Budskap vid healing
Jag måste fråga er andra som ger healing.
Får ni mycket budskap till er när ni utför healing som ni sedan säger till personen i fråga?? Eller får ni inte till er något??
Brukar personen blir besviken om ni inte har något budskap till dom??
Jag får till mig ganska mycket som jag sedan säger till personen.
jag får till mig en del som jag för vidare men jag känne rinte att jag har några förväntningar på mig.

Hej
Det är väldigt olika med olika människor.
För det mesta får jag inget på distans alls,
jag har några jag har otrolig kontakt med enbart på distans trots att jag inte träffat dom IRL.
När jag träffar vissa personer så skickar dom budskap innan ens jag har hunnit säga hej 
det är verkligen så olika och så otroligt roligt och spännade varenda gång man träffar människor samt att få ge healing både distans och IRL.
Kram Åsa

Det beror på vad du menar med budskap är det budskap som gäller hälsan så är det helt ok när det gäller budskap för då kommer det från den som ger healingen.
Men gäller det budskap om ngt helt annat så jobbar man på fel sätt.
Healingen och andekontakten sker på olika vågländer.
Så har man en andekontakt en av klientens nära och kära med sig och ger budskap därifrån när du ger healing.
Så blir det ungefär som du ställer in radion mitt emellan två kanaler det brusar sprakar och ena stunden hör du en kanalen och andra stunden andra kanalen.
Det är väl närmaste beskrivningen jag kan ge så inget bra sätt att arbeta på oftast tar andekontakten över så det inte blir så mycket healing.
Så jobba med en sak i taget healing för sig och länkning med andevärlden för sig då får du bäst resultat.
Har sett vid ett par tillfällen under våra healingcirklar att om ngn som ger healing får kontakt med ngn anhörig och ger budskap så försvinner healing effekten nästan helt.
Ngt man kan styra redan innan man börjar genom att tala om för sin guide vad man jobbar med.
Mina klienter har alldrig blivit besvikna över att i dom inte fått några budskap från andra sidan för dom har sökt healing inte andekontkat.
Dom som vill ha andekontakt dom söker mig som medium.
Kan till och med hända att folk som kommer för healing och healern börjar ge budskap från andevärlden blir så rädda att dom reser sig och går för inte det dom kom dit för.
Lasse
Jag kan säga så här, att i början kunde jag inte riktigt styra det, utan blandade med att både ge budskap och healing. Men idag så lägger jag full fokus på healingen när det är det jag ska göra och budskap när jag har sittning. Jag ber endast om healing energin, och låter helst inte porten till andevärlden öppnas, för då blir det jättejobbigt att jobba, men visst har det hänt, allt är en lärdom.
Hmm nu får jag funderingar då. De budskap jag får är i form av hälsotillstånd oftast. Det vill säga att en kan jag få upp en mening som "du är på rätt väg" eller ser en bild av personen jag healar görandes något som tex dansa. Är det budskap från andevärlden det? Eller är det budskap som jag gott kan fortsätta med att ta emot? Jag tycker att det känts bra när jag gett personen budskapet. Jag har aldrig, tror jag, kunnat ta in andars budskap som medium gör.
Jo en gång när jag gjorde ansiktsbehandling och gav healing samtidigt på en klient, alltså healingen höll på i stort sett hela behandlingen ut vilket är ovanligt, så fick jag på slutet envist in en bild av en brun låda så frågade jag om hon letade efter något och det gjorde hon så jag sa bara vad jag såg. Har inte kontaktat henne för att höra om det stämde än. Är det budskap från andevärlden?
Nu kliar jag mig i huvudet ordentligt för att reda ut begreppen.
Bäst att tillägga att vid distanshealing får jag inga budskap men där ser jag desto bättre blockeringar i kroppen.

får man budskap om hälsotillstånd och hur man ska gå till väga med sin hälsa ja då kommer det från din healingguide eller från ngn annan som är nere och hjälper till med healingen så det är helt ok. För det har med healingen att göra och är då en som jobbar med healingen.
Men däremot nära och kära som dyker upp i healingen kan störa healingen så därför man bör dela upp dessa 2 olika arbets sätt.
Lasse
Det händer ibland att jag ger healing Men har ingen utbildning på de. Och det händer att jag får fram budskap eller ser någon men då meddelar jag efteråt för att inte förlora energi under tiden jag ger healing.
tina

Jag antog att det var budskap med hälsan att göra. 
som Tina skriver jag ger alltid budskap efter behandlingen.
Andebudskap… då jobbar jag på ett helt annat sätt och som du skriver Lasse är det när dom ber om det och kommer för den anledningen. Man skall sära på begreppen. Håller med dig 
Åsa
Ja, det verkar ha blivit lite på "modet" för en del att det ska förmedlas andekontakter under healing. Vet en del som jobbar så och det tar jag starkt avstånd till. Man ska definitivt beblanda dessa energier då det blir oeffektivt med både healing och andekontakt.
Arbetar man med healing då är det som gäller. Att ge förmedling vad det gäller hälsa i samband med healing är helt ok.
Erika
Ja för egen del handlar det för dtt emesta om hälsan. Jag vet inte hur man gör ens för att få in andra budskap.
Att vara en healing kanal handlar om att bli en så ren och klar kanal man kan- om du blandar in budskap i healingen blir det 50% healing istället för 100% det är skillnad så klart!
Det bästa är att be om de ev budskap även de hälsomässiga - efter själva behandlingen- är det viktigt kommer det tillbaks med denna information! är det oviktigt då var bara informationen till dig som healer i stunden och inget för din klient!
Som healer ska du inte söka information - vill du det så tona in innan eller efter för sådant med din guide! alltså inte under en healing behandling då dina tankar ska vara rena!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
När jag ger healing händer det rätt ofta att jag får upp en ord som är relaterat till ett sjukdomstillstånd.
Eftersom läkemedelsindustrin har patent på att sälja sina mediciner så kan jag inte berätta detta för den jag hjälper.
Däremot kan jag hjälpa personen att bli av med själva blockeringen som orsakat sjukdomstillståndet så att energin återigen kan börja flöda fritt i personens kropp eftersom det inte finns några blockeringar enligt läkemedelsvärlden. Blockeringar går inte att mäta med fysiska utrustningar och därför existerar dom heller inte. Ändå tillfrisknar väldigt många av mina kunder fast jag inte gjort någonting.
Ganska bra att inte göra någonting men ändå göra så mycket.
Palcebo är himla bra. 
#12 Rätta mig om jag har fel - men det är inte du/eller någon annan som healar! - du är bara ett verktyg för den healande energin och din healing guide/doktor endast!. Därför ju mer passiv healing desto bättre!( enligt mig är väll bäst att tillägga!)
Vänligen Jane
Jag vill börja med att säga att min sanning inte är bättre eller sämre än din sanning det är bara mitt sätt att se på världen som jag nu uttrycker i detta svaret.
Så här ser jag det. Vi är alla ett och kommer från samma källa. Vi kan alltså inte vara separerade från oss själv i någon del. Om jag väljer att uppleva mig som en separerad varelse i min fysiska kropp och bara existera i det som vi kallar för tid och rum, dvs i denna världen där dåtid nutid och framtid existerar och där rätt och fel är en del av denna världs beskrivning av hur saker och ting fungerar ja då skulle jag behöva svara ja på detta påstående, då är det inte jag som ger healingen.
Om jag istället bejakar att allting är ett och att allting kommer från samma källa, hur skulle jag då kunna förneka mig själv att hjälpa mig själv när frågan så att säga kommer från mig själv via en annan person? En person som också kommer från samma källa och där allting är ett.
Denna personen har bett om hjälp för att kunna komma närmare sig själv. Är det då fel att hjälpa? Jag anser inte det. Därför skriver jag i texten som jag gör, jag tänker inte längre gömma mig bakom mig själv när jag gör healing. Healingen kommer från mig själv, dvs från källan där allt är ett. Att jag sedan befinner mig i en värld där separation är en stor del av hur vi väljer att se på världen bekymrar mig inte. Jag vill visa på att det finns någonting större och kraftfullare inom oss alla och jag väljer att uttrycka detta genom min healing. Självklart är min fysiska 3D kropp endast ett instrument för att förmedla denna känsla men kraften kommer från mig själv, den kommer från skapelsen källa, den kommer från mitt inre rike.

#14 what ever
Det handlar inte om vem som har mäst rätt i mina ögon! Jag ger dig min erfarenhet och sanning och du ger din!
Därför skrev jag i flerform när jag svarade så du inte skulle bli stött - men de funkade vist inte!
Men i min vetskap kan du vist ge av dig själv - "Magnetisk healing" - vilket är något som tar energi i från din egen "livsenergi" och fyller du inte på på den med livskraftfyllande övningar som t ex Qigong eller annan form av samlande av energi! så kör du slut på dig själv och din egen energi.
När du är ett instrument för den healande kraften så kan du ta kredit för att du är ett bra verktyg och att du arbetat på din kanal - men att gå in och tro att du själv utför healingen är fel och föder bara ditt ego. Utan den healande kraften och dina ande doktorer kan du ingen ting- och healandet ska de ha kredit för! inte du som person! Om du nu inte ger magnetisk healing som tar ifrån din egen livskraft - vilket betyder att du ger av din tid här på jorden!(förkortar ditt eget fysiska liv)
Jag har sett alldeles för många healers med stora egon om att de tror sig vara den som utför miraklerna, som faktisk sker när man jobbar rätt! De mister snart sin gåva om egot får styra och ta kredit!Och de slutar med att de arbetar magnetiskt och blir snart sjuka själva!
Vänligen Jane
Jag skrev texten men kände att jag borde lägga till starttexten.
Mitt sätt är inte bättre än ditt sätt……
av en enda orsak.
Jag är varken bättre eller sämre än någon annan.
Hur skulle jag kunna vara det?
Du får tolka mig precis hur du vill, det är din sanning. Berätta bara inte hur jag tänker eller tycker. Det sköter jag själv.
Trevligt helg och Peace…
Kent
#16 Peace - Love and understanding
Trevlig helg!
Vänligen Jane