Kärlek är en eld likt lavan
Kärlek är en eld likt lavan som ständigt flödar från ditt inre. Den har sitt ursprung i en källa bortom tid och rymd. Ända existerar elden med en sådan kraft att ingen barriär klarar av att stopp dess flöde. Tiden och rymden är bara ett annat tillstånd som enkelt genomborras av denna urkraft. När den manifesteras in i detta fysiska tillstånd sänks vibrations hastigheten på detta flöde till en så pass låg nivå att materia kan skapas från denna kraftfulla energi. Vi bär alla denna kraften inom oss. Kraften har alltid funnits där så länge materia existerat. Det är en kraft som finns i allt som existerar i detta universum.
Denna kraften är en kanal som alltid är öppen från detta universum och ända tillbaka till det ofysiska tillstånd som vi alla en gång kom ifrån. Den röda tråden kan aldrig bli bruten, däremot så är det fullt möjligt att välja att inte se tråden eller bara ibland snubbla över den i en deja vu upplevelse. Denna deja vu inträffar när tid och rymd vibrerar i samförstånd med det ofysiska tillståndet av den vi också är. Lika snabbt försvinner upplevelsen och vi återgår till vår vardag.
Den röda tråden är din röda matta som alltid ligger utrullad för dig, du har gått hela dessa längd ända hit till detta fysiska tillstånd och valt att glömma ditt ursprung. Du har valt att glömma bort den du är för att du ska kunna snubbla tillräckligt många gånger på din egen röda tråd tills du en gång minns allting igen. Detta är vad livet handlar om.
Tänk dig den dag då du kan ta denna ur kraft och börja manifestera himmelen på jorden utan att längre vara rädd för att inte vara tillräcklig. Detta är en gåva som du gett till dig själv. Det var länge sedan du gav den om man talar i jordiska termer, men om man talar med en annan term där tid inte existerar så gav du dig själv denna gåva just i detta ögonblicket.
Tänkvärda ord!
Ord som behöver läsas igen och säkert grunnas lite mera extra på också/ kram Bappi

MMMMmmm,, jag förstår ditt budskap och jag faschineras av hur du lägger fram det. Du har ju skrivar talanger. Är det du själv som har skapat texten ?? Är mest nyfiken !!!!!!… MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Ja jag skapade texten igår.

Jag satt och kände att jag ville skriva en text. Jag ville göra något speciellt och undrade om jag skulle meditera innan jag skrev texten. Då kom tanken jag aldrig tänkt innan, tänk om…
Jag tog en reklambyrå som föreblid och flyttade in den i min egen fantasi. Där bestämde jag att det var reklam byrån som kunde allting om hur man skapar fantastiska texter och som även lyckades med konsten att marknadsföra den på ett väldigt kreativt sätt.
Därefter satte jag mig ner och skapade texten utifrån denna formel. Det var enkelt och friktionsfritt. Jag behövde inte tänka hur jag skulle formulera mig utan jag bara skrev. Det var som att sitta och ta diktamen.
Jag lyckades komma åt en djupare källa inom mig tack vare att jag gav mig själv de bästa förutsättningarna för att lyckas med just det.
Detta är någonting som jag kommer att börja tillämpa på mer och mer saker efterhand. Jag ser inga begränsningar i vad som kan uppnås om jag använder denna metod.
intressant! ska nog försöka praktisera själv på det.
Väldigt bra skrivet, jag kan förstå hur det kom till,
jag upplever det ibland när jag målar, det känns inte som om det är jag som målar,
en underbar känsla.
kram cilla.

Tänkvärt och mycket bra skrivit