Healing iFokus

Healing

Etikettalternativbehandling
Läst 3080 ggr
Cathy
0

Ang Bach blomsterdroppar

Både jag och min katt har fått bach blomsterdroppar för ett tag sedan. Har inte tagit dem på ett tag.

Hur länge håller sig såna droppar. Hon som har gjort dem till mig, droppar lite conjak i med. Lite lite. Håller det bättre eller sämre av det??

/ Cathy

korseett
0

Ingen aning men sprit är konserverande så de håller sig ju ett tag

Cathy
0

# 1 .Är det ovanligt att ha conjak i? Är första gången jag fått blomsterdroppar så vet inte.. Hon sa att det var ytterst lite. Brukar det oftast bara vara vatten? Har du provat ngn gång med blomsterdroppar?

MariaJ
0

Man brukar blanda i conjak för att dropparna ska ha en längre hållbarhet. Det är ju källklart vatten som blommorna läggs i och sen låter man de stå i solljus för att absorbera blommans energi till vattnet. OBS !! Det finns flera olika sätt att blanda dropparna på, men detta är ett.  De renas och töms på små pipettflaskor. Då tillsätter man även en uns av konjak eller sprit för att flaskan ska hålla ett antal månader.

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Cathy
0

Så den håller ett antal månader, så bra! Glad

Magi-cat
0

förvara ändå i kylskåp när du inte använder den för att vara helt säker!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Cathy
0

opps ja det har jag inte gjort. har det blivit dåligt då tror du?

tarotlasse
0

Jag tror ju dom har rätt så lång hållbarhet.

Förstår inte varför hon heller konjak i dropparna.

Den största beståndsdelen är ju redan konjak.

Så det måste vara för att späda ut blomster essenserna *L*

För Dr Bachs blomster droppar består ju av olika essenser i  den finaste Brandy står det ju i innehållsförteckningen.

lASSE

MariaJ
0

När jag gick min kurs på dr Bach så fick jag lära mig flera olika sätta att framställa essenserna på. Det finns bla både kokmetoden och solljusmetoden. Man drygar inte ut med conjak vad jag vet, utan använder det endast för att få en bättre hållbarhet på den rena essensen. Man har väl kommit fram till att conjaken inte förstör eller tar ut kraften i essensernas ursprung..

Mvh MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Cathy
0

Men blir väl knappast dålig för att hållbarheten gått ut. Det ändå som blir är väl att dropparna inte ger den verkan de ska. Gäller väl både mig och katt. Flört

Cathy
0

Nu har jag ju hrm.. slarvat lite och inte tagit enligt ordination. Men ni som följt det som man ska.. Hur verksamma tycker ni att dropparna är? Ska skärpa till mig och ta dem regelbundet nu,innan de blir dåliga. hrm

Magi-cat
0

#7 En förrådsflaska innehåller mycket riktigt rätt mycket "fin brandy", som det ska vara enligt traditionen. När man gör en behandlingsflaska till en kund ska den normalt konsumeras inom 3 veckor. Däri har man endast några droppar från förrådsflaskan. Behandlingsflaskan innehåller således inte tillräckligt mycket alkohol för att ge hållbarhet. Det är alltså säkrast att förvara den i kylskåp.

#6 Den har troligen inte blivit dålig! Men verkan blir bättre om man tar dropparna enligt ordination och regelbundet.

Jag tycker dropparna är mycket bra. Och verksamma.

Ann1
0

Jag har provat svenska droppar, kommer inte ihåg vad de heter, men tycker inte de känns lika verksamma som Dr Bach.-)

tarotlasse
0

Jag har provat på Beska droppar dom är väldigt verksamma och ngt man inte bör överdosera *S*

Men ngt jag tycker är märkligt i gentligen med Dr. Bachs droppar

att dom får säljas fritt  för dom inne håller ju en rätt så hög alkohol halt  60% har jag för mig.

En behandlings flaska är ju trots allt som en snaps  innehålls mässigt.

Jägermeister som är alkoholhaltig dryck med örter som anses som hälsofrämjande finns också i 5 cl flaskor men får inte säljas hur som helst utan måste säljas på system bolaget.

Lasse

MariaJ
0

Ja, Lasse nu när du säger det så är det säkert så att det finns de som får ett beroende.. man kan ju bli beroende av allt idag.. :-(

Vad jag vet så säljs inte flaskor till personer med dessa problem. Bach terapeuten gör ju en behadling och möter ju personen först, och om jag inte minns fel så säljer inte terapeuten till personer med dessa symptomen.

Det som jag också reagerar på är att det säljs över nätet, men då måste man också hålla sig inom vissa föreskrifter och lagar.. man får inte sälja droppar hur man vill inte.. Jag är ganska säker på att det är förbjudet. (inte helt säker, men jag ska ta reda på det) När man blir dr Bach terpapeut så får man nog också ta del av vilka regler som ska efterförljas..

Däremot så vet jag inte hur det fungerar med Alice blomsterdroppar.. men jag skulle tro att det är samma där.

Kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Cathy
0

Hon som gav mig dropparna mötte inte mig.Hon läste av mig hemifrån. Ungefär som distans healing typ. Dropparn kostade ca åttio kronor. Avläsningen ca 200.

Inte kan man bli beroende av den lilla dosen man tar om dagen. Däremot om man halsar hela flaskan kanske. Hick!

Nä det hade jag inga planer på att göra.Flört

tarotlasse
0

# Jag tror ju inte det är ngn som köper dessa droppar för just alkoholens skull.

Har svårt att tro att att dessa få droppar man tar i ett dricks glas skulle kunna vara ngn fara heller.

Men förra året genogick jag en utredning om Vuxen ADHD där det krävdes absolut grogfrihet och alkohol förbud under utredningen jag var även tvungen att ta Antabus.

Då gick det inte ens att äta en punch pralin eller vissa halstabletter  med väldig låg dos alkohol.

SÅ vet inte hur dessa droppar skulle påverka faktiskt.

Men jag  har köpt mina droppar direkt av producenten utan att vara utbildad  Dr Bach terapueft.

Men jag har läst böckerna och både använder det själv och rekomenderar dom till andra.  

Men är ändå lite förvånad att dom får säljas som dom gör.

Samma sak med Enchinaforce dropparna som innehåller en alkoholhalt på 55 %  så det finns en hel del Alkohol haltiga produkter på markanden men har faktidkt ingen aning om vad för regler som finns för detta.

Men skulle nog ha svårt för en snaps Enchinaforce  men en snaps blomster droppar hade nog inte varit några problem för dom smakar ju inte illa.

Lasse

Ann1
0

Kunde inte låta bli att fnissa åt det g som smög in istället för d, och så  blev det grogfrihet jag läste och som blev groggfrihet. I denna diskussion blev det lite komiskt. Tyckte jag. Med min slags humor…

Jag är uppvuxen med Echinaforce och andra droppar som togs vid sjukdom och som barn gillade jag det inte. BioStrath hette ett som var hur äckligt som helst. Det är märkligt att det behövs så mycket alkohol i Echinaforce tänker jag. Det är nästan som det är det som dödar bakterierna. Och det säljs ju på apoteket numer.

Sedan väcktes en undran hur man gör Adhd utredning på vuxna, men det är ju en annan tråd..

korseett
0

örtutdrag i sprit kallas för tinktur och andra ämnen löses ur örten till skillnad mot när man gör örtutdrag i fett kontra vatten. Det är alltså ämnena som blir lösta som är viktiga inte spriten i sig.

tarotlasse
0

# 17 Denna tråden handlar jo Om blomster droppar  och inte ADHD så kommer inte skriva så mycket om utredning osv här.

Men är du intreserad av ämnet kan jag rekomendera dig ett annat forum som finns på iFokus http://bokstavsfolk.ifokus.se/

Här kan du hitta massor av information om ADHD utredningar osv.

Men jag har även provat blosterdropparna på just ADHD men märkte inte ngn större skillnad på detta med blomster dropparna

Lasse

Magi-cat
0

om man inte vill ha Bachdroppar med alkohol alls, så finns numera blandningarna Five Flower Remedy, Exam och rest som grantulat, utan alkohol.

Magi-cat
0

#12 Kan det vara Alice blomsterdroppar du menar? Man väljer ut dem ifrån blomsterkort.

Finns det någon annan som har erfarenhet av dem?

Personligen tycker jag att Bachdropparna är klart mer verksamma. Men i olika sammanhang kan det vara bra för klienten att känna sig för och välja utifrån blomsterkorten och de affirmationer som finns på dem. Alice, alltså.