Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 536 ggr
MariaJ
0

Var går gränsen ??

Jag skulle vilja ta upp ett ämne som jag tycker är otroligt viktigt för alla som jobbar inom alternativa behandlingar. Det har kommit till min kännedom om att det finns healare som tyvärr tar större utsvängningar i sina uttalande än de borde göra enl min mening.

Jag själv är otroligt försiktig då jag uttalar mig om kroppens fysiska tillstånd då jag jobbar med healing. Jag menar att då jag jobbar så kan jag få till mig saker om kroppens funktioner samt om hur de inre organen fungerar. Man tittar ju inte bara i energierna utan även till helheten. Jag har till viss del kunskap om organ i kroppen, men inte tillräckligt för att veta vad alla står för och gör i kroppen. Då jag arbetar med en klient/kund så kan jag visst säga att jag upplever att det ena benet är längre än det andra och därav smärtan i bäcknet och korsryggen, eller att jag upplever att h*n har smärta i nacke och skuldror och vad som orsakt det.. Känner man en blockering i halsen tex, så är det kanske på gång att skapas ng även fysiskt som tex halsinfektioner, struma eller nadra åkommer..

Jag upplever ju kroppens blockeringar och kanske då även få till mig vad som orsakar den blockeringen, men vad har jag rätt att säga ?? Etik och moral. Ja, det är självklart för mig att aldrig ställa någon form av diagnos eller säga att personen har fel på något inre organ. Jag har heller aldrig rätt att ställa mig över personen, då h*n känner sin egna kropp bäst.. Men åter igen ….var går gränsen då man vill hjälpa ??

Ett exempel:

Om man känner att det sitter en blockering på ett ställe på kroppen och man upplever att det även finns klar risk för att det har drabbat inre organ, skörtlar, muskler eller skelett.. hur hanterar ni det då ??? var går er gräns då ni berättar för klienten/kunden om vad ni får till er.. Hur tänker ni och hur hanterar ni det ??

Jag vill säga att jag vet var min gräns går och det handlar även här om etik och moral samt vår lag inom alternativa behandlingar.

Jag tycker att det är ett intressant ämne då det finns fler och fler som arbetar med healing.

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Freja15
0

När man känner så tydligt att något är tokigt i en klients kropp tycker jag att man kan säga till h*n att det vore kanske bra om du uppsökte en läkare för att kolla vad det kan vara. Att själv ställa diagnoser på healingbasis är för mig att vara ute på hal is, riktigt hal is.