farligt att skicka reiki till nån som kör bil,det stämmer inte.
~ mayolica ~