Första advent !!
Hejsan alla.. Nu är det snart första advent. Vad ska ni göra då ?? Har ni alla fått upp era ljusstakar och stjärnor ??
Själv har jag fixat hemma i veckan och fått upp de mesta med julgardiner och stakar..
Ha en fin helg och var rädda om varandra..
Kram MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
tar en paus i allt städande och plockande och det är mycket kvar men fönstren har jag bara två kvar som tur är. Lever i ett bygge men vi ser en ljusning och det ska bli så skönt när dne här omgången är klar.
Trevlig advent!
Jaa, idag är det ju första advent, började dagen med en mys frukost med familjen och tände första ljuset. Allt är fixat, så vi har ljus i stugan, det är såå mysigt. Dagen idag blir nog som vanligt, farande med barnen på deras aktiviteter, och sen en lugn hemma kväll. Ha en mysig dag alla. Kram, kram

Med regnets svala droppar fallande så blev skogs promenaden en syrekick .
Brasan knastrar behagligt , ljuv stilla musik flödar doften av kommande fröjder samt underbar överasknings besök av äldsta dottern + måg o hund.//ll
har inte ens fått fram adventsljusstaken men å andra sidan har jag inget att ställa den på än..
Jag håller på och flyttar så har inte kommit upp någonting än.Om två veckor bor jag i min nya lägenhet så satsar på att pynta där istället.
Men är ganska sugen på att börja det ser så mysigt ut i fönstren med alla stjärnor och ljusstakar.Det lyser upp i mörkret…

Jag passade på att besöka stans julskyltsöndag och börja med lite julklapps-shopping med Fia. Det blev en mysigt första advent. Ingen speciell fika, det ska vi baka idag istället.
Kram