Healing iFokus

Healing

Etikett: healing-allmänt
Läst 551 ggr
MariaJ
0

Beroende.. eller vad skapar du ???

Jag skulle vilja skriva om en sak som skrämmer mig lite när jag själv jobbar med människor. Jag har mött personer som har berättat för mig de mest skrämmande historier då de mött sin behandlare eller om de besökt ett medium. Och jag vill gärna göra er uppmärksamma på att det finns inte någon seriös healer eller något seriöst medium som varker har rätt eller ska eller bör ¨,,, knyta till sig dig som människa.

Varför jag tar upp detta är att jag har fått kontakt med några personer som berättat de mest skrämmande historier. Bla annat så har en av dem fått berättat för sig av ett medium att hennes släkting från andra sidan hade sagt att det var hennes fel att hela hennes familjesituation var som den var,, och att flera olika händelser och sjukdomstillstånd i familjen var hennes fel. Hon var helt förstörd då jag pratade med henne..Detta är skrämmande.. Här använder man sin position till att knyta an och säga att de kan hjälpa med olika former av behandlingar osv… Jag blev mållös !!

Vi som jobbar med människor i olika situationer får aldrig lämna sådana avtryck så personen som kommer till en kan uppfatta eller få känslan av att de inte klarar sitt liv utan dig.. Jag säger DET FÅR ALDRIG SKE !!!! Man bemöter och vägleder, ger möjligheter till självläkning och försöker att ge klienten de verktyg de kan för att gå vidare i sitt liv. Jag tar gärna emot klienter för en kontinuerlig reikibehandling på ett antal grr,,,, men då är det ALLTID personen själv som vill och känner att de vill komma tillbaka.. Jag säger alltid att de måste själv bestämma och om de är osäkra så kan de kontakta mig igen…

Glöm aldrig att varken du som behandlare, vägledare eller medium samt du som besöker dessa människor för hjälp får skapa ett beroende….

Det är ditt liv, dina val och inte ng annans..

Ha det bäst alla.. kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

[Spanaren]
0

Alla i Vår Herres Hage är olika så det är jättebra att du tar upp detta ämne. Sen så tycker jag att man ska göa som du säger lita till sitt eget inre och ge inte ut för mycket av dig själv om det inte känns rätt.

Framför allt berätta inte något för ditt medium för det ska han eller hon berätta för dig! Tro inte heller på allt du hör utan ta allt med en nypa salt också.

/kram Bappi

Ps Alla är inte seriösa

korseett
0

jo det är sant som du skriver Maria, men även i healing behöver behandlingarna upprepas för att ge bästa resultat. Om en klient vill ha hjälp med ett problem som berättar jag alltid att det inte görs i en grisblink utan kan komma att behövas upprepade behandlingar för bästa resultat. Men det kanske inte var det du syftar på?

mayolica
0

det där du beskriver maria låter mer som en ond sekt-typ,än en seriös healer eller medium. det är bra att du tar upp det,så att människor får upp ögonen för det. såna medium kan skapa dåligt rykte för hela branchen.

2. det är stor skilnad på att lägga upp en lämplig behandlings-serie tillsammans med en person på ett seriöst sätt. mot att binda till sej och skrämma en person på ett sådant sätt.,det finns inget helande med att göra så, eller att säga såna saker.det låter som det handlar om helt egoistiska skäl och få makt över en person.

~ mayolica ~

Indiania
0

Det du tar upp händer nog men hoppas innerligt att dessa oseriösa behandlare är få och att inte de som är svaga och nere råkar ut för sådana medium etc.

Sedan får jag hålla med Bappi om att det gäller att ta allt med en nypa salt och känna in själv vem man har att göra med.

Tyvärr är det väl de unga och oerfarna personerna som råkar mest illa ut och de som verkligen är i behov av en ärlig och varmt medkännande och seriös behandlare , medium etc. Men det är nog så inom alla branscher de få oseriösa fördärvar för de som är äkta och bra inom sitt yrke.

" Var nära naturen - var när dig själv "