Vem är en healer ?
Vad är healing ? Jag tror att det har med sinneskraften att göra och inte gudomlighet som många tror. För att kunna utföra healing måste man lära sig två saker .
Man måste bli moralisk ansvarig och därefter lära sig behärska det egna sinnet. Gör man inte det så blir det svart magi som kan resultera i oöverskådliga konsekvenser för dess utövare.
Jag har träffat många så kallade healers, medium, etc… som har snärjt in sig i mentala föreställningar vars innehåll är rena fantasier. Varav dom flesta inte ens kan kontrollera sina egna känslor och ännu mindre sina tankar.
Flera av dom verkar vara egocentriska, självfixerade, avundsjuka och vakta sitt revir. Hur kan man då tro att man kan hjälpa någon annan, när man inte ens förstår den kosmiska lagen eller kan hjälpa sig själv.
Hur kan man undervisa andra när man själv inte lärt sig sin läxa.
Det finns många som känner sig kallade men endast få är utvalda.
Detta är endast mina tankar och inte menat som någon kritik till alla som utför healing, jag gör det själv men är inte 100% säker på att det jag gör alltid har en positiv effekt på karma eftersom vet vi egentligen vad vi gör ?
du skriver kontroll på sina tankar/känslor
well mitt svar blir
släpp kontrollen kontrollen är egot nämligen ;-)
lycka till
Vilka är de oändliga möjligheterna?
Vad mer är möjligt än uppgivenhet,värdelöshet?
jag tror att alla som vill kan ge healing.jag anser att healing kan vara så väldigt mycket ,att önska någon ljus och värme eller be om universums helande kraft till någon mm. inte är en helande tanke att förväxla med svartmagi.
vi har alla olika synpunkter, men med dina ideal skulle vi gå miste om mycket healing här i världen subtil. det tycker jag vore synd,vår skadade värld behöver all healing den kan få.
~ mayolica ~
Alla kan ge healing, det är inte det jag pratar om men om man utger sig för att kunna ta in allas olika problem , smärtor, eller andra problem så är man ute på tunn is. Sen om man märker på ord så det var det ju precis det jag sa vad skall man säga ?! Det finns bara en väg det är villkorslös kärlek.
Jag har en lång erfarenhet av healing gick min första kurs 1993 för Matthew Manning som jag anser är den största healern, sen började det hända en massa saker som jag kan ta upp mer personligt för dom som är interesserade. Det var inga roliga saker det kan jag lova det är därför jag försöker hålla detta på en rimlig nivå.
Visst kan man ge ljus och värme men i den fjärde dimensionen där alla subtila väsen håller till så är det lätt att man hamnar snett, man måste lära sig att urskilja vad man får kontakt med.
Jag trodde att jag hade fått kontakt med dom finaste väsen eftersom dom utgav sig som det ! Men dom tippade av mig i det värsta ni kan tänka er. Så detta är ingen lek att hamna i koma och inte ta sig ur och få hela sin familj att att uppleva (spöken, väsen, polstergeist etc…. Fast jag enbart fokuserade på kärlek och ren healing.
Detta är min erfarenhet och jag vill bara att alla skall veta vad det är man ger sig in på.
det du skriver låter intressant.
~ mayolica ~