Kan man heala t.ex svartsjuka?
Kan man heala t.ex svartsjuka eller människor med ocd/tvångshandlingar -tankar?
det som du skriver ovan är väl sjukdomar som finns i flera plan i kroppen? Jag skulle svara så här. Nej, inte för att få bort svartsjuka och tvångshandlingar men väl balansera och rensa i personens energier och chakran så att personen kan få lättare att bearbeta och hantera sitt problem.
vad säger ni andra?
Skulle skriva desamma, håller med dig Korseett. Jag tror inte du blir av med det, men hjälpa med att balansera, för att du sedan själv kan lära dig att lyfta upp känslan och lära dig hantera den, och varför den kommer. Så healing är absolut bra att börja med.

instämmer helt enligt ovan inlägg..
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Healingen verkar ju på hela personen - man healar ju inte en speciell sjukdom eller så.
Så genom healingen blir man mer balanserad och därmed borde ju svartsjukan avta.
Jag trodde att man healade människor från sjukdomar Men jag har nog missförstått detta. Det hade varit perfekt att kunna bota huvudvärk och alkoholism. Ja alla sjukdomar som finns.. Men nu förstår jag. Tack för era svar.
huvudvärk kan man bli fri från med hjälp av healing men de andra sakerna du nämner kräver arbete på fler fronter, oftast arbete som klienten själv måste igenom. Alkoholism och alla beroenden beror delvis på att det finns en disposition för att bli beroende, en kemi i hjärnan som gör att du lättare blir fast. Men sedan beror det på många andra faktorer varav den största heter du själv och arbetet med en själv kan någon annan aldrig göra åt en. Det måste du fixa själv. Healing blir således ett redskap att använda på vägen till tillfrisknad oavsett om det är svartsjuka eller ett beroende.
Inom alternativ medicin får vi aldrig säga att vi botar för det har den traditionella sjukvården patent på men att hjälpa till att läka en människa kan ju aldrig bli fel. Men faktiskt så kommer vi inte ifrån verkligheten där flera visar sig ha blivit just botade med hjälp av alternativa behandlingar.
inom alternativ medicin har man ett annat tänkande än skolmedicin.
man tänker inte på olika symptom och sjukdomar som egna delar av kroppen som ska behandlas var för sej.
man har en helhets-syn på kroppen och ser då ett symptom mer som en oballans i kroppen och vill då skapa ballans i hela kroppen.
tanken med healing är att hjälpa till att förmedla helande energi till personen . healingen kan då hjälpa till att skapa ballans , och healing-energin kan förstärka personens själv-läkande förmåga.
många gånger kan healing lindra tex huvudvärk eller annan smärta ganska snabbt. och man kan nog även ha stor nytta av healing vid såna problem som du frågar om, men det är viktigt att komma ihåg att healing alltid ska vara ett komplement till vanlig sjukvård. inte en ersättning. om man är väl medveten om det, så kan healing vara ett bra komplement i läkande syfte.
~ mayolica ~

Håller helt med i ovanstående inlägg:
korseett…
Inom alternativ medicin får vi aldrig säga att vi botar för det har den traditionella sjukvården patent på men att hjälpa till att läka en människa kan ju aldrig bli fel. Men faktiskt så kommer vi inte ifrån verkligheten där flera visar sig ha blivit just botade med hjälp av alternativa behandlingar.
Kram MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Kan man dela så kan man hela.