Hur arbetar ni med healing????
Hejsan, jag e helt ny på den här fronten men samtidigt intresserad, hur arbetar ni healare, arv´betar ni bara med tanken elr arbetar ni med händerna oxå btacksam för alla svar/dcpower
jag gör både och. Distanshealing är i tanken men jag känner att det flödar på samma sätt som vid healing på klient med handpåläggning. Jag lägger händerna där jag känner att de behövs och sedan rinner energierna över till klienten. Men all healing börjar i tanken och jag har kroppen som redskap för överföring.

2# Jag undrar hur du/ni gör när ni utför distanshealing? Kan ni känna var en viss person behöver healing?
#2 ja det kan jag "se" när jag jobbar på ett annat sätt än vid HTA-healingen. Jag använder olika tekniker för olika tillfällen.
När jag jobbar på djupet via distans på en person så ser jag var det är problem i kroppen och försöker lösa upp de blockeringarna så att energierna strömmar rätt.

Tack för ditt svar korseett!

Jag arbetar med både reikihealing och andlig healing. Då jag gör reikihealing så arbetar jag med reikihealingens regler och deras positioner och symboler, när jag arbetar med andölig healing så låter jag mina händer flyttas och får hjälp av en andlig healingguide.
Då jag skickar distanshealing så använder jag mig av flera sätt men bla så visualiserar jag personen som jag ska skicka till och försöker tona in på distans, samt att jag använder både mina ben och ibland en reikidocka/nalle för att sända till mottagaren.
jag kan även skicka genom att endast kanalisera energin och sen se hur den föflyttas till mottagaren..
Det är otroligt viktigt att mottagaren vet om att man sänder, då h*n bör vara beredd på energin.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Tack Maria, för ditt utförliga svar! Tar det inte mycket energi från dej/er att skicka på distans?
Vill berätta att jag fick en bunt Hemmets Journal igår som jag satt och bläddrade i. Hittade reportage som hette "Möte med det okända" där de bl a skrev om tankens kraft och psykometri. Jag har inte hunnit kolla igenom alla tidningarna, så kanske jag hittar mera 

När jag jobbar med healingen så är jag en kanal för energierna och det tar inte på mina krafter. Jag kan säga att i de flesta fall då jag jobbar med reikin så är jag mer fylld och pigg själv efter en behandling än vad jag var innan. Det som ibland kan vara tömmande är om personen som kommer bär på mycket egna obalanser, så man känner att man får jobba mer terapeutisk både innan och efter en behandling. Jag har alltid ett litet samtal innan, samt att jag fångar upp efteråt då behandlingen är klar. Jag tycker det är viktigt för att ge en helhetsbehandling till klienten, då det även kan lösas upp mycket genom samtal och reflektion från mig.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Oj, det där skulle jag mä vilja lära mig