Healare?
Jag har pratat med ett medium för ca ett halvår sedan. Hon är jätteduktig, och flera i min släkt har haft en tid hos henne.
I början berättade hon om mig, om vad jag ska tänka på och vilka saker jag borde göra mindre. Hon berättade även om personen jag har nära mig och sådant. Lite vad som helst. Det var jätteintressant.
Hon sa att jag bland annat har healingenergi, främst i vänster hand.
Jag har alltid känt att min vänstra hand kittlar litegrann när jag är avslappnad och sådant.
Men jag vet ingenting om healing. Jag vet lite om chakror, och olika energier. Men jag vet inte hur man healar eller hur det fungerar.
Det gör mig lite frustrerad. Jag vill ju kunna använda det.
Någon som kan hjälpa mig eller så?
*puttar upp*
Föreslår en healing kurs + att du läser om healing i en bok!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Håller med Jane,
skaffa en bra bok om healing.
Läs på Internet.
Gå en kurs.
Jag rekommenderar Reiki som är lätt att lära sig!
Finns många bra Healingmetoder men Reiki ligger närmast mitt hjärta, enkelt och kraftfullt.
Lycka till i ditt sökande!

Jag kan rekommendera dig att du kanske söker upp ng som har en ungdomsgrupp för dig där du kan utvecklas.. Kan du fråga det medium som du har pratat med om hon kanske är intresserad av att hjälpa och råda dig ? Det är viktigt att få hjälp och stöd med alla dina frågor och funderingar. Det finns kanske inte så många healers som jobbar med ungdomar, men det kan vara värt att kolla upp det. Själv har jag funderat på att starta en ungdomsgrupp pga att det är fler och fler ungdomar som söker sig till mig. Jag tycker det är viktigt att vi som jobbar med detta kan vägleda och råda er i olika frågor och sammanhang.
Man kan naturligtvis gå kurs, men det är så mycket mer omkring din ålder och din utveckling. Det finns åldersgräns på behandlingar och kurser i min regelbok, då jag tycker det är viktigt att man i din ålder kanske ska fokusera på studier i andra former. Både högstadie och gymnasium. Jag förstod att du vill använda dig av healingen, men det gör du redan. Du har det inom dig och ger säkert både dig själv och andra. Jag tycker det är viktigt att man bemöter på rätt sätt, då varje ungdom har sin bakgrund till sitt sökande. Att läsa och fånga information från nätet är alltid bra, men det kan också vara bra att få diskutera det med någon.
Du kan alltid komma in och fråga oss på healing. Vi är flera healers här som kanske kan ge svar på dina frågor.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Jag vet att Eric Pearl (grundaren av Reconnective Healing) har startat barn och ungdomsgrupper världen över - så det dröjer nog inte innan det även finns i Sverige.
Jag skulle råda dig att läsa Eric Pearls bok - Väck din inre healer. Den fick igång mina händer riktigt ordentligt och du har många bra övningar i den.
Du är välkommen att ta kontakt med mig om du har fler frågor.
Jag reser ju runt som healer och kommer jag uppåt så hör jag av mig så kan du få prova tillsammans med mig.
Tack för alla era svar!
Tack för boktipset, carip, jag ska köpa boken och läsa den när jag får pengar. Just nu är alla bortblåsta på en pendel, stenar och Kristaller. ^^
Jag hade verkligen uppskattat om du hörde av dig någongång ifall du kommer hit till norra Sverige. :)