distanshealing?
Jag undara hur man gör distanshealing?
Finns det någon snäll själ som vill förklara.
Jag vill gärna hjälpa andra men är osöker hur man gör.
tack på förhand
dinengel

Jag vet inte hur andra gör, men jag får en bild av personen jag ska skicka till och sedan sänder jag ljus, det kan se olika ut beroende på vad personen behöver, och ha olika färg. På vissa fungerar det väldigt bra och andra märker inte så mycket. Det r viktigt att den andra personen vill ha healingen, annars bör man inte skicka.
Lycka till!
Jag använder min behandlingsbänk och "lägger" personen där och jobbar precis som vanligt med Reconnective healing. Jag känner av personen och kan även få bilder av dem.
Jag kan även förminska personen och lägga den på tvärs över bänken så jag kan heala från båda hållen (huvud-fötter) samtidigt. Jag kan även ta personen i min handflata och omstråla den med healingkraft.
Till 99% så känner personen av precis när jag börjar och slutar jobba. Jag håller med om att personen ska vilja ha healing. Det händer att folk ringer och vill skicka till någon som de anser bör ändra på sig…
Det kan hända att personen inte känner av healingen på en gång utan att den kommer lite senare. Väldigt många rapporterar även att de känner av healingen innan, vissa redan när de bokat tid för healingen. Healingen fortsätter även efter behandlingen.
det finns många olika sätt att ge healing på. ett sätt är att använda ett foto på personen och sätta händerna över och tänka att man vill förmedla"universums helande kraft" till personen,eller bara visualisera personen.tror att tilliten till den helande kraften är viktigast, allt man riktar tankar och energi till blir förstärkt .
om du är mycket intresserad av att lära dej mer om healing kan det vara bra att gå en kurs, det finns oxå flera bra böcker att läsa.
lycka till
~ mayolica ~
#3 Hade inte en aning om den fina healing som du berättar om
/kram Bappi
Ps Verkar finnas många olika sätt att fömedla sina ljusa krafter på *ler*
Gav igår för första gången riktad healing till en okänd person som verkligen behövde det,det kändes så himla rätt. en ljus tanke.
Sen läste jag #1, att man inte ska ge healing om inte den andra personen vill ha.?
Har jag då gjort ett allvarigt fel,det var ju bara en god tanke??
du har inte gjort fel enligt mina ögon iallafall
Det är aldrig fel att skicka en god tanke.
Massor med folk tänker mindra goda tankar om andra och inte frågar dom om lov när dom gör det.
=)
En liten undran.Pratade med någon som sa att man får inte göra healing på någon utan att den vet om det. Att det är en moralsak när man sysslar med healing. Man kanske har en kompis som mår dåligt men inte tror på healing men man vill göra det i smyg för att hjälpa. Men det får man inte eller? Bara nyfiken hur ni ser på det.
opps där läste jag nog inte tråden riktigt… hrm.
.
jag har gett min far healing när han låg sjuk innan han dog och inte visste han om att han fick inte.
# 10 .Så om man väl har lärt sig healing så tycker du att man kan ge till vem som helst?Antingen de vet eller ej.
Nej inte att ge hur som helst, men man känner inom sig när det är rätt att ge. Även om personen avlider ger ju healingen lindring till själen. Ibland får jag upp att den healing som jag normalt ger inte är lämplig och då sänder jag lindring och ro istället. Gå på din intuition.
Sedan tror jag också på att om någon inte ska ha healing för av oss okänd orsak så kommer det heller inte fram. Att vi har dem som skyddar oss.
Tror ni med att våra guider ger oss healing ibland. Ibland har jag fått en känsla av att jag fått healing från dem..

Jag tycker att man inte bör ge healing utan lov, eftersom det är något man borde få välja själv. Jag får bilder av personen och tycker att det kan kännas kränkande om jag är och nosar om jag inte fått tillåtelse. Det är för mig en fråga om integritet. Jag har dock gett healing en gång utan lov till en döende man efter förfrågan av familjen så han fick en bättre sista tid med mindre smärta. Jag känner mig dock tveksam till om detta var rätt, men det fungerade och familjen fick ett par extra dagar tillsammans då han var klar.
Så tänker jag.
#13 Ja det tror jag att vi får
Tusen tack, ni är verkligen duktiga.
Jag kommer att testa mina vingar med andar, och ska gå alla kurser för att få bekräftat mina kunskaper och VILL lära mig.
Till våren ska jag börja kurser dom jag hittqr intresanta…
Jag köper gärna böcker om ni har nått att rekomendera…
Dem har jag beställt igår kväll
1 st.Din inre borg : en resa till djupet av din själ
1 st.Kraftens osynliga väg : personliga val som skapar mirakler
1 st.Heliga kontrakt : väck din gudomliga potential
Den är på väg…SMITH, PENELOPE:HUR MAN PRATAR MED DJUR
Jag älskar böcker
Tack för att ni finns ni är underbara
Dinengel
angående att ge healing till folk som inte vet om det.
jag tycker att man kan göra det,om det känns rätt. tror inte att det går att ge healing till någon som inte vill ha,eftersom det är mottagaren som tar till sej healingen som vi erbjuder.
det beror oxå på vilken form av healing man ger. om man sänder healing med syftet att det bästa möjliga goda ska hända personen är det ok.
tycker inte att det är rätt att läsa av en person utan tillåtelse.eller använda tankekraft och försöka att få det man tror är det bästa att hända.
~ mayolica ~
Flikar också in och tackar för svar.
16. sinnets magi av Betty Shine är en bok som jag kan rekomendera om man vill lära sej healing på ett enkelt sätt.
~ mayolica ~
Eric Pearls bok - Väck din inre healer (om reconnective healing) som jag utövar.
Väldigt många upplever att händerna aktiveras bara genom att läsa boken - på mig började händerna "brinna". Jättekonstigt men härligt!
20. den har jag hötr talas om. skulle gärna vilja att läsa den, men det får vänta lite. har inte råd att köpa nån bok nu.
~ mayolica ~

Hejsan alla healingintresserade ..:-) Jag själv sänder aldrig healing till någon som inte vet om det. För mig handlar det om att man inte ska ge eller tillföra något som inte personen vet om eller vill ha. Det är med respekt för mottagaren som jag inte gör det. Vissa säger att helaingen inte kommer fram om man inte ska ha den, och så kan det visst vara, men min egna personliga känsla säger att jag inte ger medveten riktad healing till någon som inte vet om det.
Jag känner också att man vet inte hur personen påverkas av det och då kan det vara fel om de sitter i en bil, eller är på ng annat ställe där det inte är lämpligt att ta emot.
Jag har själv fått healing skickade till mig. Det var på kvällen som det kom.. kl: 22.00.. jag vet att man kan reagera ordentligt ibland.
Jag tänker ofta positiva tankar och kärlek om personer och önskar dem allt gott …. men sätter mig inte ner och medvetet sänder till dem.
Varma kramar MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Det härnder mycket här i ljusa rummet.
vad tycker ni om dom här böcker?
Din inre borg : en resa till djupet av din själ
Kraftens osynliga väg : personliga val som skapar mirakler
Heliga kontrakt : väck din gudomliga potential
tack för tips om andra böcker
Kram dinengel
jag tycker att det är intressant att läsa hur olika synsätt vi har om healing. tror att man ska lita på sin egen inre känsla,vad som känns rätt o fel.
~ mayolica ~

Absolut mayolica.. Vi utövar på olika sätt, men det viktigaste är att vi gör det från hjärtat och inte egot. Om vi gör det från hjärtat så är vi en ren kanal.
Mvh MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör