Byter namn,, vad händer ??
Genom att det finns ett stort intresset för numerologi här på sida så skulle jag vilja fråga er alla :
Tror ni att man genom namnbyte kan förändra sin identitet ?? Påverkas man av ett namnbyte rent konkret ??
Det finns ju de som vill byta namn, lägga till eller ta bort ett namn, eller när man gifter sig så byter man efternamn.. Påverkas vi av det ????
Vad tror ni om det ?
Kram MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Jag vet inte riktigt jag…
Om jag byter namn idag så är jag fortfarande samma person som igår, bara en dag äldre.
Tar man Kabbala-systemet så är jag på mitt födelsenamn en 8:a. På mitt nuvarande namn efter giftermål är jag en 1:a.
Tar jag det nya systemet så är jag en 4:a med mitt födelsenamn och en 5:a som gift.
Nä, numerologi är inte något jag sätter stort värde på, ganska roligt, men inte mer. Men det är min personliga åsikt och gäller mig. Andra tror annorlunda och det får de såklart. 
Jag är glad. Är du?
jag känner inte till numerologi så bra. men ett namnbyte borde ändå innebära en viss förändring för personen.
varför byter man ut sitt förnamn? om jag skulle byta ut mitt förnamn så skulle jag göra det som en del av en personlig förändring. tex om man flyttar och vill börja ett nytt annorlunda liv. och lägga det gamla livet bakom sej.
om man gifter sej är det oxå en personlig förändring man gör.
grundoersonligheten borde finnas kvar, men jag tycker att många människor kan förändras ganska mycket under sin livstid.
~ mayolica ~
kan det vara så att grundpersonligheten får man ut av sitt födelsenamn men sitt nya namn anger riktningen i livet? *spekulerar vilt*
#3 ingen aning, som mayolica skrev innan så förändras man under livets gång, byter åsikter och värderingar allteftersom man utvecklas och får upp ögonen för en massa saker, men om jag ena dagen efter andersson i efternamn och sedan byter till svensson så tror jag inte man kan förändras så abrupt…
Jag är glad. Är du?
Jag säger som de andra - vi förändras så mycket i livet ändå och det har inte med namnbyte att göra. Själv har jag haft samma namn genom hela livet och jag har förändrats radikalt från den jag var som ung till den jag är idag!
Men jag håller med korseett om att det kan finnas en viss skillnad mellan födelsenamn och ett senare namnbyte. Tag t.ex. astrologin, som är mitt favoritintresse sen 25 år tillbaka, där har man ett grundhoroskop som berättar vem man är genom denna inkarnation. Men så flyttar sig planeterna och påverkar horoskopet och det sammanfaller ofta med förändringar av olika slag och styrka. Dessa förändringar tar inte bort grundpersonligheten, men triggar utvecklingsfaser! På samma sätt kan det vara med namnbyte i numerologiska sammanhang.
Säg att jag saknar 7:or i namnet - det gör att jag lider brist på den energin som 7:an representerar. Om jag då byter namn (genom giftermål eller annat) till ett namn med 7:or i så hjälper jag ju mig själv att utveckla dessa egenskaper…
\Rickard