Healing iFokus

Healing

Etikettermeditationavslappning
Läst 855 ggr
LinaIsabell
0

Yoga, någon?

Efter gympasset igår skulle jag strecha ett tag (måste hålla vigheten uppe, då min största fördel på karaten är att jag är vig),
och satte mig rofullt på en matta.
Det var nästan ingen på gymmet, men det är ett gym och ett badhus ihop, så från övervåningen där jag satt såg man ner på alla badande som förde liv av sig.

Iallafall så satt jag där och strechade länge, samt försökte varva ner från träningen och det spelades lugn musik. Det var jättehärligt.
Då började jag tänka på att det nästan är som yoga, och har därför nu börjat fundera på att träna yoga.

Är det någon som har någon erfarenhet om vilka olika sortes yoga det finns? Jag skulle vela hålla på med en yogastil där man använder kroppen mycket (dvs stående ställningar som påminner lite om kampsport i slow motion. ;P) Har ni några tips om någon stil/hemsida om den stilen?

Bor i en pyttestad och vill yoga hemifrån, så om ni vet en sida med bilder och förklaringar vore jag jättetacksam. :)

[Puppan]
0

Det finns ju hur många olika sorters yoga som helst nästan. Nu vet inte jag i vilken sorts som gör vad. Men power yoga kanske är något. Googla så hittar du något som passar dej. Själv så går jag kundalini yoga å gjort det i många år. Å det är klart, det är ju övningar åså men kanske inte i den vidd som du kanske vill ha. Å sen så är det för en inre stimulering av chakrana och de inre organen plus att vi har en lång meditation. Men jag är övertygad att du kommer att hitta någon form av yoga som passar dej.

Lycka till!

Trollvind
0

Här är en sida med lite bra början kanske!

De visar små filmer för varje övning.

http://www.abc-of-yoga.com/yogapractice/postures.asp

LinaIsabell
0

Tack för svaren. Ska kolla in sidan senare, den verkar jättebra. :)