Hur känns det att få healing ??
Från en som aldrig provat på så undrar jag lite hur det känns och vad healing kan hjälpa till med.
Om man som jag lider av panikångest kan man få hjälp med det genom healing och är det någon speciell form av healing som är bra just för det ??
Hur ofta behver man gå, och hur länge efter en healing brukar man må bättre ??
//Mizzi
hur det känns att få healing är en väldigt personlig upplevelse. du måste pröva själv för att få reda på hur det känns för dej.
när jag får healing brukar jag känna värme ,kyla ,stickningar ,sköna rysningar i hela kroppen . känner mej väldigt lugn , avslapnad och uppfyld av ny livskraft ,en stark inre harmoni och glädje både under och efter en behandling.
man kan inte lova att healing ska bota en speciell sjukdom ,eller veta om någon healing-form skulle fungera bättre än en annan. jag håller på med reiki , har mycket mindre ångest ,deppresion och smärta sedan jag började med det.
vissa personer upplever att de får bättre effekt av en viss healing-sort, men jag tror mer att det beror på att olika metoder kan kännas rätt för olika människor än att en metod är bättre än en annan. jag tror att det är viktigare för dej att hitta en healer som du känner tillit och förtroende för . du behöver känna att du blir bra omhändertagen.
man brukar göra upp en behandlingsplan tillsammans efter personens behov ,det brukar offta vara bra med täta behandlingar i början av behandlingen.
jag tycker att du ska ta kontakt med personer som ger behandlingar i närheten där du bor och se om du känner förtroende för någon. man kan även få healing på distans, men med tanke på din panikångest tror jag att det är bra med personlig kontakt eftersom du aldrig provat förut . hoppas att du får god effekt av healing, den är värd att prova lycka till
~ mayolica ~

Tack för ditt svar, jag har funderat på att prova på.
Det finns en som ger healing i grannkomunen (Karlskoga) hon tar 300 kr för 25 minuter vilket jag tycker är lite dyrt eftersom jag lever på sjukbidrag.
Men jag förstår ju sammtidigt att hon måste ta betalt för att överleva själv =)
Hur mycket brukar det kosta, vet ni om det finns fler som healar runt Degerfors-Karlskoga trakten ??
Har ingen bil så det måste gå att åka buss dit i så fall .
//Mizzi
tycker att 25 minuter är för kort tid för att det ska bli en bra behandling när du har panikångest. jag har tyvärr flyttat från karlskoga annars hade jag kunnat hjälpa dej.
du får fråga folk och leta på nätet. hoppas att du hittar någon som känns rätt och att det funkar med ekonomin. lycka till
~ mayolica ~

Tack jag får söka på nätet =)

Jag tycker att 300:- för 25 minuter är lite dyrt. Själv tar jag 400:- för en timme healing på plats och 120:- för healing på distans i 30 min.
Tycker gott att du kan prova healing på distans för jag har inte märkt någon skillnad på effekten mellan de båda. Lycka till.
Hej, mina upplevelser är att jag gråtit förfärligt två gånger. Rätt knepigt då man inte tycker sig ha en anledning just då. KÄnns kymigt då andra sitter o glor på en. Inre upplevelser som gamla minnen som man trott man glömt även sen tidig barnsben. VÄrme, nervryckningar, sömn, känslan av att andas ut och att vara omhuldad av något heligt. Kan verkligen rek healing , särskilt coolt om man inte haft nån stårre erfarenhet av att blicka in i sig själv. Med healingen så känns det inte så skrämmande närman är så ny inom detta område. Även om jag grät så var jag inte rädd hur det nu låter, på nåt vis så känns det som jag sa att man är omhuldad av en positiv gudomlig kraft.
jag tror oxå att distans-healing kan ha lika bra effekt . anledningen att jag tror att kontakthealing är bättre att börja med är att det ibland kan frigöra en del känslor som behöver komma till ytan . det kan vara jobbigt om man har panikångest ,därför är det bra med en terapeut som finns där. det har oxå visat sej att själva beröringen har en lugnande effekt.
~ mayolica ~