Healing iFokus

Healing

Etikettdjurhealing
Läst 963 ggr
EwaKristina
0

OT hundar och värme

OT Hundar och värme!!

Varje dag går jag med ångest numera till mitt arbete.Ångest pga av alla dessa hundägare som prompt måste ta med sej sina hundar när de ska iväg för att handla.Ångest pga att dessa ljuvliga varelser tvingas sitta instängda i bilar,mitt i solen då husse och matte ska handla.Varför i hela fridens namn måste hunden med???Det tar ca 20 minuter i denna värme innan en medelstor hund kollapsar……Är man inte mer rädd om sin bästa vän??Vill man sitta själv i bilen i 40 graders värme???Tror inte det!!Vi har vår uteplats då vi fikar i anslutning till den stora parkeringen,och man sitter och hör hur de kvider i bilarna.Hur många gånger har man inte genom åren,rusat in och ropat i högtalarna efter ägarna,men en del parkerar hos oss och flankerar lugnt på stan,så dom får man inte tag på…Och kallar man på polis,ja då vet ju alla att hunden hinner avlida innan de är på plats.Hur oansvariga är en del hundägare egentligen????Lämna hunden hemma,med friskt kallt vatten istället!

FiaH
0

Håller med dig till 100%, det är så fruktansvärt. Vissa borde inte få ha djur. Många tänker bara på sig själva och sina behov..

EwaKristina
0

Ja de verkar inte ha en aning om att ens djur behöver skyddas i värmen.

Var till stranden idag,  då satt jag bara och njöt,eftersom hundar får bada vid detta stället,så kul att se när de skuttar,simmar och hoppar i vattnet.

Maja
0

Usch, ja.. :/ Det är tråkigt.. :/ Men sprid gärna vidare detta:

->När du ser en varm hund eller annats djur i en bil SMS:a bilnumret till: 71456<-

Då får du tillbaka namnet på ägaren till bilen och du kan ringa nummerupplysningen för att få fram telefonnumret. Då kan man ropa upp förarens namn på t.ex utställningar, vid varuhus, köpcenter eller liknande tillställningar. Delge så många du kan denna informationen. Ju fler som vet om detta, desto större chans att vi snabbt kan klara hundarna om vi stöter på detta.

Britt-MarieA
0

Det var ju väldigt bra, har man inte tänkt på.

Jag tycker att det är fruktansvärt när djur får lida, man skulle vilja hjälpa alla djur som har det svårt. Men tyvärr det går ju inte men man gör vad man kan.

LisaL
0

Det var jättebra att du skrev det sms numret. Ibland kan man vekligen undra hur människor tänker när de tar med djuren till sådana ställen. Vi kan bara se till oss själva hur vi svettas när vi sitter i bilen. AC är bra men när bilen inte är igång blir den en dödsfälla.

Mvh LisaL

lkn02001
0

vill bara tillägga att man får krossa en bilruta för att rädda en hund i nöd. går under nödvärnslagen!!! ring polisen, tala om situationen om du hinner. meddela att du inte kan vänta längre. men du får göra det innan du ringer också.

viktigt att sedan upprätta en anmälan om djurplågeri mot djurägaren!