fundering om healing,
Hur kan det funka? Hur kan ngn sitta i Stockholm och skicka healing till mig och dessutom ge mig hjälp. Sträcker sig våra energier verkligen så långt? Bara jag som har lite tankar och funderingar./ Kram Cathy
Det existerar inga avstånd i ett kvantfysiskt perspektiv. Det finns ingen tid i det tilståndet. Därför kan det inte heller finnas något av avstånd.
Eh.. oki 
Ok sorry,
lite långsökt men så har jag uppfattat att det fungerar.
Vi uppfattar världen som en plats där det finns dåtid nutid och framtid. Då krävs det en ingrediens som heter tid. Tid behövs eftersom det tar tid att fördas från igår till idag.
I kvant fysikens värld så saknas dessa ingredienser. Alla dessa har blivit nerslängda i samma soppa och existeras som en sammanhängande sanning. Dvs det finns både dåtid nutid framtid i den soppan men det existerar inga avstånd eftersom det inte finns någon tid i soppan.
Förstår du hur jag menar då?
Jag har lagt upp en länge förklaring på detta och hur det fungerar under min egen personliga beskrivning om mig själv.
Själv har jag suttit i Sydafrika och skickat healing till Sverige med lysande resultat. Likaså har jag då tagit emot healing från Sverige då jag var i Sydafrika. Som sagt, avstånd och tid existerar bara i vår jordliga sfär.
Jag har också funderingar kring hur det kan fungera. Men jag har nöjt mig med ATT DET FUNGERAR! För det gör det. Men visst är det märkligt
jag tror oxå på ett universiellt medvetande utanför tid och rum,där allt är ett. tid och rum fins bara i den fysiska värden,inte i energidimensionen.
vissa tror att man skickar healingen från ett ställe till ett annat.jag tror inte att det är någon energi som skickas utan att man är där eftersom tid och avstånd inte finns men för enkelhetens skull brukar man säga att man "skicksr hesling"
~ mayolica ~

Det är ju inte healern som ger healingen utan healern är bara ett verktyg som förmedlar kontakten och tar emot orden om hälsan som man förmedlar till klienten efter behandlingen är klar.
Healingen kommer ju i från andevärlden och för andevärlden så existerar det varken avstånd eller tid så dom har inga problem alls att ge ngn healingen oavsett var i världen man befinner sig.
Jag som healer kan befinna mig på en plats och den anden eller andarna som ger healingen kan befinna sig hos klienten och ge healingen.
Healing fungerar precis lika bra på distans som genom personligt besök.
Lasse
Tack för alla era förklaringar.Nu förstår jag.. #3 förstod din andra lite bättre.
Tänk ändå vilken otrolig värld vi lever i va? Så många härliga krafter och förmågor det finns.