Healing iFokus

Healing

Etiketteraurachakra
Läst 5090 ggr
Opal
0

Att öppna/stänga chakran

Jag har inte riktigt förstått varför man ska öppna och stänga sina chakror??   Vad är det bra för??

När ni ger healing brukar ni öppna dom då??

FiaH
0

Hej Opal! När man stänger igen sina chakror är ju det till viss del för att undvika negativa energier. / Fia

Soffe
0

Hej! När man ger healing ex. reiki så öppnas chakrorna upp automatiskt när man ber om den :)

Opal
0

Tack för era svar.

rosmarin90
0

Hej jag öppnar och stänger bara mina chakran när jag jobbar med andevärlden.

Jag använder också Reikihealing och där behöver man inte öppna chakran, däremot är det bra att jorda ner sig efteråt om man känner sig lite spacad..

ljus rose

Tita
0

Vad är jorda ner sig ???

rosmarin90
0

Helt enkelt att se till att man är här och nu, enklast genom att fokusera på fötterna och o föreställa sig att det växer ut rötter från fotsulorna som går djupt ner i jorden. Man kan bli lite yr och frånvarnade efter healing, då gäller det att återvända till verkligheten. Skrattande Rose

Soffe
0

När jag ger reiki så känner jag att mina chakran öppnas för att kunna kanalisera energin..det har mina lärare lärt mig..men om jag har fel så ska jag fråga dem..

rosmarin90
0

Soffe det sker automatiskt när du ger Reikihealing, du behöver inte ens fundera på det.

När jag ska jobba medialt, öppnar jag mina chakran ett efter ett som blommor och börjar med rotschakrat. när jag stänger, sluter jag blommorna uppifrån….

ljus Rose

Tarotsanna
0

Stänger du dina chakran efter avslutad healing behandling då Rose?

Kram Sanna

rosmarin90
0

Hej Sanna

Stänger chakran efter Reikihealing på mediumvis gör jag inte. Jag tackar guiderna för att jag fått vara en kanal och jordar mig. Tvättar händerna och dricker vatten.

Skiljer på Reikiarbete och mediumarbetet. Det beror på att jag lär ut Reiki och inte vill blanda ihop teknikerna för mycket. Följer de rekommendationer som finns.

Jag har gått en kurs i spirituell healing för Iris Hall och då öppnade vi chakrana före och efter.

ljus Rose

Tarotsanna
0

Intressant! Tack för ditt svar Rose!

kath
0

Hej!

Måste fråga om någon annan upplever samma som mig, tror att nån skrivit om detta för längesen, kommer inte ihåg riktigt..

Jo, när jag öppnat mina chakran så får jag sån värk från pannchakrat, som om ett band sitter stenhårt däröver, efter ett tag så sprider sig värken över hela huvudet och nacken, det är liknande migrän attack (har migrän) men inte lika hemsk.

Detta händer varje gång, jag blir så trött o slut efter detta och det slutar inte förrän jag har stängt igen, ibland längre…

Nån som känner igen det här..?

KCooltie

loreena
0

Hjälper det att dricka vatten och tvätta händerna? Kan ett Chakra lämna öppet i "misstag" efter att man mediterat? Finns det risk att man i så fall kan få kontakt med någon negativ energi?

LisaL
0

Många är inte medvetna om deras Chakra är öppna eller stängda. Har kommit på mig själv flera gånger med att jag måste vara noga med. Min teori är att är ett Chakra öppet så kan du vara mottaglig för negativ energi, det behöver inte vara jätteallvarliga grejer utan saker som att folk du träffar. Du är kanske jätteglad och på bra humör sedan träffar du någon och är jättenedstämd. Detta är ett tecken på att den personen hade negativ energi just då som du sög upp.

En del som inte trivs på jobbet går runt med negativ energi alltid. Eller om man har ett jobb där man träffar många människor då är det viktigt att tänka på att chakran inte är öppna.

Mvh LisaL

kath
0

Ingen som vet…?

kath
0

"putt"

Tarotsanna
0

Jag känner inte igen det du beskriver…. Men under en period precis när jag skulle till att somna in så vaknar jag med ett ryck av att jag får ett nyp i pannchakrat.

Hoppas att någon annan kan svara bättre på din fråga!

rosmarin90
0

Kath

Jag känner inte igen det personligen, men har hört andra som fått känningar av chakrana. Speciellt tryck över pannchakrat, men även märkliga förnimmelser över kronchakrat. Det är inget du behöver oroa dig över….

Men hur gör du när du öppnar chakrana? Funderade lite på om du tränar för mycket……

ljus Rose

LisaL
0

Jag kan få jätteont i huvudet ibland om jag varit öppen för mycket. Inte direkt precis över chakrat utan mer som en värk över ögonen. Det tar hårt att vara öppen länge och jobba med energier. Det kan vara så att du tränar för hårt och behöver vila lite. Det känner du bäst själv men du kan ju se om det hjälper för då vet du vad det beror på.

Eftersom vi alla är individuella så är det svårt att säga från person till person vad det beror på.

Mvh LisaL

Tarotsanna
0

Fast nu kom jag på att när jag var på healingkursen så fick jag ju på söndags eftermiddan en otrolig huvudvärk… Kanske jag var överansträngd då Fundersam

LisaL
0

Hej Tarotsanna!

Det låter som om du varit igång mycket då och att du får en känning av det. Det är ju som sagt påfrestande att vara öppen så mycket. Men det går att träna upp.

Mvh LisaL

Tarotsanna
0

Ja, Lisa… healingen satte nog igång någon form av utrensning också. För när jag varit på helgkurs i medial utveckling så har jag inte blivit så ansträngd.

Soffe
0

Hej! Skulle det vara möjligt att det kunde skrivas en artikel eller något här.. om att öppna/stänga chakran? Framförallt om att stänga då många inte vet att dem är för öppna och behöver stänga ex. Jag :) Jag tar gärna emot alla förslag o tips om detta :)

FiaH
0

Hej Soffe! Jag tror nog att Maria har planer på det när hon kommer tillbaka ska du se. Något även jag själv skulle vilja bli bättre på….

MariaJ
0

Jag har läst era önskemål och lovar att återkomma med en artikel om just våra stora chakracentra, men också hur vi bäst skyddar oss. Kommer även då att skriva om olika sätt att stänga chakran. Naturligtvis så finns det flera olika tips på hur man kan göra, och man väljer ju då det sättet som känns bäst för en själv.

Jag lovar att försöka skapa en artikel om detta i veckan efter midsommarhelgen, så håll ut. Jag få då föroppningsvis mitt eget bredband inkopplat också.:-)

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Soffe
0

Tack så jättemycket Maria!! Ser fram emot det :)

loreena
0

Låter bra.

Opal
0

Jättebra Maria att skriva en artikel i detta ämne. Skrattande

springflowerlove
0

Hej

Finns det någon som skulle kunna hjälpa mig? Hur får jag min energi att stanna kvar ger väldigt mkt av mig sj och kan känna mig helt slut. Hur ska jag gå till väga jag blir  nästan svimfärdig. Har fått veta att jag måste fylla på min energi men hur?

Tacksam //Helene

springflowerlove
0

Hej

Finns det någon som skulle kunna hjälpa mig? Hur får jag min energi att stanna kvar ger väldigt mkt av mig sj och kan känna mig helt slut. Hur ska jag gå till väga jag blir  nästan svimfärdig. Har fått veta att jag måste fylla på min energi men hur?

Tacksam //Helene

FiaH
0

Hej på dig! Jag undrar lite om du meditera, för där finns så mycket att hämta, både att finna dig själv och lära dig fyllas med positiv energi, även balansera upp dig. Kram FiaGlad

FiaH
0

#30 Du kan även gå in på inlägget om Meditation- Färg- Kärlek

Den är mycket givandeSkrattande

springflowerlove
0

Hej

Har försökt att meditera ett antal ggr, men kommer liksom inte till ro om man säger så. Men det är väl bara att försöka igen då ;) tusen tack, ska titta på inlägget om meditation

Soffe
0

Undrar om det är på G med en artikel om att stänga/öppna chakran?

beaver_se
0

När man får initieringar och chakran börjar expandera kan man känna just som värk eller pulserande, men de brukara vara övergående. Kan åxå kännas som ett "hattband" Detta gäller Reiki.

Trött av att ge healing blir man om man ger sin egen energi som man mediterat upp, det är normalt. Därför är Reiki så himla bra då det inte är din egen energi utan du leder de bara genom dig. Samt att du själv mår bra av det…

molly57
0

Jag öppnar inga chakran (eller stänger efter en healing) Däremot ber jag alltid om beskydd.Och jordar mig,detta för att inta ta in vad klinents smärta/känslor.Ber också min healinguid att bistå mig vid en healing.Att dricka mycker är JÄTTEVIKTIGT,om jag slarvar med detta kan jag bli väldigt yr.Det är också viktigt att själv dricka vatten efter att ha' fått en healing.Lika så att tvätta händerna,för den som gett healing.

Jag tror,att vi alla göra lite olika vid en healing.Att man hittar just sitt eget sätt att skydda sig och rena sig.Ett sätt som passar ju för mig….

Kram//molly

beaver_se
0

Mycket tvätt av tassar e de, men man skall göra det före en behandling, för att få rent handkanalerna så man inte överför något. Är ju så att man blandar sin Aura med andra, har man gått runt i stan kan man ha sugit åt sig en massa skräp. Tar man en dusch så spolar man av det som inte tillhör en själv. Ett bra ex på hur man påverkas är en fotbollmatch eller en musikkonsert där de flesta till slut har samma känsla…

noita86
0

Intressant ämne…jag brukar stänga/öppna mina chakran, genom att se en näckros eller en lotusblomma, vars blad öppnas/stängs…