Hjälp att hjälpa Shiva
Hej! Jag ber ödmjukast om hjälp att kontakta eller känna av vart min kära kattvän Shiva har tagit vägen. Hon försvann i början på Oktober från husses föräldrar i Oryd som ligger på landet mellan Alingsås och Vårgårda i Västra götaland. Jag och Shivas husse kom hem från Sydamerika igår och fick först då reda på vad som hänt. Shiva är en helgrå kastrerad honkatt som är liten till växten och aningen reserverad men otroligt kelen när hon känner sig trygg.
Om någon här kan tänka sig att försöka kontakta henne eller känna vart hon är eller vad som hänt henne vore jag, husse och Shivas bror Pedro oerhört tacksamma! Vi vet inte vad vi ska ta oss till utan henne. :(
Är novis på detta, men det gick bra med förra katten jag försökte hjälpa till med så jag gör väl ett nytt försök.
Har gått en bit bort. Tror inte att hon hittar hem, ser ett skjul eller en bod med snedtak, rödmålat, skog, lövträd, gräs/ängar. Ledsen och rädd. Undrar vart ni tog vägen, väntar på er. Nordost om ert hus. Kan röra sig om ½, 1 eller 2 km. Jag tror att hon gick ut för att leta efter er. Saknar er. Vill hem. (känns säkrare med 1 km).
Jag ser stora träd, kan vara på vägen dit hon gick. Gamla staket till gammal hage, taggtråd, rostig. Gammal hagmark. Tror att det kan ha gått kor där, bruna eller brunvita. Kan vara i området där hon är eller vägen hon gick. Området känns ödsligt, långt ut på vischan kanske? Ser ett stort kantigt vitt eller ljust, putsat?, hus längre bort, gammal herrgård??? De stora träden kan också vara en del av en allé, skymtar huset bortom träden, ser högra sidan av huset.Jag tror faktiskt att den bilden jag ser är den bilden hon ser därifrån hon befinner sig.
Om ni hittar det jag beskiver så glöm inte att ropa när ni närmar er. Hon saknar er så.
Kramar från Åsa
Hoppas att Åsa har rätt för att ha en kär familjemedlem borta är inte så kul. Håller tummarna stenhårt så att allt blir ett lyckligt slut.
/kram Bappi

#1 Tack för hjälpen Åsa! Ska ut imorgon (idag egentligen) för att leta och sätta upp fler efterlysningsaffischer. Ska även försöka hitta ovan nämnda plats.
#2 Tack! Håller också tummarna :)

Nu har vi eventuellt fått upp lite trådar med folk som har sett en grå katt i närheten av husses föräldrar ute i skogen/landet på två ställen som kan stämma in på det du fick från Shiva. Vi har gått runt och ropat och lagt ut mat/godis, en favoritfilt m m men vi har inte sett henne. Asamaria; finns det ev. nåt mer hon vill säga/ kan berätta om var hon är? Vet hon att hon heter Shiva eller har hon glömt det? Kommer hon att känna igen våra röster? Bara om du har tid, ork och lust! Jag är tacksam för den hjälp vi redan har fått men blir orolig när det är så mycket kalla nätter här ute i skogen.
Nejdå hon har inte glömt vad hon heter och visst känner hon igen era röster. Upplever att hon gått bort en bit. Hon säger att hon sitter närmare vägen, jag ser en (vit/snötäckt) åker, vid väg/åkerkanten växer nåstan inget annat än gräs alltså nästan inga buskar, någon mindre buske ser jag bara. Hon vet att ni letar efter henne.
Eftersom hon har flyttat på sig så ber jag henne gå hemåt. om jag ser rätt nu så har hon gått förbi en filt, känns luddig, blå med stora rutor (bruna streck) lite ljust eller vitt i, fransar? Den ser frostig ut.
Nu ser jag enbuskar på en mindre kulle till höger, gärdesgård eller liknande, ett litet träd finns också här. Vägen tycks gå runt denna lilla kulle åt höger som shiva ser det, ev. är det ett T-kors (grusväg) alltså att det kommer en väg från vänster också, får inte riktigt fram bilden för hon visar bara vägen som försvinner bakom kullen. Försöker få fram om det finns några hus i närheten, men det enda jag ser är en bil. Kan vara blå. Den är mörk. Hon visar mig en röd bil också men jag tror att det är någon som varit där men som inte är kvar nu. Botåt ser jag bar åkrar och skog. Vägen som går åt höger går in i skogen, vägen är inte rak. Det är inte så mycket att gå på, men jag hoppas att hon börjar att gå hem nu.
Hon är i alla fall glad över att ni är hemma = ) Hon hälsar så mycket. Det känns som om jag fick en massa päls i ansiktet som om hon gnuggade sig in i ansiktet. Blöt nos fick jag också i ansiktet. En rilktigt gullig kisse, kärvänlig.
Jag hjälper gärna till om ni behöver mer hjälp.
Gott Nytt År på er!
Kram Åsa

Åh, tack Åsa! :) Blir förhoppningsfull av det du skriver.
Några saker som jag önskar att Shiva visste:
Det är bäst att hon går tillbaka till Husses föräldrars hus (där hon försvann ifrån) då det antagligen ligger närmast.
Även om hon inte gillar alla andra katter i det huset (eller Husses föräldrar) så ska hon veta att så fort hon dyker upp och husses föräldrar kommer hem och får syn på henne så kommer allt att bli bra. Husse och Matte kommer att komma som ett skott och hon får komma tillbaka till sitt "riktiga" lugna varma hem i staden.
Att hon ska vara försiktig när hon rör sig hemåt. På vägen finns bilar och i skogen finns hungriga djur! *hönsmamma* :)
Du har pm!