Healing iFokus

Healing

Etikettreiki
Läst 3577 ggr
Touchforlife
0

Reiki utbildning?

Nyfiken som jag är så måste jag bara fråga vart och hur gick ni era Reiki utbildningar och hur många steg har ni gått?

Varför valde ni just Reiki som healingmetod?

Ni som gått steg 1, kommer ni gå vidare?

Vad tycker ni och hur upplevde ni er första initiering?

Berätta Skrattande

Åsa
GladReiki Master Glad

cillaj
0

Hej!

Vad många frågor på en gång.

Jag halkade nog över Reikin.Den liksom passade mig.

Har utfört healing många år utan utbildning men har blivit initierad av en annan slags healer innan och det har fungerat bra, men jag måste säga att med Reiki initieringen har det en starkare effect. Eller så är det bara som jag tror.

Jag gick mina utbildningar 1 och 2 ,där jag bor, hos en Master.

Min upplevelse i initieringen var ungefär som en stark meditation för mig, ingen större skillnad.

Skillnaden från att lära sig själv och med handledare är ju den stora feedback man får och en fantastisk gemenskapskänsla.

Sen vill jag tillägga att om man får olika slags healing kan man oxå lära sig mycket av hur det går till, fördelen är att man vet hur det känns när man sedan ger till andra.

Det är min erfarenhet, jag är väldigt vetgirig och tycker om att ta till mig nya upplevelser för att förstå andra, testar gärna olika former av vad det nu än månne vara.Är väldigt nyfiken.

Tack för frågorna.

Kram cilla.

mayolica
0

jag läste först böcker om healing och prövade på egen hand,jag blev mycket förvånad över att det fungerade.

flera år senare gick jag reikikurs,jag har varit intresserad av reiki sedan jag läste om det första gången. jag var inställd redan från början att jag skulle gå alla stegen,jag har gått hela utbildningen på plats i karlstad.jag upplevde initieringarna väldigt som väldigt starka energiströmmar ihela kroppen,efter sista masterinitieringen kändes det som att auran växte och tog upp hela rummet och att det kokade under huden.

reiki passar mej väldigt bra,men det skulle vara kul att gå andra kurser i andra healingformer oxå.

~ mayolica ~

Touchforlife
0

Tack för era svar!

Jag kan hålla med dig mayolica.
Efter Mastern ökade auran och energin enormt i hela kroppen.

Vad roligt att ni svarade.

Jag provar också nya Healingmetoder men Reikin ligger närmast hjärtat.

Kram Åsa

Dinengel
0

Vad menas med Mastern och initieringarna

jag är ny och vill lära mig men hoppas ni kan förklara det.

jag har testa själv reiki och det fungerar det har jag haft hela livet utan att veta vad det heter.

jag har köpt en kurs på distans men varken svar eller pengar tillbaka ska söka vidare om jag kan hitta någon pålitlig .

Behöve rgå kurs för attt få svar på mina frågor och bekräftelse.Vill vara 100% söker inna jag ger mig ut i verkligheten.

mayolica
0

reiki betyder ungefär "beskälad eller universiell livskraft"och är ett allmänt ord för healing i japan. det vi kallar reiki är en healingmetod som har sitt ursprung från japan. det finns flera olika riktningar och synsätt på reiki och initieringarna,vad det är.

generellt kan man säga att på grundkursen(steg1)lär man sej grunerna i reiki,och främst hur man ger healing på plats.man får första gradens initiering.

på fortsättningskursen (steg2)får man lära sej att ge healing på avstånd,distanshealing.man brukar använda olika symboler och ljud,som hjälpmedel för att snabbt kunna få kontakt med en viss energifrekvens.man får andra gradens initiering.

på masterkursen (steg3)det är en längre kurs,som ibland delas in i flera steg.med den får man behörighet att lära ut reiki till andra,man får lära sej olika initieringar. det ingår oxå mycket personlig utveckling i den.man får initieringar till reikimaster

jag tror att vi är födda med förmågan att ge healing, och kan lära sej det på egen hand. tror oxå att healingen är samma kraft,vad man än kallar metoden. men för att arbeta med healing proffesionellt,och kalla det för reiki måste man ha blivit initierad av en reikimaster i den aktuella graden,men man kan lära sej att utföra reiki på egen hand och använda på sej själv,familj o vänner

vissa tror att man får tillgång till reikin genom initieringen,eller att man får kraften av en reikimaster.

jag tror att man kan öppna sej själva för reiki,men initieringen är ett sätt att öppna sej för den,och lära känna kraften.( för mej funkade det innan) jag tror att initieringen är en hjälp att öppna sej för sin egen helande kraft lättare.

initieringen är som en jättestark reikibehandling,dom kan upplevas väldigt olika. det kan offta kännas som en stark energidusch i hela kroppen, det startar oxå en utrensning i kroppen som man kan känna av.

hoppas att informationen ger dej lite klarhet i dom olika begreppen,annars är det bara att fråga mer.

~ mayolica ~

FiaH
0

Precis som mayolica skriver, så blir det som en energi dusch efter initieringen, och energin går igenom vart Chakra och rensar ut och stabiliserar, ca 3 dagar i var Chakra, så i 21 dagar, hände det saker i min kropp, vissa dagar mer och vissa mindre..

mayolica
0

ja det tar 21 dagar för energin att gå igenom alla chakran och stabilisera sej.det kan vara en spännande period,med många olika upplevelser. vissa personer kan även se färger,få andliga upplevelser mm i samband med initieringen.

jag har inte märkt någon skilnad i kvallitet på att få initiering på plats,eller på distans.

kan oxå tillägga att läran om chakran är indisk och har inte tillhört den japanska ursprungliga reikin,utan är ett västerländskt tillägg reikin utvecklas hela tiden.

den ursprungliga formen finns fortfarande kvar i japan,men det är en väldigt sluten grupp. man har inte fått någon information om den föräns dom senaste åren,genom den kontakten har man även fått mycket bättre information om reikins historia. i och med det har den ursprungliga reikimetoden spridit sej hit,den kallas " jikiden reiki"som betyder ursprunglig reiki. man använder i regel inte symboler i den, som i västerländsk reiki.initierengarna är oxå annorlunda.

~ mayolica ~

Dinengel
0

Tusen tack för hjälpen .Ang reiki vill jag ha det just nu för min egen skull.Jag har läst mycket men det käns trygt om jag kan få svar från er.

initieringeen kan man göra själv eller hur?Är det första healing man får.Hur gör man initieringeen?

Vad är det som händer när man känner varmt och kalt i kroppen , händer när man får healing.Läste att en som har master utbildning ska kunna svara på detta.

Hur brukar ni göra till er själva /distans.Hoppas att någon vill svara på detta.

Tack på förhand.

dinengel

mayolica
0

många frågor,ska försöka att svara. det finns olika slags initieringar i reiki,olika grenar brukar ha lite olika sätt att initiera på. när man brukar prata om "initiering" så menar man i regel kursinitiering och det får man bara om man går en reikikurs,med den blir man godkänd att utöva reiki enligt den graden som kursen är.

när man initierar sej själv i reiki är det mer som en meditation där man ber om mer helande kraft,eller att tona in sej på universums helande kraft(reiki). det motsvarar inte en kursinitiering.

initieringen har inget med första healingen man får att göra.

om man känner värme eller kyla under behandlingen beror på vilken sorts energityp som är aktiv. man kallar varm energi för yang-ki och kall energi för yin-ki ( ki är själva energin)

jag brukar göra på lite olika sätt till mej själv,ibland distans ibland lägga händerna på olika ställen.

hoppas att du får lite mer klarhet i reiki-systemet.

jag hoppas oxå att du hittar en reikikurs som passar dej bra snart.

lycka till.

~ mayolica ~

Dinengel
0

Tusen tack för ditt svar.Snällt av dig att du ville svara på allt.

Jag söker vidare för att hitta en kurs nära mig så jag får det avklarat.Nu är det mörka och korta dagar det käns inte bra att köra på kvällen så jag hittar säkert nått till våren.

Om jag kunde vrida klockan tillbaka 6 år då skullel det inte vara problem att köra på kvällen.

Reiki Master :dom borde ha öppet hus för alla som är intresserade och dela ut lite information så man kan träffa folk personligt.

Det käns inte rätt när dom skriver .Avgift betalar du på plats INNAN du kommer in. Käns lite skrämande man vill inte hamna i någon sekt.

Hoppas jag inte skrev nått gallet.

om man känner värme eller kyla under behandlingen beror på vilken sorts energityp som är aktiv. man kallar varm energi för yang-ki och kall energi för yin-ki ( ki är själva energin)

Är det positivt eller negativt att känna kylan i kroppen?Är det hjärna som styr eller själen den energi vilken och när ska den aktiveras.

Tack på förhand

Dinengel

mayolica
0

du behöver inte bry dej om ifall det känns varmt eller kallt med energin i kroppen. energin söker sej rätt själv,och anpassar sej efter kroppens behov.det känns olika det är inget man behöver aktivera själv det blir rätt ändå.

jag betalade varje kurs när jag var på kursen kontant,inte innan den började. utom första grundkursen som jag tänkte gå på distans,det var inga problem med kursen,men distans passade inte mej. jag har inte tittat så noga på vad som står i olika annonser,jag vill nog prata med personen som har kursen innan jag betalar något.

öppet hus kunde nog vara en bra ide, vet inte om det finns något sånt. där jag bor finns det inget. du hittar nog det du söker,för du verkar ha ett stort intresse.

lycka till

~ mayolica ~

Dinengel
0

Tusen tack för dina svar.

jag ska hitta det jag söker.

Mycket händer i alla branscher.

Sov gott och ha en trevlig helg

tack för hjälpen

Dinengel

Ugglekatten
0

Den första healing jag lärde mig var intuitiv healing. Sen i mitten av 90-talet läste jag någon bok om Reiki och började sen en kurs som gick i 4 steg, samt Karuna Reiki. Reiki har inte bara öppnat upp för healingprocesser utan också öppnat dörrar att våga utforska andra andliga områden. Att jag valde just Reiki berodde på att det var den healing som erbjöds just då. Några år senare gick jag alla 5 stegen inom Sekhem/Seichim healing.

Jag upplevde initieringarna kraftfulla med strömmar av varm energi. Min lärare ägnade mycket kärlek och omsorg kring själva initieringen och gav den en personlig touch. Initieringen blev för mig egen del också ett ställningstagande att öppna upp och arbeta med helande energier samt utvecklas inom området.

Jag tror inte att själva initieringen innebär att någon lärare ger en reikikraften. Det är troligare att man genom sig egen intention öppnar upp. förstärker kanalen eller genomgår en medvetandehöjning och att det sker med hjälp och stöd av en som redan öppnat upp eller förstärkt den kontakten med healingkällan.

Jag tror också att vi alla har healingförmågan i oss bara vi öppnar oss för att ta emot och ger av den och har tillit till den allomfattande kraften. 

I Reikins spår har det uppstått mängder av olika healingtekniker med olika prislappar och en del upphovsskyddade. Så det känns bra att det finns personer som forskat om Reikins ursprung. Och jag hoppas att Reikiförbundet kommer att ha mera artiklar om Reikins ursprung och löpande forskning på sin hemsida.

#4 Du kräver väl pengarna tillbaka? Om du inte får pengarna tillbaka så informera Reikiförbundet om händelsen.

Bjarka

Dinengel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack Bjarka

Det var bra tips ang pengar.Dom finns inte på konto idag heller.

Det var bra skrivet i din text

Jag har alltid haft healingförmågan utan vara medveten om det, men nu vet jag vad den heter också.

I Alla mina jobb har jag jobbt med mäninskor och hört ofta nu kommer lilla ängel. Det räckte ibland att jag bara lägger handen på peson i fråga då kunde jag se hur den person slappnade av och öppnade sig.Min närhet har gett dom lugnet.

Nu kan jag inte gå in på min arbetsroller med det handlade om mäninskor som var i nöd och behövde verkligen en ängel. Jag mådde alltid bra efter mina uppdrag och kände mig så nöjd med resultat.Det var underbar känsla.

Hela mitt liv har de handlat om att hjälpa mäninskor.jag är född  kraften och förmåga .

Nu när jag jag har förstått vad jag kan och varför är jag född så vill jag satsa på healing och hjälpa alla .Ingen ska behöva må dåligt när det finns hjälp att få.

Tusen tack för alla era svar

Skickar ljus till er

Dinengel

Touchforlife
0

Hej igen!

Vad roligt att mitt inlägg kom igång.

Tack Mayolica för dina svar! Kanonbra svar! Skrattande

Jag har varit i Wien och kom hem igår kväll.

Till Dinengel, jag vet nog vem du har betalt till, nackdelen är att hon är inte med i förbundet.
Jag hoppas att du får dina pengar!!

Stor kram och lycka till

Dinengel
0

Ibland är man så godtrogen och  tror det bästa om folk man lär sig aldig att det finns bedrägeri överalt i alla branschen.Hon är så nonchalat så man tror inte att det är sant.mina pengar saknas på konto.

jag vet att hon har egen förbundet så det säger mig allt. Det är så himla tråkigt när det börjar strulla från början när man vill ha nått.

Det är väl mening att jag ska få en seriös lärare.

Tack för era svar.

Kram Dinengel