Healing iFokus

Healing

Etikettmat-för-själen
Läst 4940 ggr
MariaJ
0

Reningskur

Nu har jag bestämt mig att jag ska börja på en reningskur den 19 sep. Den vara i 14 dagar och jag kommer att dokumentera varje dag i min dagbok. Jag vill säga att jag noga övervägt om jag ska eller inte, men sen mediterade jag på det och fick klockrena svar varför.. Så nu är det dags !!!!

Jag har slutat att röka och varit en riktig kaffekärring i alla år, men slutat att dricka kaffe. Vad har tagit åt mig ? Jag vet inte om jag hamnat i ng kroppsreningsprocess i mitt liv, för att kunna gå in i nästa period i mitt liv. Detta har med mina energier att göra. Jag är övertygad om det. Annars hade det inte kännts så starkt.

Har ni liknande upplevelser, eller känt av just detta med att kropp, själ och ande hör ihop. Jag har ju alltid stått för uttrycket, men nu känner jag verkligen att min energier har gått in i det också.

Vore skoj att höra era funderingar och tankar omkring detta, eller era erfarenheter och upplevelser om detta. Så ladda nu fingrarna och skriv så tangetbordet glöder.. :-)

Kram och ljus MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Rocktjejen
0

Hej!

Reningskur låter intressant..använder du dig av någonting då som typ en dryck som renar kroppen eller dyl.?

Hälsn. Eva

MariaJ
1

Hejsan Eva.. Ja, min tanke är att köra en kur på dryck för att rensa ut slagg och gifter i kroppen. Kanske behöver man tillsätta ng för att få i sig rätt med vitaminer och mineraler, men tanken är ren dryck. Har fått lite förslag på olika saker här inne, men ska kolla upp ytterligare saker i hälsokostaffären.

Jag tycker själv att det ska bli spännande. :-)

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Paris1
0

Min personliga inställning är att det är för kort tid med 14 dagar…fins andra kurer som är bra…kolla på Greys….

MariaJ
0

Ok.. det ska jag absolut göra.. Jag vill göra detta seriöst så det behövs kanske en längre tid.. Tack för tipset:-) // kram MariaJ

Carpe Diem

Maria Johnsson

[Hellas]
0

En närstående till mig sade för flera år sedan till mig att vi har fått ett hus att bo i och att det är beklämmande att vi misssköter våra egna hem så katastrogfalt genom att blandannat röka men kanske även göra andra mindre bra val som påverkar kroppen negativt.

Jag har själv rökt i 25 år men slutade för ett år sedan så jag är absolut inget helgon men idag känns det bra, jag har börjat kämpa med den övervikt jag dragit på mig.

Dessutom, vi är inte mer än människor så det är gott att "unna" sig något ibland, ett glas vin eller kanske lite choklad.

Däremot tror jag jättemycket på att rena kroppen ibland, jag har kanske inte gjort det på riktigt men jag brukar köra lite proteindrinkar ett par veckor i streck och det är inte för vikten utan just för reningen. Kul att se dina fortsatta rapporter och
Ett stort LYCKA TILL.

//Hellas

MariaJ
0

Tack hellas.. kan nog behövas..Skrattande Jag vet inte om jag får återfall eller om jag trillar dig på något.. det jag däremot vet är att jag ska kämpa för att inte trilla dit, och än så länge fungerar det jättebra. Jag tar varje dag som de kommer, och glädjs själv varje dag med att ha lyckats.

Men oopppsss.. jag drack ju kaffe av bara farten ikväll då jag hade privatsittning.. Hoppsan.. Man glömmer ibland bort att man slutat Generad  aja.. ny tag:-)

Är det någon som vill haka på med mig i en reningsprocess ?Flört

Carpe Diem

Maria Johnsson

[Hellas]
0

#6 Nja, inte just nu, kaffet vet du….det är tufft att skippa….

MariaJ
0

Vad heter hemsidan ?? gogglade på greys.. men det var bara fiskedrag och sånt:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

anebit
0

Är det Robert Gray     Paris1  menar tro……

http://www.klokast.se/RG/

http://www.rubenshalsa.se/tjockt.htm

Har gjort den kuren för flera år sedan…. Den rensar ordentligt…. Har tänkt göra om den men inte kommit igång…….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

beaver_se
0

Den mentala symbolen man får intitierad i Reikin påverkar en att ändra tankebanor till det bättre :), långsamt förändras ens syn och man börjar släppa en del laster (oftast lätt och ibland nästan omedvetet). Tänker man tillbaka så ser man en tydlig skillnad, kan vara att man minskat ner på kött kaffe cigg snus mm. Kaffe är ju inte bra då det påverkar nervsystemet, men visst är det en trevlig förändring. Hoppas det går bra med frk´s rening.

elsa-linnea
0

Hej!

I lördags var jag hos en hälsokonsult inom Ayurveda, kaffe var det första som jag skulle sluta med. För att rensa ut slaggprodukter skulle jag dricka en kassa kokt vatten med ingefära i, detta ska jag göra i två veckor. Jag rek. er alla att göra ett test hos en hälsokunsult för att veta vad som just passar dig, eftersom vi alla är unika så finns det inga generella råd.

britt-mari
0

vad skulle kokt vatten och ingefära göra för kroppen?

Opal
0

Jag skulle också vilja köra en reningskur men jag tror inte att jag klarar av det när jag ska arbeta. Blir för trött, på dåligt humör och för hungrig. Kanske jag kör i några dagar när man är ledig istället.

Jag har tänkt på att gå till en person som arbetar med Ayurveda, ta reda på vad som är bäst för min kropp.

#11 vad kostade det??

Just nu är jag inne i en period där jag bara är sugen på godis, chips, kakor. Jag måste bara ha det, det går inte att stoppa det. Jag vet att detta beror på att jag ska snart ha min mens. Men helst skulle jag vilja avstå från att vräka i mig sötsaker.

MariaJ
0

# 11 jag tror att det är väldigt klok det som du rekommenderar.. Vi är alla olika så visst är det bra att gå till en duktig hälsokonsulent. Själv ska jag gå till en hälsokostbutik imorgon för att få veta lite mer om den produkten som jag kan gå på. Har tyvärr inte startat min kur än.. Skrattande Men jag delar med mig då jag börjar

Carpe Diem

Maria Johnsson

supermoccine
0

Har aldrig gjort någon kur, men är nyfiken på det. Däremot har jag valt att inte inta några droger. Jag slutade först med alkohol och koffeinhaltiga drycker som cola, trocadero, svart te och grönt te. Kaffe har jag aldrig gillat. Har aldrig använt nikotin, kokain, mdma eller dylikt, så dem var det bara att inte börja med. Det svåra var några år senare när jag skulle göra upp med beroendet jag insett att jag har dvs sockerberoendet. jag är numera även ren från socker, vitt mjöl och andra snabba kolhydrater som funkar som knark i min hjärna.

Kan tänka mig att det fortfarande finns en del slagg kvar och candida och sånt. Funderar på att göra något, men vet inte vad. Är lite rädd för sådana där kurer också. Tänker att de kanske kan förstöra mer än de gör nytta ibland.

MariaJ
0

# 15 en mycket intressant sak som du tagit avstånd ifrån. Vill du berätta lite mer om det ? Du verkar vara en oerhört stark person som tagit avstånd från sånt som påverkar oss negtivt.. Slutade du bara eller hur fungerade det då du slutade med detta och bestämde dig för att det påverkar din kropp negativt ?

kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

elsa-linnea
0

Hej Britt-Mari

Kokt vatten skulle ge mig extra enerig, vattnet skulle koka i 10 minuter, jag har lite besvär med min mage så ingegäran skulle hjälpa magen att få fast på ämnesomsättningen.

Men ingefära är väl ett universalmedel inom den indiska läkemedelskonsten och är bra mot det mesta (om jag nu fattat rätt)

MariaJ
0

Nu har jag startat min detoxkur. Den är i 20 dagar och innebär att jag ska blanda 12 ml av det koncentrerade algblandningen i 1½ liter vatten samt att jag därutövr ska drick 1½ liter bara v atten. Vi ska se vad detta ger. Jag kommer att dokumentera alla mina dagar under kuren i min hemsidas dagbok. Kommer även att skriva lite mer om vad det innebär.

Så nu är det dax !!!!   Kram på er //  MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

problembarn
0

Om du vill hjälpa tarmarna att släppa ifrån sig det som sitter fast finns det ett dundermedel som heter oxymax! Det tillför syre i tarmen vilket löser upp och får tarmen att släppa gammalt plack, mögel och annat som de flesta har i sina tarmar.

Det finns även en lymfareningskur som innebär att man kokar en liter vatten med två lagerblad och 5 kryddnejlikor i fem minuter och dricker detta under dagen. Detta ska dock göras max 21 dagar i sträck, sedan behöver kroppen och lymfan vila!

Lycka till med din kur!

Soffe
0

Oxytarm har jag provat. Rekommenderar den om man har mag o tarmproblem eller bara vill rensa ut  :)

mararo
0

Vill bara önska lycka till och det ska bli spännande att följa med på din detoxresaGlad. Står det förresten ngt om amning på förpackningen? Hade nämligen också behövt rena mig men ammar min 16 månaders lite på natten fortfarande.

Opal
0

Lycka till Maria, det kommer du att klara galant. Glad

MariaJ
0

Tack snälla .. Det ska bli spännande !! :-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Opal
0

Hur går det för dig Maria?? Är så nyfiken.

MariaJ
0

Det går bra.. tack för du frågade..:-)  Jag ska idag byta ut vissa mål mot balanserade näringspåsar. (Detta ska man endast göra om man känner att man har kontroll på det.) Så från och med idag, så blir det en ännu kraftigare reningprocess.

Ska bli skoj att se resultaten sen:-)

Kram och ljus MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Opal
0

#25, härligt att det går bra för dig Skrattande.

Opal
0

Nu har jag också bestämt mig för att göra en reningskur. Har plågat min kropp med onyttigheter i flera månader nu så kroppen skriker åt mig och är trött och hängig och tarmen mår kass. Var och köpte Robert Grays tarmreningskur och ska börja med den 1 oktober. Sedan ska jag äta mer grönskaker, frukter, nötter, bönor och dricka grönt te. Ska dra in på socker, smörgås, kakor, godis. Jag har aldrig gjort en utrensningskur förr så det ska bli spännande.

FiaH
0

Önskar dig lycka till Opal

MariaJ
0

Underbart Opal.. Lycka till, det kommer att gå strålande !! Det är din kropp värd.. eller hur ??  Kram på dig MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Opal
0

#28,29 tack. Nu måste jag lyssna och fokusera på min kropp. Har ju jobbat mycket med mig själv och glömt bort min kropp.

FiaH
0

Ibland blir det så, och ofta är det ju så att en sak får ha full fokus, sen kommer det andra efterhand. Har man många bollar i luften samtidigt kan det gärna bli för mycket.Kram på dig

Lisa-E
0

Hej på er

Har en reningskur som jag tycker är både enkel och effektiv som jag vill dela med mej av.

Den kallas Dr Stones rening.

Man börjar med 3 dagars fasta på en sorts fruktjuice( ingen blandjuice) 3 l vätska om dagen 1 1/2 l juice och 1 1/2 l källvatten eller destillerat.

Därefter äter man allt utom socker( honung är okej), salt, pasta, potatis, ris, sädesprodukter eller mjölkprodukter. Ingen stekt mat.

Man börjar dagen med en liverflush som hjälper till att rena lever och njurar.

Varje dag dricker man oxå flera koppar av Dr Stones te som består av en blandning av Anis,Fänkål,Lakritsrot, Pepparmynta och Bockhornsklöverfrö.

Alla grönsaker kokta som råa, frukt, nötter, bönor o linser är tillåtna.

Ca 1 timme efter frukost = liverflush dricker man teet, fast föda tidigast 3 tim efter och då ingen frukt utan någon grönsaksrätt pga att sockret i frukten stör verkan av liverflushen.

Kram Lisa

Lisa-E
0

Oops glömde visst å tala om va liverflush innehåller.

2-3 msk olivolja, 3-4 msk pressad citron, 2 apelsiner eller 1 grape för smakens skull och 1-3 pressade vitlöksklyftor eller pepparrot om man inte kan ta vitlök allt blandas i ett stort glas eller mugg och drickes på fastande mage.

beaver_se
0

Tycker det är lite klurigt med livsmedlen, man vet inte vad som finns i allt. Även frukten är ju inte alltid så rena. Man kanske får börja handla mer lokalt där man vet mer om hanteringen.

MariaJ
0

Tack snälla Lisa -E för din information .. Den ska jag absolut ta med mig. Tack så mycket Skrattande  Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Lisa-E
0

Va kul att du gillade den MariaJ. Jag har gjort den ett par ggr och jag tycker den e så bra för att jag slipper gå hungrig under reningen som med fasta.

Glömde oxå säga de att du ska helst hålla på i minst 7 veckor och har du besvär av nåt slag så ska du hålla på tills dom försvinner.

Om du undrar över nåt så e de bara att fråga.

Kram Lisa-E

Melissa
0

Hej

Nu ligger jag väl efter lite här men besök: www.sannaehdin.com där finns en lever-rening som heter duga.

REkommednerar även hennes böcker.

Har själv varit rökfri i snart 4 år,slutade med kaffe men har börjat igen,dock i betydligt mindre mängder.

Utrensingar har jag haft en del efter det. Har bl.a. fått avsmak för rött kött, men får ner en bit eller två ibland, äter mer fisk.

Vegetariskt är säkert jättebra, men jag tycker att man ska äta det man mår bra av, jag tror nämligen som Maria att kroppen säger till vad den vill ha/inte vill ha.

Det "nya" raw-food är faktiskt helt ok!

M

ToreT
0

Jag kan tro på en viss rening av kroppen, men vissa här låter överfanatiska. Varför inte hålla sig till ett sunt leverne överhuvudtaget, så kanske man inte behöver rena kroppen.

Att jag inte dricker kaffe, eller röker anser jag bara handlar om vanligt sunt leverne..

T

mayolica
0

nu är det på det viset att alla människor är olika,det innebär oxå att vårt behov av utrensning varierar.

vissa av oss lagrar lätt på oss olika slaggämnen som vi inte kan förbränna även om vi försöker äta nyttigt då kan en fastekur vara mycket välgörande.

det innebär att matsmältningen får möjlighet att vila sej och bara arbeta med att förbränna det gamla.jag har använt en gammal bok från 1970-talet"vital kur"av Lilly Johansson som grund och annpassar sedan fastekuren så den blir min personliga kur,först helfasta i 7 dar lägger sedan till lite att äta väldigt försiktigttex en tesked blåbär första dagen. sedan jag började med"mivitotal flex" som kosttillskott så tar jag det även under hela kuren oxå.

hela kuren tar ca en månad,det är en jobbig kur att genomföra men jag kan lova att jag blir som en ny människa både i kropp o själ. håret får en annan glans ögonen blir klara och jag blir väldigt pigg och glad,det känns som att jag har obegränsat med energi. folk som jag känner ser en förvandling som dom inte trodde var möjlig.

har även prövat någon modern detox kur som man ska äta som vanligt när man tar,det kan vara ett bra alternativ om man inte kan fasta men resultatet går inte att jamföra.

jag tror inte att alla människor behöver fasta,har märkt att dom som inte lagrar så mycket slagg i kroppen inte brukar må lika bra efter en fastekur som dom som behöver fasta. man bör inte heller kasta sej in i en fastekur hur som helst,det kan göra mer skada än nytta.

~ mayolica ~