Healing iFokus

Healing

Etikettdjurhealing
Läst 2436 ggr
Ayena_old
0

Mina katter

Först ska jag säga hej till er alla här inne! Har bara varit med några dagar och det är första gången jag skriver här.

Min förra katt fick en juvertumör. Jag var till veterinären och han sa jag skulle hålla denna under uppsikt eftersom den kunde växa med våldsam kraft och då skulle den opereras bort. Jag kollade den lite då och då och den växte inte, tvärtom så minskade den. Katten hade denna i åtta år, som en liten ärta. När katten var sexton år såg jag att hon började se hängig ut. Det var inga fel på henne, allting var ok men jag kände att hon kanske inte längre ville vara kvar. Då gav jag henne en healing genom en bön till Jesus. Katten piggnade till, pälsen blänkte och hon var hur pigg som helst i ett år till. Sen fick hon en  hjärnblödning en kväll. Jag fick upp henne i min säng och där somnade hon. Klockan 8.10 dog hon i sömnen i min säng på samma ställe hon hade lagt sig.

Jag har ofta ställt mig själv frågan om jag gjorde rätt när jag gav henne denna healing. Det där var ju faktiskt egoistiskt av mig. Eller hur?

Min nuvarande katt är 14 år. Jag tog hand om henne när hon var fem år, hon "blev över" vid en skillsmässa.

Förra sommaren fick hon en juvertumör i en av de bakre juvren. Det hela skedde under min flytt så jag ska villigt erkänna att jag inte kände så ofta jag borde, men när hon satt i bilen (vi körde från Östersund till Malmö) så kände jag att där satt en stor knöl, en avlång sak! En månad efter, när jag hade någotsånär installerat mig så tog jag henne till veterinären. Tumören hade nästan dubblats på denna månad. Det blev operation naturligtvis. Katten mådde väldigt dåligt efteråt och jag tänkte att detta ska hon inte behöva vara med om igen. Men hon repade sig välidgt snabbt!

Läkaren menade på att det är lätt att det kommer nya och att jag borde undersöka då och då. För några månader sedan upptäckte jag att hon fått en i en av de främre juverna. Stor som en brunböna ungefär. Och så har jag healat henne några gånger i veckan. Inte alls svårt eftersom denna katt älskar när jag rör vid henne :-) Nu är knutan helt borta! Hon är helt jämn!

Ville bara dela med mig.

Jag har hjälpt människor också, men det är en annan histora

Kram från Ayena

MariaJ
0

Vilken fin berättelse du skrivit. Jag tycker det är underbart att man kan gå in och hjälpa sina djur på flera olika sätt. Jag tycker inte det var egoistiskt av dig att ge healing till ditt djur, då du ville att livsenergin skulle öka för att han/hon skulle få stanna en tid till på jorden. Den balansen du skapade fick ju trots allt du en mycket bra respon på, och katten mådde bra en lång tid därefter.. om det är ämnat att healas, så healas det:-)

Lycka till med dina katter // jag älskar katter :-) /  MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Denna kommentar har tagits bort.
Alexej
0

Går din katt på p-piller? För det är en typisk biverkning.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ayena_old
0

#1 Visst är katter de underbaraste djur som finns :-) Här läst någonstans att de är högre stående väsen som är här för att bevaka oss. Vem vet?!

Jag är väldigt glad att knutan försvann, det är knappt så man tror det själv!

#6 Jo, båda hade p-piller. Min första katt fick jag steriliserad men min nuvarande har jag inte gjort så med.

angelika71
0

Gud vilken fin historia!! jag blev aldeles rörd =) jag tror att katter är högre stående väsen som är här för att bevaka oss.

jag älskar katter!! vill så gärna ha katt, men tyvärr är jag allargisk. Kan healing göra så att man blir av med allargi, så man tillslut kan ha katt? Är hyperallargisk mot mycket

YvonneW
0

#0 Håller med Alexej #6. Låter som om hon matats med p-piller. Det är bättre att kastrera. P-piller bör ses som något man tar till under en kortare period.

Ayena_old
0

#8 Nu vet jag inte om man kan få bort sin allergi genom healing, men det kan säkert hjälpa till. Sen bör du kanske göra en utredning om varför du är allergisk. Kanske något för en homeopat att utreda!

Jag har haft pollenallergi i många år och även nickelallergi, men båda har bara försvunnit (knack, knack, ta i trä :-)…)

Karinnh
0

Undrar om healing skulle hjälpa min honkatt Bina som är en liten nervös fast underbar, hon har börjat slicka o bita bort pälsen,hon är 12 år och annars frisk och social.

LinaIsabell
0

Jag tror på att döden inträffar en speciell dag hos varje person oavsett om man vill det eller inte. Det är ödet. Även för djur.

Jag tyckte att det var bra att du healade din katt, för annars hade hon kanske varit hängig hela året. Nu fick hon ju må bra tills hon dog.

Du verkar ha en stor healingenergi och jag tycker absolut att du ska ta tillvara på den och använda den för att hjälpa så många som möjligt. :)

allhealing
0

Ingen healing fungerar om den som inte tar emot den vill ha den.

Eftersom du inte gav healingen av egoistiska skäl utan ifrån ditt hjärta så kan det aldrig bli "fel".

Om man däremot ger healing och har sitt ego inblandat och den som tar emot tar emot med sitt ego, ja då kan det bli ganska så intressanta resultat. Detta är INGENTING jag rekomenderar, det blir liksom som att se till att ens egen utveckling kommer att få ta sig en rejäl omväg.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet