Stanna Upp !!
Låt nu inte julstressen ta över. Det blir jul i alla fall. Det finns så många omkring mig som far runt och tillslut så ser man att de är helt tömda. Jag vill nu ge er några tips inför juletid..
* Om du får möjlighet så ta en stund varje dag att koppla av för dig själv. Unna dig en stunds vila mitt på dagen om det finns möjlighet till det. Det är du värd.
* Om du känner att stressen tar över så andas lugnt och djupt ner i magen och fokusera på att du placerar alla din stress i en liten bubbla. Låt alla stress försvinna i en liten bubbla ut i universum..Blås iväg den från dig.. och samla ihop dig igen.
* Unna dig själv healing. Du kan ge dig själv lite energi (livskraft) och känna att du fylls på. Detta kan du göra varje dag eller kväll för att behålla balansen i kroppen.
* Ta varje minut du kan, till att släppa allt som ligger på dina axlar. I affärs-kön, på bussen, när du lagar köttbullar eller janssons frestelse..Ta en kort meditation på några få minuter var du helst kan. Låt det inte stress och oro ta över dig. Se julen som en fridens tid, där stämmning och lugn ska råda.
* Planera, och åter planera…. så du inte har allt i sista minuten.
Dessa är några få tips till dig nu i jul och nyårshelgerna.
GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR !!!!
Julekram MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Tack för tipsen Maria jag skall verkligen försöka med dina tips
God jul till dig med =) Kram Nettan

Jag läste en gång i tidning ang. städhysterin till jul!
På julafton är det mörkt större delen av firandet, mysbelysning tänd i form av tända jus, julgran osv. Till slut förvandlas ditt nyskurade hus till ett inferno av köttbullar, sillbitar, tejpsnuttar, gamla snören och en väldig massa papper!
Det är ingen som komme se om du legat och skurat lister osv.. Här plockar vi undan städar av toaletter och sen firar vi en hejdundrande jul! Och de går alldeles utmärkt med lite skit i hörnen. Och i en del hörn, en massa skit. Ingen kryper bakom soffan hos oss på julafton!

Samma här morsan1!! Jag har aldrig ägnat mig åt julstädning… det är ju på våren när solen avslöjande skickar sitt starka ljus in på dammbelagda ytor som moppen och trasorna behövs… inte nu i vinterskummet som döljer allt och låter oss vila :-)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Mycket bra råd!
Det är mycket lätt att låta hetsen och alla kraven ta över så att vi själva till slut inte vet vad vi vill göra egentligen.
Man gör den mat man tycker om. Sen behöver man inte äta alla rätterna på en och samma dag. Det ställer bara till oreda i magen och gör en trött. Fördela upp olika rätter på de olika tre dagarna! Då kommer njutningen att bli större!
Jag känner faktisk ingen direkt julstress. Var på stan idag och handlade julklappar till alla barnen,det var riktigt roligt. Bara jag får gå SJÄLV! Skall på Reikihealing i morgon fm och om jag får tillgång till datorn!! kl 12 blir det LJUSTJÄNST. Det hänger på om jag får upp 18åringen innan, datorn står i hans rum. 
Men du har helt rätt Maria, det är så lätt att man glömmer sig själv och stressar iväg så det är jätteviktigt det du säger.. att stanna upp. Kraaaam
Bra tips Maria, jag tror också att många glömmer bort syftet med julen och glömmer bort sig själva. detta har jag tänkt på mycket, och känner ingen julstress, utan ska bara njuta och mysa med familjen, inte känna någon press och stress. det blir jul ändå. Kram på er alla

jag känner inte heller någon direkt stress men däremot är jag nog extremt låg på energi orkar inget är konstant sjuk och bryr mig inte om något.
Jag lyfter upp denna tråd även om den är 1 år gammal, för den passar även i år
Man kan behöva bli påmind eller?

Helt rätt Fia, tror att det är många som stressar alldeles för mycket nu. Det där med städningen är totalt onödigt för ingen har koll på hur det ser ut i skenet av levande ljus, bara katten som ser lite konstigt grå ut när han farit runt 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
#8 Haha, kanske det. Fast jag har tagit det rätt lugnt idag tänker jag hålla mig hemma fixa lite, koka rödkål, brunkål. Grönkålen är klar. Då klarar vi oss. Ha det så bra och ha en riktigt god och fin och skön jul. Kram på Er
Var rädda om varandra
#) Hahaha, så rätt så