Andlig healing
Hejsan, det var länge sen jag var härinne o skrev. Har ingen dator så jag får låna. Hursomhelst. Jag gick nyss en andlig och mediumutbildning på ramsbergsgården. Högst intressant. Sista dagen fick vi nosa lite på andlig healing o nu så ska vi praktisera detta tills nästa steg i utbildningen. Jag är för övrigt reiki två initierad o rätt van vid reikin. Den andliga healingen upplever jag annorlunda både på resultat hos mottagaren men även den egna upplevelsen. Jag undrar vad no andra har för nåt att säga som använder andlig healing o vad för erfarenheter ni har. Jag håller på att lära känna mina healing guider o bli varm i kläderna här. Tacksam för svar. Vänligen miramis2
menar du med andlig healing att du har hjälp av andra dvs andar? Då kan det vara andlig healing jag gör emellanåt för hjälp det får jag. Reiki har ju inte jag men har andra healingtekniker, en lärd via utbildning och resten är från mina guider.
kursen verkar vara väldigt intressant .
jag vet heller inte riktigt vad som menas med andlig healing. vi fick prova på lite olika healing former när jag gick min utbildning till reikimaster, en sort vi fick prova på var att kanalisera healing från andevaärlden. är det något sånt kanske?
det vore kul om du berättar lite om vad andlig healing är , hur det går till.
jag håller mest på med reiki ,men jag kan känna som att andevärlden hjälper till ibland. det har även hänt att healingen satt igång av sej själv ibland, när någon behöver healing,det är en fantastisk upplevelse. det känns som att andevärlden sköter healingen själv ,och använder mej som verktyg.
~ mayolica ~

Vilken märklig formulering i min värld…. andlig healing…?
Kan ju absolut inte finnas något annat än andlig healing, vad annars finns det?
Tycker också att vi är kanaler för en stark healingkraft, oavsett om vi är reiki, rosen, spirituell healing eller vad vi vill kalla det. Sen tror jag att det är så att ju mer vi lär oss i livet, ibland på kurser, så klarnar våra healingkanaler mer och mer och vi känner healingkraften mer och mer också. Det är ju samma kanal för healingkraften som det mediala så när du går en kurs i medialitet så påverkas förstås också healingkraften, du kan helt enkelt flöda bättre.
Att vara med på en kurs i härlig gemenskap gör att man pppnar upp sig för sin rena själ så att du kan göra det du gick ner för…
Låter som en unerbar helg där det hände mycket med dig! Fortsätt njut och väx in i din kraft. Sen vad det kallas för kanske inte är så himla viktigt. Men nåt annat än andlig healing finns inte i min värld. Är det healing då låter vi oss själva vara kanaler för den guddomliga kraften, thats it.
Lycka till i fortsättningen med ditt bejakande av Kraften&Glädjen!
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
Hej igen! Tack alla ni för högst intressanta svar! Jo, allt är nog andlig healing för med reikin har man ju guider med som är med. Andlig healing med så ni har rätt där, jag viste ju det men jag är klumpig i mitt skrivande när jag är sådär på g! (Fniss)
Vi fick lära oss av Jane Lyzell (jättebra medium o pedagog!!!) att vi med andlig healing får ett samarbete med andevärlden via personer som en gång verkat här på jorden i hälsans tecken, tex gamla läkare o liknande. När vi först fick lära oss att stifta närmare kontakt med vår huvudguide, ledare så gjorde vi en meditation där vi föreställde oss att vi andades in lila ljus o omgav oss med detta.
Ni ska veta att det KÄNDES verkligen sakralt i luften (för mig) när vi gjorde detta. Stämningen var verkligen speciell o en känsla av "this is it!"
Sen skulle vi föreställa oss en dörr för vårt inre . Kvick som jag är så hittade jag en dörr o försökte öppna den, gick inte , då gick jag till nästa som ej heller gick. Dessa två dörrar låg i höjd med mig själv, dvs rakt fram.
Men sen såg jag en liten trappa, en vit som ledde uppåt o där trippade jag nyfiket upp! Dörren var vit o "lugn" o öppnades inåt, de andra tvärtom! Väl därinne står jag paff i ett vitt moln för att sen sväva vidare in i en värld av upplevelser. Till slut ser jag min ledare o blir rätt paff o rörd!
Nu håller jag på att öva upp denna kontakt o ett signalsystem för vår kommunikation.
När det sen gäller den andliga healingen så fick vi däruppe bakom dörren attrahera en eller flera healingdoktorer. Jag såg inte direkt nåt ansikte då utan mer tre ljus med en känsla av frid.
När jag ska göra en session i andlig healing så gör jag denna procedur med trappan o ber mina guider att undervisa mig samt tala om vad klienten vill ha healing för.
Jag upplever denna healingform på ett annat vis. Tex sa Jane att vi skulle fokusera på ljuset i sin renaste form o inte distraheras av bilder man kan fånga upp från klienten. Detta brukar jag ofta göra i reikin. Så jag får fokusera om här. Men det är rätt coolt för det är som att "dom" vet detta o som att de hjälper mig att hålla "tungan rätt i munnen".
Resultaten har blivit kraftfulla i ett par fall, mycket tårar o även omedlebar smärta o sen raka motsatsen! Jag bokför noga det som sker med mina försökskaniner o börjar se ett mönster lite grand. På nån har jag kännt lite som verktyg grejar i mina händer med en reaktion i klientens fysiska kropp tex att de rycker till eller så. Själv upplever jag mig lugn o fridfull som en skön meditations stund både under o efter sessionen.
Jag börjar med att lägga händerna på den sittande klientens axlar o följer sen va guiderna säger el min ingivelse el dragning i händerna, det kan vara lite olika från person till person. Men vi fick även lära oss hur viktigt det är med empati o placebo o att då även om det ej har "betydelse" ändå lägga händerna på det smärtade knäet till ex . fastän smärtan egentligen kommer från det psykiska hjärtat. Vi är ju människor haha o när nåt gör ont nån stans så känns det ju skönt när det stället möts av en empatisk hand, att bli lyssnad o bekräftad.
Jag tacker avslutningsvis guiderna o slutar med att ha händerna på axlarna igen o sen säga till klienten försiktigt att nu är det över. Ungefär såhär gör jag. Sen talar vi en stund om vad de upplevde o det är superspännande! Gör vi ungefär samma?
ojdå, nej jag gör inte så, men gu va häftigt! Sådant vill jag med lära mig när dte är dags

Trisha skrev i #3:
"Kan ju absolut inte finnas något annat än andlig healing, vad annars finns det?"
Jag kan bara hålla med dig! Jag anser att healingkraften är densamma oavsett vilken "metod" man använder.
Alla dessa 100-tals healingformer är ju bara olika uppfattningar och tekniker för att få igång själva tänkandet och intentionen att man KAN ge healing. För många människor är det säkert en bra väg att gå en kurs i någon healingform för att få kontakt med sin förmåga att tro på sig själv, att man kan och så vidare.
Men själva healingen kommer oavsett vad du kallar det från samma universiella kraft, anser jag!
Sedan tycker jag nog själv att många tekniker/healingformer har kommit till stor del enbart av kommersiella skäl. Ex.vis Reiki som på senare år har kommit med en massa nya varianter så att den som är till ex. ReikiMaster, Karuna-reiki osv… ska känna ett behov av att gå även Gold-reiki, Jikiden Reiki, Kundalini Reiki, Shamballa Reiki och gud vet allt vad de heter…..
Jag undrar vad han Ushui tänker där på sin sida om alla varianter som dykit upp bara från hans grund-reiki.
Men alla gör ju som de vill, jag blir bara lite förundrad över allt vad människor kan hitta på för att krångla till något som är så fundamentalt enkelt egentligen….
Det sägs ju att dessa olika healingformer kanaliserar ner.. Att det är guider o andevärlden som hjälper till med detta.. Vad tror ni om det?

Våra guider är alltid med oss när vi ger healing oavsett vilken healing du använder.
Som ett par personer redan sagt så anser även jag att alla healing är andlig.
Jag jobbar själv med både reiki och spirituell healing ända skillnaden jag ser är att i reikin så använder jag mig av en symbol och följer ett schema där jag lägger händerna.
Men mina guider är även med mig där och när jag ger spirituell healing. Händer även under den spirituella healingen att jag får upp symboler och bilder söm hjälper mig under healingen.
Men den stora skillnaden för mig är att under den spirituella healingen så följer jag inget schema utan då lägger jag händerna där andevärlden talar om att jag ska lägga händerna.
Fördelen med detta ser jag som att klienten får ett ökat förtroende för en eftersom man lägger händerna just där den har sitt problem istället för att jag följer detta schema.
Men annars har det ingen betydelse var jag lägger mina händer healingen når fram dit den ska oavsett var jag lägger mina händer.
Oavsett vilken healing man använder sig av eller vad healingen heter sp kommer all healing från samma källa.
I och för sig kan man ge av sin egen enrgie men onödigt att ta av den när den från andevärlden är betydligtstarkare och du slipper ta på dina egna krafter.
Lasse
jag kan inte hålla med om att reiki är kanaliserad healing,eller att man är en kanal för reiki. jag anser att reiki är en helande kraft som finns överallt ,rei är som en mall för perfekt balans ki ar energin man aktiverar för att få ballansen.
jag anser inte heller att reiki har kommit till av kommersiella skäl.däremot att det blivit väldigt förvrängt i väst så att det blivit väldigt kommersiellt . det var heller inte vanligt med symbolerna i ursprunglig reiki ,och historien att Ushui skulle fått dom till sej+förmågan att hela i en meditation stämmer inte.
från början användes mantran och meditationer för att uppnå dom vibrationerna som symbolerna avser i väst .ingen av ushuis 12 elever som levde då jag gick min utbildning hade lärt sej några symboler. att symbolerna är obligatoriska här är en helt annan historia.
initieringarna har också fått för sror betydelse, dom hade inte den betydelsen i ursprunglig reiki. jikiden reiki betyder ursprunglig reiki
vi har inte haft tillgång till den ursprungliga reikin i väst föräns på senar år. kundalini- reiki , gold -reiki ,karuna- reiki är nåt helt annat .
~ mayolica ~
jag säger inte emot att det finns nån form av andlighet med i i alla healing metoder. men som jag uppfattar det så kallas den formen av healing som trådskaparen håller på att lära sej för andlig healing. jag tycker att metoden verkar intresant och skulle gärna fördjupa mej i den om jag får möjlighet .
metoden skiljer sej mycket från reiki.
~ mayolica ~

Jag kan bara hålla med flera av inläggen som skrivits. Jag ser också att all healing kommer universiellt och att oavsett hur vi jobbar så har vi de andliga vägledarna med oss.
Jag kan däremot säga av egen erfarenhet att jag har olika vägledare då jag jobbar med reikin eller med andlig healing. När jag initerades i reikin så kom min reikimästare som hjälper mig vid reikin, men i den andliga healingen har jag en annan som finns med och som hjälper mig att lägga händerna rent intuitivt på kroppen och där jag känner att de ska placeras..
Jag använder mig av reikihealingen när jag bemöter klienter och det är av flera olika anledningar. Jag dokumenterar och försöker följa upp för att kunna ge en statistik på de olika fall som jag haft genom min tid som aktiv healer.
Jag tycker det vore bra om vi alla som jobbar med healing kunde göra det, då vi lättare kan bevisa ett resultat i frågor som berör reikihealingens förmåga.
Vänligen MariaJ.-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Hej jag har jobbat med naturmedicin många år och förde då journaler, lag på det. Gjorde det även när jag gav healing.
Journaler är bra om man har många klienter, så man kan läsa på innan och även intervjuva innan nästa behandling för att se vad som hänt sen sist. Just nu har jag inga behandlingar, förutom healing och det beror på att jag inte har någon lokal helt enkelt. Jobbar mest med kursverksamhet, privatssittningar, seanser och en del med Tarot.
Jag ser healing som en och samma, det är bara sätten man jobbar på som skiljer. Jag har gått en kurs i spirituell healing, mest för att se vad som skilde den från Reikin. Det var bara sättet man öppnade sig för healingkraften som skilde egentligen.
Jag uppmuntrar mina Reikielever att i början jobba strikt med Reikin, men sen hittar man egna vägar och sätt att jobba på. Ofta när jag ger healing ber jag att få ge den healing som är bäst för klienten. Bjuder in alla healingguider eller andra som vill hjälpa till. Har en gammal Reikikompis som gått över och hon finns ofta med när jag healar. Jag kommer säkert ner och hjälper till när det blir min tur att gå över 
Jag älskar healing, den kärleksfullast gåva vi kan ge varann egentligen. Skickar mycket healing också, men tar aldrig betalt för distanshealing.
ljus Rose

# 11 Visst är det bra att föra journal men finns mycket att tänka på innan man börjar föra journal dels måste du ha patentens medgivande till detta.
Spara du journalen på datorn så behövs det ett speciellt godkännande för detta plus en massa förordningar med detta som går under data lagen.
Spara du bara journalen på papper så har du en massa lagar om detta också dom måste fövaras i i ett brandsäkert skåp ska stå emot öppen låga i ett visst antal timmar osv.
Vem tusan har råd med ett sådant skåp?
Det ska vara låst och vem som helst får inte ha tillgång till nycklarna.
Så inte bara att föra journal hur man vill mycket som man ska tänka på enligt lagen när det gäller journalföring allt för att skydda klienten.
Lasse

Tarotlasse.. Jag håller med dig .. Det är mycket att tänka på innan man gör det. Om jag ska vara ärlig så har jag inget brandsäkert skåp att förvara mina handlingar i, utan jag har en pärm som jag förvarar på en säker plats. Naturligtvis så informerar jag klienten om varför jag gör det och får ett godkännande ifrån dem först. Känns det inte bra för dem, så gör jag inte det.
Allt för att klienten ska känna sig bekväm och säker.. 
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Oj så intressant läsning! Jag erkänner att jag förfäras av alla dessa lagar ex det om det låsta skåpet!! Ack så mkt att lära o vara på läst på .
Jag utövar detta med healing än så länge bara som hobby på frivilliga försökskaniner. Som någon skrev så inbillar jag mig att jag har samarbete med andra guider, dokotorer än dom jag har med reikin…. Känslan är även annorlunda som sagt. Effekten rent av dramatisk bredvid reikin såtillvida att klienten reagerar med tårar ibland en hel del samt smärta på ex knän o höfter fastän jag bara håller händerna på mottagarens axlar. Smärtan går dock bort efter ett tag. Slutresultatet är dock det viktigaste.
Viktigt med aoch o att bemötandet är respektfullt, själv ger jag direkthealing. Skule själv vilja få detta, gillar beröringen. Men jag informerar mottagaren noga om hur det går till o hör med denne först om de har nåt att fråga samt om de vill ha hands on healing. Inte en enda har sagt nej - ännu. Har även testat Aura healing, men har ingen större erfarenhet med detta, jo, när jag börjar reikibehandlingen så position 1, den som man håller händerna på ansiktet väljer jag att hållaen bit ovanför. Det gillar dom alla, mkt erfarenhet av detta. Många har sagt att de ser inom sig ljus av olika färger! Ofta blått/lila/vitt. Viktigt att tilläga att speciellt skeptiker som aldrig tycker sig "se" saker vittnar om detta. De ser lite roliga ut när de förbluffat berättar detta efter sessionen.
En person jag har regelbundet nu har minskat sina smärtor dramatiskt mkt jämfört med reikin jag gav för nåt år sen. Kanske har det med andra saker med att göra men ändå en intressant observation. Med andlig healing så fokuserar jag som sagt på det gudomliga ljuset o inte fokuserar på mediala upplevelser så gott jag kan. Jane sa att jag skulle separera andlig healing från mediala upplevelser. Healingen så få hela min uppmärksamhet o vördnadsfullt låta guiderna göra sitt jobb utan min inblandning. Det verkar uppenbart fungera.
Tränar nu på att vara så lyhörd för guidernas direktiv. Har egentligen inte så mkt att säga efter en sån session. Däremot med reikin så kan jag (tillåta mig) att efter sessionen tillägga diverse upplevelser o insikter som jag på begäran delar med mig av till mottagaren. Mkt uppskattat det här samt verkningsfullt. j
Vill tillägga att jag dock bara skrapat på ytan med det här med andlig healing, en eftermiddag av hela kurshelgen. Vet att man som andlig healer går i lära betydligt längre än så….
#12 Mkt intressant det du skrev om att bjuda in de som vill hjälpa till, guider, samt att mottagaren ska få den h ealing den behöver. Själv ber jag mottagaren säga till om vad den vill få healing för. (enligt vad vi lärde oss på kursen)
Må så gott, kram miramis2

Nu har ju tråden hamnat rejält O.T. om jag för en gångs skull ska vara lite petig……
Var det inte andlig healing den skulle handla om?? 
Oj då - denna tråden har jag missat
Mycket härliga reflektioner om Andlig healing eller som den också kallas spiritualistisk healing!
Vad jag kan utläsa av det ni skrivit i tråden så verkar varken Reikin eller spirituell healing vara samma som spiritualistisk(andlig ) healing. Vi föjler en vetskap som baserar sig om lagen om hälsa och de andliga lagarna. Kan rekomendera boken som Harry Edward skrivit "a guide to spiritualistisk healing"
Det som verkar skillja sig också är att i den form vi lär ut här - så är det ett nära sammarbete med din healing doktor/guide som är den som utför healingen - du som healer är bara en passiv kanal!
Håller inte med dig Elinor att healingkanalen och den mediala kanalen skulle vara samma kanal - två helt olika frekvenskanaler och som inte bör blandas! för då blir det 50% medialt och 50% healing - när du ska sträva efter 100% ren healingkanal! för bästa healing effekt!
Andlig healing är alltså sammarbete med din andliga doktor därav namnet!
Healing källan är däremot den samma oavsett vilken form av healing du utför - det är du som healer som endast är begränsningen där - om du förmedlar den så rent du bara kan eller om du blockerar med dej själv!
Härligt Miramis2, vad roligt att du tränar flitigt och att det händer fantastiska saker - det gör det när man låter sig vara en ren kanal! Jätte glad för din skull
Kram Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Hur går det Miramis2
Hej igen, jag har tagit det lugnt några dagar för jag har haft mkycket migrän. Men nu mår jag bättre, har fått nya behandlingar nu med akupunkturen. Näste man är på lördag o sen veckan som kommer. Satt o funderade på hur du lär ut distanshealing Jane, men denna metoden? Åh jag känner att jag vill gå den där långa healingkursen för dig. Tkycker jag lärt mig massor på bara en eftermiddag o flera försökskaniner senare. En person som haft mkycket värk har fått några behandlingar andlig healing av mig o hon e faktiskt än i dag i mkt bra skick sen sist. Förunderligt. Erkänner att jag måste skärpa mig med att meditera regelbundet samt ta bättre hand om mig själv! Känns som att det är avgörande för min fortsatta utveckling.Fortsättning följer./miramis2
#19 Vad glad jag är att det går så bra med din healing! Vore roligt ha dig här på en hel utbildning! Fantastiskt att din klient mår bra :-) fortfarande! Det visar att du arbetar rätt
och är en bra kanal!
Kloka personliga beslut du tar med - du ska se att din migrän lättar vart efter du utvecklas!
Distanshealingen fungerar lika bra som kontakthealingen!
Kram Jane
Jisses, tack för ditt rara svar. Härligt med en sån bekräftelse Jane! Ja, jag hoppas o tror nog att migränen lättar med tiden. Hoppet är det sista som lämnar skeppet!
#21 Jajamensan
Hur går det?
Hej igen, kan berätta att jag testade på en kvinna med svår huvudvärk häromdan. Gjorde som du lärt oss Jane. Hon satt på en stol o jag bad guiderna vara med. Efter healingen sa hon att värken fortfarande var kvar lite grand. Hon sa även att hon känt som två personer stått på varsin sida om hennes ben, två karlar. (osynliga) Hon sa att hon tyckte de liksom hållt händerna på hennes ben. Det var jätteskoj att höra det. En halvtimma senare sa hon att "nu är allt borta, smärtan". Hon berättade om olika inre rofyllda upplevelser hon haft under sessionen. Själv är jag bara mest i ett ljusfyllt tillstånd o ger mig hän till de intuitiva förflyttningar av mina händer. Känns emmellanåt som att jag har ett vitt moln av värme runt mina händer. Även runt mitt ansikte. LÅter det vara så o bara följer med lydigt o med respekt. Kan inte låta bli att undra vad man mer ska lära sig på den långa utbildningen förutom just detta? Jag förstår ju såklart det finns en del teori. Sen undrar jag hur du Jane gör då klienten ligger ner? Vi fick ju lära oss att börja o sluta med att hålla på klientens axlar. Hur gör du steg för steg? Samt hur gör du steg för steg med distanshealingen? Med reiki finns ju ett steg försteg förlopp som man gör inom sig. Vill gärna veta hur det går till i den andliga healingen. / Nyfikna miramis2
#24 Fantastiskt- att du får så bra resultat
härligt!
Det finns mycket mer att lära i Andlig healing - ni snuddade bara på ytan i det steget:-) Förutom healingen är det mycket teorier om etik och moral, anatomi och Fysiologi. Lagar och förordningar som healer mm.
När klienten ligger ned börjar jag personligen alltid vid huvudet och slutar där med! Distanshealingen är samma prinsip som kontakthealingen som healer endast se sig som pelaren av ljus - däremot ser du din klinet i detta ljus - till skillnad från reikin t ex då du lägger possitioner - det är mycket mer inkluderat förståss men det är ju sånt man får lära på kursen!
annars blir ju detta en distanshealing kurs
Fortsätt och ge healing - du kommer märka att det blir starkare effekter för varge gång! Bra jobbat!
Kram Jane
Tack Jane för din feedback, det stärker att gå vidare. TÄnker på på dig o det som hände på kursen ofta. Då ler jag. Du betyder mycket. Fortsättning följer. Kram, miramis2
Tänk vidare
Kram Jane
Andlig healing - kan det vara det som du gör Mariaj då du säger utomjordisk healing?
Vänligen Jane
Miramis2 hur går det för dig?
Kram Jane
Hej, jag har haft ett uppehåll, men jag gjorde ett studiebesök hos Erika Andreasson för att se på transhealing. Min mor fick en behandling o jag fick följa med o se på .
Det var högst intressant, själv fick jag nog med healing för jag satt o höll på att somna till på stolen där jag satt. Men sen såg (för min inre syn)jag hur en man såg hans underben o skor,kommer bakom Erika o jag tror att det var hans som gjrode jobbet.
Sen ser jag från andra sidan två vad jag tycker kvinnliga sköterskor som kommer o ställer sig på framsidan. Tänker just då "märker inte min mor detta?" Hör o häpna , från sin plats där hon sitter o sluter ögonen, höjer hon huvudet o öppnar ögonen o tittar efter nåt…. hahah så härligt att se den bekräftelsen!
Senare så ser jag även detta för min inre syn hur det börjar lysa lilarosa spår två spår ivarje ben på min mor, som lysande dioder som far upp o ner. Det sista jag sen ser är ett stort guldkors som far upp o jag ser Jesus stå där o sträcka ut sina armar som om han välsignade det hela!
Jag vart helpaff kan jag säga! Jag blev superinspirerad av detta studiebesök o kände mig såå tacksam för att jag fått tillfälle att se detta! Jag är lite skraj ändå för allt som händer med mig när jag upplever så mycket.
Jag kan även berätta att min migrän minskat rejält på sistone o jag känner mig mycket mindre stressad.
Så jag vill avslutningsvis säga o betona hur avgörande det är att vänta in sig själv när man utvecklas sina övernaturliga förmågor.
Men även att man vågar o kan känna av sig själv när man lever sitt liv så man inte bränner ut sig o blir sjuk.
Så nu tar jag nya tag i detta igen. Fortsättning följer! Kram på er alla. Tack Jane för att du är du! LÄngtar till sommaren då vi ses igen! /miramis2
#30 oj vad du upplever saker:-)
Härligt att det blev så bra healing!
Och att din migrän minskat - jobba vidare!
Kram Jane