Healing iFokus

Healing

Etiketthealingmetoder
Läst 955 ggr
Indiania
0

Olika slags healing.............

Hej alla! Vill ta upp en sak, varför finns det så många olika slags Healingmetoder? Själv har jag gått Reiki 1 och Reiki 2.

Men det finns healing touch, Reconnection healing för att nämna några.Vi är ju bara ett redskap vi får ju hjälp från kraftkällor vi kommer i kontakt med ( eller hur jag skall uttrycka mig ).

Då tänker jag healing som healing, allt skall väl vara lika bra.Vem och vad är det som avgör vad som är bäst? Ibland tycker jag att vi har en tendens till att bara svälja allt vi läser.

Skulle vara intressant att höra vad ni andra tycker?

" Var nära naturen - var när dig själv "

Touchforlife
0

En bra fråga.

Jag har sysslat med healing i många herrans år men valde Reiki då detta är ett namn på marknaden och är räknat som friskvård numera Glad

Jag tycker själv att Reiki är bra, lätt att lära och lära ut.
Många som är intresserade av det och inte så "mystiskt" och konstigt.

Har inte mött någon i Reiki som uttalat sig "ha sanningen och storheten" som tyvärr många andra Healingmetoder utger sig från att vara. En klapp och en kram i sig är också healing. Vem kan inte ge healing? Egentligen? Vem kan utge sig att äga sanningen…

Jag har provat olika healing och det varierar i styrka hos användarna.
Men så är det väl, man är kanske inte en klar kanal varje dag.

Är själv Reikimaster och älskar Reiki och vad det gett mig och min familj och livet.
Men det finns säkert många andra metider som är bra.
Det som är viktigast är personen som ger healing…
Bra bemötande och omvårdnad…
eller oproffsig och otrevlig…
vem äger störst healingförmåga,
OAVSETT metod.

Mycket svammel så här på kvällen…

Åsa

Indiania
0

Hej Åsa!

Tack för ditt inlägg och dina kloka ord.Det värmde att att du ville svara mig och inte tycker jag du svammlade. Nej, det är så skönt med Reiki.I kväll var jag hos en god vän som är sjuk vem blev gladare än jag när hon ville ha lite healing, vilken känsla det är när man kan ge kärlek och värme till varandra på så enkelt sätt.

Kram Berit

mayolica
0

olika kulturer har utveklat sina egna olikametoder att förmedla helande kraft . det som är gemensamt är tron på att det finns en helande kraft.

jag har själv utbildning till reiki-master och jag tycker om reiki .tror inte att reiki fungerar bättre eller sämre än andra metoder,men olika metoder kan passa bäst för olika människor. vi är alla olika om man tycker att en metod fungerar bättre än andra ,har man nog hittat sin personliga healing-metod snarare än att den metoden skulle vara den bästa.

det är även på mode med healing nu,så det dyker hela tiden upp nya metoder. en del är väldigt dyra och låter för bra för att vara sant,risken är stor att det är det.

~ mayolica ~

Indiania
0

Hej Mayolica!

Åh, så tänkvärt och fint du skrev.Själv tar jag till mig allt du skrev !

Tack för ditt inlägg och kram från mig.

korseett
0

ja jag kallar mig healer rätt och slätt men jag tror att med hjälp av olika tekniker kan man komma åt olika problem. Men jag anser att det är samma källa allt kommer från.

Touchforlife
0

Hej Berit.

Jag älskar att ge healing.
Och det är så underbart härligt när människor ger en feedback på vad dom kännt och hur dom mår. Glad

KRAM till dig!

Jag håller med dig, anser också det är från samma källa. Glad

Åsa

Indiania
0

Hej igen!

Jag tackar er för alla fina inlägg.

Ha det så gott allesammans!

Kram

allhealing
0

Jag letade efter ett bra namn till mitt företag. Som en blixt från klar himmel kom det ner under ett samtal. Allhealing.

Precis som flera skriver så är det från en och samma källa.

Det är inte viktigt vad det kallas.

Det viktiga är att gå på sin egen känsla när man vill beställa healing av någon.

Känns det inte bra, låt bli. Det kan vara rätt för någon annan men inte för dig.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

ulletroll
0

jag tror det var under mitt 17e levnads år som jag fick  en tanke eller känsla i huvudet att ta reda på eller pröva healing.

efter att en vän var hos en sk spåtant o hon förklarade för min kompis att jag skulle gå till en kille som höll på med healing i malmö.

jisses va rädd jag blev för - Vad var healing?

efter dess har det varit med mig hela tiden våga pröva!!!!!!!!

men jag har inte gjort det MEN så här starkt som det är nu har aldrig känslan varit för allt som är naturligt och som finns med oss människor massor av år tbx och som liksom gör att vi existerar men detta är första gånhen som jag diskuterar det med någon på väldigt länge och skulle gärna veta - vad är heling?

som ung sa dom att det var österlänningar som körde in händerna i våra kroppar o plockade ur hjärtan haha

finns det någon som kan ta bort den bilden ur mitt huvud.

mvh/ullice

allhealing
0

#9,

klistrar in ett inlägg som jag gjorde i overnaturligt.ifocus.se för några dagar sedan.

Hoppas det kan ge dig ett litet annat perspektiv på vad healing skulle kunna vara.

Hur arbetar en healer?

Jag fick frågan om vad ett energihologram var för någonting och om hur jag arbetade som healer. Jag ska försöka besvara detta med mina egna ord.

Att arbeta som healer är någonting helt fantastiskt. Precis som en vägvisare har jag fått förmågan att visa på en väg till det inre riket som finns inom var och en av oss.

En healer helar ingen. En healer skapar rymd. Denna rymd skapar utrymme och ger en person möjligheten att växa i sin egen takt. Denna rymd har tidigare varit full av tankemönster som inte längre gagnar personens utveckling.

Att jag dessutom begåvats med förmågan att "se in i framtiden" är självklart en fantastisk egenskap när man hjälper till med en healing. Jag se orsaken "bakåt i tiden" till varför någonting har uppkommit och kan då sätta ord på varför någonting inträffat eller blivit som det blivit.

Så här använder jag dessa förmågor. Du kan byta ut ordet "materia" i texten till det som behöver healing. Exempelvis en människokropp, ett djur eller varför inte ett företag som behöver utvecklas. Det kan även tillämpas på känslor kopplade till kärlek, pengar och förhållanden för att nämna några exempel.

Likt en scanner har jag förmågan att läsa av energier i all materia. Jag ser energin som ett 3D hologram. Med en autopilots precision guidas jag till det område i hologrammet där energin inte längre flödar fritt. Jag ser tankemönstret som skapat denna obalans. Jag flyttar sedan ut detta tankemönster utanför materian och omvandlar tankemönstret till en balanserad neutral energi. När detta är gjort kan energin återigen flöda fritt inuti materian.

Jag har arbetat på detta viset i lite över två år. Det som tillkommit den sista veckan den 11/11-2008 är förmågan att se det bakomliggande tankemönstret till varför det blivit så. Detta har lett till att människor rent fysiskt har känt väldigt starkt i sin kropp att det händer någonting när jag arbetar. Det har även skett ögonblickliga förbättringar på ett flertal personer med gamla krämpor sedan jag börjat tillämpa denna metod.

En annan person som arbetar lite som jag gör och som har beskrivit detta väldigt bra på nätet kan du läsa om här, han heter Adam och kommer från Kanada. Detta är hans hemsida www.dreamhealer.com

Kent Asp

www.allhealing.se        info@allhealing.se

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

ulletroll
0

tack för en förklaring jag förstod ..

och än en gång i mitt liv fick jag känslan att jag ska fixa detta

(ja mitt liv alltså)

jag bestämde en sak som riktigt liten men ojoj vilka motgångar jag haft o har men jag ska få det jag vill om jag bara klarar detta som händer nu än att jag inte vet hur

Guld i mun

/Ullice