Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 634 ggr
korseett
0

är jag en lämplig healer?

Med de orden vill jag uppmärksamma er på huruvida man är lämplig som healer vid vissa tillfällen i livet. För vissa är detta självklart men jag vill ändå belysa ämnet.

Jag vill berätta hur jag tänkte och gjorde nu nyligen. Jag har länge känt att healingarbetet varit tungrott och jag fattade till slut att det berodde på mig och att jag hade blockeringar i min kropp som lade hinder i vägen. Beslutet blev att jag skulle göra något åt de här blockeringarna och jag har påbörjat det arbetet. Under den första tiden som var ca en månad bela jag mig själv med healingförbud. Jag har jobbat mycket med mig själv under tiden och fått många insikter. Härom helgen var det dags för första healingen efter mitt förbud och nu går det så mycket lättare! Jag har nog öppnat kanalerna och känsligheten ännu mer genom att inte ge och bara fokusera på mig själv. Häftigt faktiskt.

Och med tanke på att det var åtta behandlingar med massage och hudvård och samtliga kunde jag ge healing problemfritt OCH få något besked om nuet eller framtiden för den som låg på bänken så var det hela lite smått otroligt för att vara jag. Jag förmedlade bara det jag såg som bild eller fick upp som text och sedan fick de avgöra själv men iallafall 6 av dem kände sig träffade.

Ja det jag vill belysa är att om det går trögt och känns konstigt kanske beror på att man ska sakta ner och utvecklas sig själv innan man fortsätter.

Hur tänker ni?

Soffe
0

Jag känner igen mig väl.. Det har hänt att när jag sänt healing, så har det känts trögt på något sätt och då har jag blivit missnöjd även om jag vet att healingen kommit fram och hjälpt lite.. Jag jobbar oxå med mig själv, går en distanskurs i personlig utveckling där jag känner att jag börjat läka inombords och rensat ut lite skit.. Jag ger ju mig själv healing emellanåt och det lindrar lite iaf.. Sedan har jag gått på massage och jag går på qigong.. Så något lättare borde jag väl ha för att kunna ge bättre o renare healing eller jag vet inte riktigt..

[Kreatia]
0

He på Er!

Känner också ibland att energin från händerna inte känns lika stark. En sak jag undrat över är varför det känns som om healingkraften avtar efter en tid? Det gör den säkert inte men jag minns att då jag lärde mig healing år 2000 så kändes det jättemycket i händerna. Det pirrade, brände och hettade på ett otroligt starkt sätt. Så är det inte numera men jag känner ju att det fungerar i alla fall. Har startat en bokcirkel kring boken "Helande händer" och då diskuterar vi just sådana här saker. En säger att om man själv har mycket känslomässiga blockeringar så flödar inte den universella energin riktigt bra och det är ju ganska logiskt om man tänker efter. Tror också att ens egen dagsform avgör lite. Vet en gång då jag hade arbetat en lång dag och kände mig trött och hade huvudvärk men gav ändå healing till en person på kvällen. Den gången kände jag tydligt att det hade varit bättre vänta tills jag själv kände mig piggare. Men det påstås ju att ju mer healing men ger desto mer energi får man själv. Ha en fortsatt bra dag i höstrusketGlad

[Chakra]
0

Jag tycker du tar upp en viktig sak här korseett! Tack!

Håller med i det du skriver och beskriver.Så har det varit och är för mig också.

Personlig utveckling är nummer ett, och det ger sig själv när man behöver en paus i att ge healing, tycker jag.Man blir aldrig färdig med sig själv, men man kan komma en lång bit på väg…

#2 För min del har jag starkare känningar i händerna ju längre tiden går.Det har inte avtagit utan ökat.
Vilken bra idé med bokcirkeln! Läser den boken nu, och det var en del att bita i.Glad

FiaH
0

Kan bara hålla mer er ovan. det är viktigt att imellanåt landa i sig själv och jobba med sig själv.. Det måste vi alla göra, och inte glömma det.

tarotlasse
0

Hej på er i gentligen ska inte dett vara ngt problem om man ger healing från ande världen eller från universum.

Men det är många som istället för att använda sig av den universella energien använder sig av sin egen energie och visst då kan det ta på en och jobbar man då mycket så kan man gå in i väggen.

Så i stället för att använda er av er egen energie så be andevärlden göra jobbet och använd er av deras energie så slipper ni köra slut på er själva.

För vi är bara ett verktyg för andevärlden så vi ska inte behöva göra ngt själva utan bara vara med lyssna och förmedla det vi får till oss om klientens hälsa själva healingen ska komma från andevärlden och inte oss själva.

Lasse

korseett
0

jag tar inte av egen energi utan är länk precis som du säger men eftersom jag jobbar med skit som jag har i kroppen från min uppväxt bl.a. så måste ju jag bearbeta de sakerna. När det var dags att börja jobba med dom känslorna så blockerades allt och healingen gick åt pipsvängen kan man väl säga. Räknar inte det som att köra slut på mig utan att min kanal behöver renas

mayolica
0

jag tror att det enda rätta är att lyssna på vad du känner är rätt för dej. om du kande att ett uppehåll var rätt så var det säkert så.

sen tror jag att vi kanske oroar oss för mycket att vi inte ska duga ,eller att vi inte är tillräkligt rena . jag tror att oron i sej kan störa healingen. det skulle nog inte finnas många healer om man skulle vara helt ren . eller att healingkanalerna kan vara grumliga.

jag tror att man skapar grumliga kanaler själv i så fall genom att man oroar sej för det.

jag anser att jag aktiverar universums helande kraft ,inte leder den genom några kanaler som kan bli grumliga så att energin inte blir ren.

sen är det en annan sak om det känns fel ,man kanske inte är i form för att ge healing. man kan behöva hela sej själv ibland.

~ mayolica ~

korseett
0

ja vi upplever detta olika men mitt arbete blev fortfarande inte bra och jag oroade mig inte men däremot min kropp ville inte vara med på noterna. Energin anser jag inte grumlas, däremot att den inte kommer fram, för små hål eller hur man nu ska uttrycka det. Det är det som jag menar med blockerad. Och då är det väl samma som att man inte är i form så vi menar nog samma sak där.

mayolica
0

jag tror att jag förstår hur det känns,fast jag kan inte heller sätta ord på det.

men till din fråga,om du är en bra healer?  igentligen är det ju dom som fått healing av dej som har nån uppfattning om det. men du verkar vara en bra healer som är lyhörd för vad som känns rätt att göra .

~ mayolica ~

korseett
0

njae frågan var inte personligen hur jag är utan den skulle väcka upp tanken i oss alla och vi alla behöver ställa oss frågan emellanåt, alltså är du en lämplig healer kunde det ju ha stått men det skulle misstolkas trodde jagSkrattande. Det jag ville få fram är ödmjukheten inför oss själva och inte bara gå på och säga att jag kan heala andra oavsett hur jag mår. Jag hoppas att den andemeningen gick fram trots att jag tog mig själv som exempel.

eller?