Reiki-böcker???
Hej!
Jag söker info om BRA Reiki-böcker!!
Då jag nyligen fått veta att det är den healingen jag skall syssla med…
De finns ju som bekant en hel uppsjö med "såna" böcker - men vilken är bra som nybörjar-grund-BOK???
Tack på förhand
Kramelilur
jag kan rekomendera att börja med stora reikihandboken grundkursen av Anna-Lena Vikström . där står hur du kan öppna dej själv för reiki-energin ,och kunna börja behandla dej själv och bekanta. i hennes stora reiki fortsättningskurs-handboken kan du lära dej att använda reiki på avstånd, ge healing genom tid och rum. till dej själv och dina vänner.
för att arbeta profesionellt med reiki måste man gå utbildning
lycka till.
~ mayolica ~

ok…tack *ler*
jo, de där med att gå utbildning för att kunna jobba som de - har jag ju förstått…
men först vill jag gärna veta vad jag ger mig in på - å kanske förbereda mig så mycket det går =)
Tyvärr så är boken "stora reikihandboken grundkursen" av Anna-Lena Vikström (TOTALT SLUT förtillfället)
*suckar*
synd, för det är den bästa boken jag vet om man vill lära sej reiki och komma igång på egen hand. men hon har skrivit en bok några år innan :reiki en komplett handbok: om den finns att få tag på kan du börja med den tills den andra finns att köpa.
jag har gått hela hennes reikiutbildning i karlstad , är väldigt nöjd med den.
~ mayolica ~

Här hittar den en massa Reikiböcker,
http://www.secourong.com/store.php
Reiki - Naturlig healing genom den Universella Livsenergin av Gun Moss Bjerling är en bra bok/häfte om man inte vet något om Reiki.
Jag gillar Paula Horan Kraft genom Reiki, den finns nog på Vattumannens bokhandel. En annan fantastisk bok är Tanmaya Honervogts bok Reiki att hela genom beröring.
Den här boken är oxå bra.. William Lee Rand: Reiki - Den Helande Beröringen..

ok!
tack så mycke´ för tipsen *ler*

det finns flera olika synsätt på vad reiki är och hur det fungerar. i vissa böcker står det att man måste få en initiering av en reikimaster för att kunna använda reiki . det kan vara bra att läsa olika reikiböcker men om du vill börja med att lära dej och kunna träna på egen hand först , så är det inte så kul om det står i bokrn att det inte går . utan det är roligare med en bok som förklarar hur man kan lära sej att själv öppna sej och få kontakt med den helande kraften(reiki-energin) .
~ mayolica ~

å då undrar jag i vilken bok de står så?
för jag vill ju kunna träna lite själv först…kolla om de "fungerar"
=)
Tack tack
jag känner bara till anna-lenas böcker som man kan lära sej genom själv. men det kanske finns fler.
~ mayolica ~

okey, då får jag stå å bevaka boken - tills den kommer åter =)

Det enda jag vet om William Lee Rand är att han är en känd Reiki Master i USA och har även varit här i Sverige och hållt kurser.. För det betyder det ju inte att han är bättre än någon annan Reiki Master, men jag tvivlar inte på att han är duktig!

Hej OM jag förstod rätt så kan du beställa böckerna direkt från henne sida… Anna-Lenas alltså , jag sökte via google och kom till den…kan ju vara värt ett försök iaf =)

hej hej…
nu så har jag hittat boken på amulettens hemsida så den är beställd å klar…beställde lite annat krims-krams oxå ;-)
hehe, så de kan gå…
Kramelilur