Riktigt fysiskt ont
Jag vill gärna beskriva min senaste utveckling som smärtsam. Jag har under ett antal månader känt olika tryck i huvudet och på olika ställen. Eftersom jag aldrig har ont i huvudet annars så blev jag nog lite rädd oxå. Jag har även känt mig yr och illamående. Jag gick till läkaren för att ta prover och allt var normalt. Jag har i olika omgånger känt av denna smärtan i huvudet men för ca: en vecka sen kom den tillbaka ordentligt..
Jag gjorde en reikihealing och kände ett flöde som jag aldrig känt tidigare. Jag upplevde en enorm värme och även hur energierna tog sig in i hela min kropp. Det var precis som om healingen som jag skulle kanalisera gick in i varje Chakra litet som stort.. Då menar jag även i meridianeran på kroppen.. Men Mest kände jag i kronchakrat. Det brände där..
Direkt efter behandlingen så fick jag konstiga tryck i huvudet. Det kom och gick under flera dagar och ville inte ge med sig. Jag vill ju alltid bemöta min smärta och känna in vad det är som orsakar den, så jag valde de första dagarna att inte ta någon tablett för den. Jag äter aldrig tabletter, och om jag gör det då har det gått till det outhärdliga.. Och det blev så tillslut.
Jag har inte ont konstant idag, men det kommer ibland fortfarande. Det sitter på olika ställen i huvudet. Jag tror att jag utvecklas och öppnas mer, det är så jag känner. Jag känner även en märklig strålning ner i halschakrat och precis som det går utmed min sida på halsen.
Jag vill gärna berätta detta och fråga om fler känner som jag .. Är det fler som känner smärta av detta slaget, eller bör jag bli riktigt orolig för vad det är ???
**Ska väl även tillägga att jag är inne i min reikimasterutbildning och beräknas vara klar i slutet på detta året eller i början på nästa.
Kram på er alla.. MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Låter som en omtumlande tid för dig.
Kul med ännu en Reiki Master… jag ska nog väcka liv i min egen Reiki tror jag 
efter min första igångsättande master-initiering blev jag mest trött ,kände inga fysiska symptom förutom att jag mådde lite illa. men efter den avslutande initieringen till reikimaster kände jag väldigt mycket.
först mådde jag jättebra och kände ett jättestarkt energiflöde,det kändes som min Aura växte och tog upp hela rumet och att energin kokade och bubblade under huden.
efter nån vecka började jag få kraftig huvudvärk och mycket yrsel ,känns som det påminner om dina symptom. jag tror att det var kroppen som skulle anpassa sej till det kraftiga energiflödet.
det kanske är nåt liknande som du går igenom , om du känner att det har med reikin eller healingen att göra .
om du är orolig ska du givetvis gå tillbaka till läkaren.
~ mayolica ~

Hej vännen. Dina sympton känns igen för mig. Dock hade jag inte jätteont i huvudet utan kände mig väldigt yr. Var oxå iväg på olika kontroller men inget visade….jag var fullt normal..hahahha. Nåväl efter att godtagit känslan så försvann den. Lärde mig att inte känna efter o jämföra hela tiden utan bara vara. Detta var i samband med att jag började o var igång med min healerterapeut-utbildning. Man kommer upp i andra energinivåer. Jag kunde riktigt känna hur det öppnades upp i tredje ögat. Du som jag har hellre ont o mår dåligt än tar värktabletter….tar högst 5 tabletter om året. Kan du inte be om att de gör det mindre obehagligt när du öppnar hela ditt jag. Sen tror jag att det är bara att gilla läget….man blir mer känslig. Sätt ner dina fötter i moder jord och be om balans.
Hjärtat, du vet var jag finns!//Erika
Ps att du känner markant i halschakrat kan det inte bero på att du har några saker som du egentligen vill ha sagt men sväljer…..Ds
när energin kom i ballans efter några veckor så mådde jag bättre än jag någonsin gjort.
jag tänkte inte på att gå till läkare, eftersom jag kände att det hörde ihop med reiki-energin. men om jag hade misstänkt något annat hade jag gått till läkare och kollat upp det.
hoppas det känns bättre snart och lycka till med reikimaster utbildningen.
~ mayolica ~
Låter som högt eller lågt blodtryck!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

#5 Läkaren har tagit blodtrycket på mig, och det ligger bra…
Vill gärna informera er att jag sent ikväll fick åka in på akuten efter mycket smärta, yrsel och kräkningar. Jag fick tabletter och en spruta i benet för att stävja min huvudvärk. Jag är hemma nu, men dock inte bra. Om inte min huvudvärk är helt över tills imorgon så beordrades jag att komma tillbaka till sjukhuset för att göra en ct skallröntgen för att ev, utesluta propp eller ng annan åkomma. Läkaren var dock ganska säker på att det var ett kraftigt migränanfall. Och jag som aldrig har ont i huvudet..NU VET JAG VAD MIGRÄN ÄR.. DET VAR FRUKTANSVÄRT
Jag tror själv att det har med min utveckling att göra då jag går igenom mycket förändringar pga alllt nytt som nu händer omkring mig. Jag är ju även på gång att starta upp företag, och det glädjer mig enormt…men visst är det mycket som ska göras och fixas och det blir en stor förändring för mig.
Ha det bra alla.. Kram MariaJ.-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
#6 hemsk för dig - men tror inte det har med något uppöppnande/utveckling att göra tyvärr - de ska man inte bli sjuk av på det sättet! Det är bra att du har läkar uppsikt!
Sänder healing till dig för tillfriskanade!
Vänligen Jane

#6 - MariaJ!
Ja, det är ju alltid bra att kolla med läkarna, men jag har också haft en massa olika knepiga symptom på sistone och jag misstänker att det har med energierna/frekvenshöjningen att göra i mitt fall.
Yrsel, huvudvärk, smärtor på olika ställen i kroppen som kommer och går…..+ en del annat.
Jag har varit hos läkaren jag också, men värdena är bra och jag har ju bra koll på min diabetes och högt blodtryck m.m. har jag också koll på.
Skickar med bladet om "Symptom för andligt uppvaknande" som bilaga om någon har missat den.
(Jag skickar också distanshealing till dig om du vill)
Ljus & Kraft till dig Maria!
Kram / Jerry
#8 Jerry det du skickat med om symtom för andligt uppvaknade är i mina ögon "Livet" i sin helhet och inget annat! inte några mirakel symtomer för något andlig uppöppnande - vem stämmer inte dessa symtom in på? - tror inte någon mäniska inte kan känna igen sig detta!
Skulle säga livets utveckling på detta! tycker inte man ska krongla till saker eller förhöja något naturligt!
Vänligen Jane

#9 - Jane, jag vet din inställning till frekvenshöjningen och en del annat som vi är oense om, och jag respekterar det. Men då vore det ju trevligt om du respekterade mina och många andras tro och övertygelse.
Och det är sant att man inte ska krångla till något i onödan. Men man ska heller inte förenkla eller förkasta något som man inte vet hur det funkar för andra.
Alla har ju sitt eget sätt att se på det som händer med människor och världen omkring oss.
Precis som du själv har med dina insikter och övertygelser, till exempel inom fysiskt mediumskap med mera, som är lika svårt att leda i bevis för de klentrogna…….
Fridens liljor! / Jerry
Jag tyckte faktiskt av texten var riktigt bra, och känner igen mycket i den från min egen utveckling, saker som jag gått och grubblat på och undrat. Så jag tackar så mycket..
Jag är inte emot frekvenshöjningar om det är det du tror, Jerry! Det jag har emot är alla uppräknande av symtom som stämmer på de flesta männskor och som kan bli plassebo efekt utav likt om du läser Fass.
Jag anser att frekvenshöjningar är en del av livet och inget konstigt eller märkvärdigt! sätter du symtom på det - inleder du det som något kriterium eller något måste för frekvenshöjningar- vilket i mina ögon sker naturligt hos alla männskor - en kan inte höjas om inte de andra gör så med:-) Vi är alla en! Och självklart är vi kopplade till allt som sker och hur vår moder jord mår - inget konstigt eller nytt under solen.
Jag går inte ut med någon symtom på att vara ett fysiskt medium:-) Jag förklarar vad fysiskt mediumskap är - lite skillnad tycker jag - sen om man tror på det eller inte är ju upp till var och en!
Sen att vi har olika åsikter i mycket du och jag betyder ju inte att vi inte respekterar varandra
Du ger din syn på saker och jag ger min - det är väll härligt - mångfalld
Kram Jane

Tack snälla.. niger och tackar för era fina inlägg.. Jag har fortfarande tryck i huvudet, men inte alls som igår då jag skulle vilja lyfta av huvudet eller gå ur min kropp helt.. Kan vara en svit efter migränanfallet igår, så jag får ha tålamod..
#7 Jag tror faktiskt att man kan få fysisk smärta av uppöppnande/utveckling pga att vi går igenom mycket både emetionell och fysiskt på jorden då. Då vi utvecklas på jorden så kan vi gå igenom så mycket olika smärta och lidande, som medför en ny insikt och därmed också en utveckling.. Fysisk smärta och förståelsen för den, kan också innebära en djupare förståelse för andra människors smärta och olika situationer som vi möter. Så ser jag på det. Men jag förstår att du menar att man inte bara kan få smärta pga ett uppöppnande.. Men vad är ett uppöppnade ?? Är det inte en insikt och visdom i eller om en situation ??
Kram MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
#13 Härligt att du mår bättre
Jag tror inte på att du behöver lida för att höja eller utveckla dig - andevärlden vill inte skada oss eller ge oss fysisk smärta - den lägger vi på oss själva så bra endå! om vi tror att det måste vara så!
Att höjas i sin frekvens är något fantastiskt och kärleksfullt och inget som ger konstiga symtom!
Kram Jane

#14.. Jag håller med dig fullt ut Jane, men om vi inte går igenom prövningar och lärdomar som ger oss viss smärta på jorden ..kan vi då ha förståelse för det ?? Jag vet att andevärlden inte vill skada eller ge oss fysisk smärta,, Det var absolut inte så jag menade.. Vi är ju här för att lära oss hantera våra känslor i olika former och i den utvecklingen så kan det bli emetionellt smärtsamt. Och eftersom jag tror att all fysisk smärta är emetionell,, så innebär det ju att vi till viss del får lida för att utvecklas.. Eller ??
Jag vet vad du menar då du skriver att när man ska höja sin frekvens så är det något fantastiskt och kärleksfull,, det håller jag fullständigt med om..Det är min erfarenhet också… 
Härligt att bolla ideér och funderingar.. :-)
Kramis MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson

15 - Egentligen handlar det mycket om att den "gamla" världen håller på att rasa omkring oss just nu.
Och det som kan framkalla rent fysiska smärtor i detta är bland annat undertryckta känslor och upplevelser från våra innersta (själsliga) och mest smärtsamma områden.
Allt gammalt skit vi samlat på oss i detta liv och tidigare skall upp till ytan nu, och det manifesteras på olika sätt hos olika personer. Vi tvingas helt enkelt att gå igenom detta just nu!
Och eftersom det hela sker på vår själsliga nivå (högre jaget etc.) så har vi inte full kontroll på förloppet i vår fysiska kropp. Och vi kan också i det flesta fall inte identifiera det som händer med oss och omvärlden för vad det egentligen är, utan att sätta oss in i vad Ascension (energihöjningen m.fl. benämningar) innebär för allt levande och jorden.
Det är därför det händer mycket med oss och runtomkring oss nu, mer än tidigare. Många som inte är en gnutta andligt intresserade i sin vardag kan plötsligt öppnas upp och börja uppleva andliga företeelser och uppenbarelser av olika slag.
En del andra lever ut ett destruktivt beteende på olika sätt osv. osv. Men det är påfallande många just inom "andligheten" som har diverse symptom utan att vara direkt sjuka på ett vedertaget sätt. Energimässigt kan man antingen bli superlåg och känna brist på energi, eller gå åt det andra hållet och känna sig laddad och produktiv.
Detta är (och kommer att öka) mer påtagligt än det normalt brukar vara, anser jag.
Och OM du är en av dem som verkligen känner av energihöjningen/ascension och påverkas rent fysiskt också…..
Ja, DÅ VET DU bara intutionsmässigt/inom dig helt enkelt vad det beror på!
Läs gärna mina svenska översättningar av Karen Bishops "Energy Alerts"
Munay & Ljus / Jerry
Kunde inte låta bli att kommentera Jerry "SYMPTOM FÖR ANDLIGT UPPVAKNANDE"
Tycker nog att det stämmer bra till en viss del. Man får väl ta det för vad det är
. Vore bara kul om jag vaknat upp.
1. Jepp. Vaknar mer, och tidigare
2. Ja: kliar, sticker, kittlar,tryck på huvudet. Har haft lätt huvudvärk i snart två månader.
3: Har nog alltid varit snabb till känslor
4. Stämmer bra
5. Nej stämmer inte, har nog hållt vikten.
6. Förändring av matvanor: ja. hungrig allt som oftast. Har fått noja på sötare saker, vilket jag inte har varit för tidigare
7. Vet ej.
8. Förstärkning av sinnena. Ökad känslighet
8a. Oj, är det så, är spännande
8b. Fniss. Gubben tycker jag har överhörsel när jag ber honom sänka vid sporten
8c. kanske
9. Oj, har fått något på kinden, har aldrig haft det innan. KLiar som sjutton i huvudsvålen.(nej ingen ohyra)
10. Haha, sån har jag nog varit alltid
11. vet inte
12. Vännen, jag kan ha kommit in i klimakteriet.
13. En rad av olika fysiska åkommor: Huvudvärk, nacke och ryggvärk, symptom liknande snuva (kallas även vibrations snuva), muskelryckningar , ökad hjärtaktivitet, bröstsmärtor, värk i leder och ofrivilliga vokaliseringar och kroppsrörelser.
Ja stämmer har kontakt med ortoped
14. Kanske , enligt andra isåfall :-)
15. Har alltid drömt mycket och konstigt
16. Inget ännu
17. Tack, Tänk om jag skulle göra slag i saken
18. Stämmer nog till viss del
19. Ja
20. Nej
21. Ja
22. Lite
23. Jo det är jag.
24. Stämmer bra
25. Stämmer
26. "Kan kanske stämma
27. vet ej
Var rädda om varandra

#17 - Ja, man ska väl inte ta allting precis bokstavligt kanske…..
Men man väljer ju alltid själv hur man vill se på saker och ting. Och det är det allra viktigaste tycker jag, att det DU väljer att tro känns rätt för dig! 
"JAG ÄR"
Munay / Jerry
Just precis. När jag läste i en annan tråd. Minns inte riktigt vilken om det där med huvudvärk. Då var det som om plotten trilla ner.
Sen försöker jag tala om för mig att det beror på min axel. Men den har ju funnits där tidigare också och så vitt jag vet är jag för övrigt frisk
Och så är det ju med det mesta här i livet. Bara man är tillfreds med vad man tror på och hur man lever i förhållande till det så är det bra.
Jag för min del, retar inte upp mig på saker och ting nu. Jag tillåter mig att ha alla de känslor man kan ha.
Ha det så bra
Var rädda om varandra

#8 Jag som överväger att gå till doktorn!:)
Jag har huvudvärk var o varannan dag,magsmärtor,ciggen smakar pest,maten inget vidare heller..hehe..har minskat i vikt..sugen på helt annan mat..ja massa konstigt som sker med mig nu..

# 20 Man ska aldrig tveka att uppsöka läkare om man känner av att något är fel. Man känner oftast det inom sig.. Att gå med flera olika förändringar eller fysiska smärtor är naturligtvis inte bra.. Jag Rekommenderar dig absolut att uppsöka läkare om du känner dig tveksam.
Carpe Diem
Maria Johnsson
Hejsan Maria,
det där med yrseln ocjh kräkningarna… jag förmodar att de (läkarna) kollade Meniers sjukdom/anfall… fick det själv för ett par år sen… som tur är har det inte kommit tillbaka…
Kände mig konstig först, tappade basregistret på höger öra (händer inte alla), var lite illamående då och då i ett par dagar, 3:e dagen på kvällen kom yrseln. Kraftig sådan, hela världen snurrade snabbt, runt runt runt, kunde inte fokusera, kunde inte gå, kunde inte krypa, kräktes våldsamt om och om igen. In till akuten och efter 5 timmar avtog det, somnade där och vaknade på morgonen med basregistret tillbaka. Hade lite sviter med lite yrsel ett par månader efteråt men peppar peppar inget av det andra tillbaka ännu.
CT skalle-röntgen var nervös, att vänta på beskedet då. Men det kom in en leende, blond manlig läkare. Han satte sig ner och klappade mig på knät och sade med finsk brytning:
- Du behöver inte oroa dig, din hjääärna ser mycket fiiiin ut!
Jag blev ju full i skratt, kanske var det nervositeten som bubblade upp och ut. Kom hem till min käre, käre make och berättade detta, att jag enligt läkarna hade en "fin hjärna". Han tittade på mig, höjde på ögonbrynen och sade:
- Knappt använd då eller?
Jakten varade ett par minuter men jag fick tag i honom må ni tro! Ungarna vek sig av skratt.
Mer positivt ur det här är att tinnitusen på det aktuella örat inte hörs! Toppen!
----
Har nu läst inläggen här en gång till noga för att hitta det jag letar efter men kanske är det nåt annat inlägg om samma saker någon annanstans… i alla fall… Om man har en energihöjning/frekvenshöjning, det sticker i skalpen och på pannchakrat men sedan efter ett par månader avtar… har det då lugnat ner sig efter att höjningen är genomförd eller kan man tappa bort sig. Hade en period av det här och nu har det inte känts så på ett tag… saknar det faktiskt 
Jag är glad. Är du?

Jag lägger in en länk till kundalinisymtom från kosmisk upplysning.
http://kundalini.se/symtom-sv.html
Det finns risk att man kan drabbas av det om man t.ex mediterar för mycket, yoga eller efter initieringar.
Jordning är jätteviktig. Det finns lite fler råd i den här länken. Om inte annat kan ju detta behöva tas upp i diskussion igen.
http://kundalini.se/svestrat.html
Vi jobbar ju med energier både via healingen, meditation och medialt. Jag har inte haft dina symtom Maria, det kan ju dessutom vara stressrelaterat eller att du forcerar utvecklingen. Har för brått helt enkelt. Men energier känner jag av när jag jobbar, oftast blir jag så varm att jag måste ta av en tröja helt enkelt. Chakrana har jag känt av, speciellt kronchkrat där det pillas och klias.
Någon skrev så klokt nån gång att vi är som blommor som slår ut i solen, man kan inte tvinga kronbladen att öppna sig för då förstör man blomman.
varma kramar Rose
eller så är det för många timmar framför datorn
Ännu mera symtom - jag ger upp
hoppas ni mår bra av detta- tycker själv att det är vansiningt att lägga ut sådant här! Men ni gör som ni vill- det är en fri värld!
Vänligen Jane

hehe där var du rolig, men det är knappast bra. Musarmar och spänningar i axlar får man ju helt klart.

Jag har defenitivt mycket omkring mig nu och jag kan absolut hålla med om att mina axlar och nacke inte är vad de borde, men det har abslout inte med för mycket datortimmar att göra.
.Jag har säkert lagt på mig mycket stress och känslor under mitt liv, samt att jag är i reikimasterutbildning och i uppstart med företag så visst är det mycket. Min reflektioner över mitt mående nu startade denna tråden. Jag tycker däremot inte om att man kallar dessa inlägg vansinniga, då jag tycker det kan vara ett bra ämne att ta upp.
Jag vill däremot säga att jag anser att man ska söka läkarvård om man har problem med olika smärtor. Man ska/bör inte härleda olika symptom till utveckling.
Jag har olika upplevelser och jag är en inkännande person. Alla ni som känner mig eller har mött mig vet hur jag är. Jag är en person som bemöter mig själv. Jag lägger inte locket på, utan försöker känna in vad som är på gång i min kropp. Jag vet ju själv när detta startade riktigt .. det var efter min ena reikibehandling för ca: 1 vecka sen.. Då brände och stack i hjässan och i mina händer. Jag har aldrig känt sån värme tidigare då jag gett healing. Direkt efter där så kom min huvudvärk starkare. Ingen ska säga till mig att inte våra universiella energier påverkar oss när vi ger healing,, jag är ett levande bevis på detta oavsett vad. Vi kanaliserar den och påverkas av den. Vi fyller oss själv med denna fantastiska energi. Om vi då ska öppna upp och rena oss i vårt kronchakra så bör det i rimlighetens namn kunna visa sig fysiskt också. Ingen vet väl exakt vad som händer med healern vid behandlingarna ? Univeriella energier är starka.. det vet ju alla som jobbar med det.
Jag har själv ett gott samarbete med min healingguider och jag har fått mycket hjälp och svar från dem på mina frågor.
Vi måste lyssna på oss själv, för ingen är fullkomlig och kan ge dessa svaren på jorden. På jorden är vi för att lära och min skola är inte bättre än din eller värt om. Vår erfarenhet och våra lärdomar ger oss personliga svar. Min sanning behöver inte vara din,, men det är den sanningen som jag tror på. Jag tror på mig själv..
Carpe Diem
Maria Johnsson

Jag har alltid, vid varje initiering till högre nivå i Reikin, fått en massa konstiga fysiska symptom.
Vid 1:an så ilade det i kronchakrat så jag tålde ingen blåst och var tvungen att bära keps hela tiden. Detta höll på i 6 månader. Kan säga att jag då bodde i USA och det var mitt i sommaren vid tillfället (mellan 25-35 gr varmt).
Med 2:an så körde händerna och hjärtat igång. Så fort jag gjorde något fick jag varma flashar i händer och hjärta. Även kronchakrat bråkade lite men inte lika mycket som vid 1:an.
När jag gått igenom 3:an så var det 3:e ögat som löpte amok. Jag hade som en halv tennisboll i pannan som även andra kunde känna. Den var öm och pulserade hela tiden och jag kunde inte vistas ute i solljus för det brände. Dessutom märkte jag att jag fick huvudvärk och illamående av lampor och parfymer samt att kroppen inte längre tyckte om konstgjorda material typ polyester. Så jag har i alla fall blivit mer och mer känslig ju längre jag gått i min Reiki utbildning. Men det lägger sig efter ett tag. Lycka till.

En initiering kan liknas vid en väldigt kraftig healingbehandling, så visst kan man få symtom. Det sker en rensning av chakrana efter initieringarna, efter Reiki1 och Reiki2 i tre veckord tid. Så jag rekommenderar alltid ettorna att ge sig själva healing i minst tre veckor. Efter tvåan likadant alternativt använda distanshealingen varje dag.
Gamla sjukdomar kan komma tillbaka och det är postitivt, en utrensning sker. Det är som med andra alternativmedicinsk behandlingar, med förstförsämring.
"24" jag förstår inte varför du är så negativ till allt som inte hör hemma i din värld.
ljus Rose
jag upplevde oxå väldigt mycket under min reikiutbildning ,från grundkurs till masternivå. det var en spännanse resa. ingen i gruppen var oberörd av initieringarna,den kraftfulla universiella energin eller den andliga utvecklingen i helhet.
ökad känslighet mot olika saker hade alla känt av på olika sätt . tex jag slutade helt tåla alkohol,mådde illa av kaffe och min doftöverkänslighet blev värre, känsligare mot kemikalier och alla känslor förstärktes.
jag har alltid varit väldigt känslig mot olika saker får lätt in andras känslor mm ,det förstärktes.
har också haft mycket olika smärta (fibromyalgi) och migrän under många år . migrän och olika symptom var annorlunda ,jag har bra kroppskännedom och känner vad som är vad. det här påminde mer om den typ av utrensnings-symptom jag brukar få när jag fastar. migrän-medicinen hade inte heller nån effekt.
det är inget konstigt att man får olika symptom under en andlig utvecklin. det finns många som har erfarenheter av det och jag anser att man ska respektera människors upplevelser och inte säga att folk inbillar sej.
jag håller med maria 26 . man känner sej själv bäst . och healing energin är helt underbar att fyllas av ,både när man ger och får healing. det är också väldigt starka krafter som ska tas på allvar.
givetvis får det inte bli så att man tror att alla sjukdoms-symptom skylls på frekvens höjning och andlig utveckling . är man sjuk och inte mår bra söker man läkare . det kan vara något allvarligt som måste behandlas av läkare.
för övrigt tycker jag att det intressant att diskutera olika upplevelser i samband med healing och andlig utveckling. både possitiva och mindre trevliga saker.
~ mayolica ~

# 28.. Jag kan bara håll med dig Rose. 
Carpe Diem
Maria Johnsson
#28 #29 #30
givetvis får det inte bli så att man tror att alla sjukdoms-symptom skylls på frekvens höjning och andlig utveckling . är man sjuk och inte mår bra söker man läkare . det kan vara något allvarligt som måste behandlas av läkare.
Skrev #29
Det är ju just det- att då man lägger ut symtom till andligt sökande - är det inte alla som klarar att hantera det om det uppspaltas som symtomer - likandant om du skulle lägga ut fass.
därför tycker jag sådant är dumt att lägga ut på ett öppet forum och jag är inte negativ #28 till dessa symtomer , utan dess utlägg på allmänna forum! Alla klarar inte att hantera detta särkilt de lite svagare i psyket! Jag tänker på dem!
Jag vet att det sker saker med den fysiska kroppen! vid höjningar! som jag skrev är det något fantastiskt. Men inget du ska bli sjuk av! Blir du sjuk har de andra orsaker! och inget att göra med själva höjningen!
#28 "24" jag förstår inte varför du är så negativ till allt som inte hör hemma i din värld.
skriver du - det får stå för din uppfattning - är inget som jag är!
Kanske du ska fråga dig själv detsamma om det jag skriver!
Vänligen Jane

#31 - Jane, jag tror att människor inom andligheten är betydligt klokare än du kanske tror när det gäller vad man tar till sig. De flesta kan säkert avgöra när det är dags att gå till doktorn utan att vi skriver dem det på näsan.
Och jag måste nog hålla med Rosmarin om det hon säger i inlägg #28. Man kan nog vara liiite mer tillåtande mot andras uppfattningar, men jag vet också hur det kan vara med det man skriver ibland, av egen erfarenhet. 
Munay / Jerry
Ja det vill jag då verkligen tro, att alla har vett att gå till doktorn. Men det ena behöver ju inte utesluta det andra.
Själv har jag nog alltid glimten i ögat när jag läser vad det än är i bok, på internet eller hör vad någon säjer. Tror nog det är så för de flesta.
Man skall alltid bilda sig en egen uppfattning och förhoppningsvis låta andra ha sina. Ta till sig det man vill men inte okritiskt.
Var rädda om varandra
Hejsan Maria J. Jag tycker det låte som migränliknande. Jag har själv haft det i ca 10 år o symptomen har förändrats med åren. Jag tror man kan se på allt från olilka perspektiv såväl rent medicinskt som andligt, det hänger ju ihop. Jag märker att jag får spännings symptom i nacke o axlar , halvsides när det är på g. Ibland som två punkter på kappmuskeln som ilar rejält. Musklerna krampar liksom. Det gör rejält ont när det sätter igång. Jag använder då imigransprutor som kan hjälpa för d mesta men på sistone har det varit ofta. Trodde jag skulle missa kursen hos jane den 11 september men den dagen 4migrändagen, så lättade det när jag väl kom fram till ramsbergsgården.
När jag har migrän så upplever jag en extrem smärta men inuti smärtan finns en "vinst". Det känns som en gudagåva i smärtan där jag slipas til det mest ödmjuka väsen du kan tänka dig! I de stunderna älskar jag ALLT o ALLA. Jag känner att jag vilar i min andlighet i en slags vördnad. Detta låter förmodligen helstolligt i mångas ögon. Logiskt sett bör man ju sky smärta. Jag begriper inte allt med energier o så men jag känner att det hör ihop med såväl den egna stressen o hur jag förhåller mig till min omgivning, o mina känslor o mitt bagage. Detta är vad jag själv inbillar mig händer i mig.
Det låter säkert heltokigt för en del av mig vill sannerligen inte bli av med migränen, som får mig så på knä nån gång i månaden. En annan del av mig bara vill bli av med den då jag tvingas sjukskriva mig o avboka möten mm. Jag tror dock att detta kommer att visas för mig mer framöver, en hunch jag har.
Maria, din upplevelse av smärtan o den beskriving du gör tycker jag låter som att det hör ihop med reikibehandlingen. Jag hade nog själv med sett det sambandet. Illamåendet känner jag igen från egna migränanfall. I början när jag inte haft migrän sålänge, särskilt första gången vart jag livrädd o är det ibland när det inte släpper fastän jag tagit flera sprutor för det. Var det du som gav en behandliing eller fick en??? Det känns för mig när du beskriver skeendet att du känner av något inom dig, healingen i sig kan ju faktiskt göra jädrans ont i stunden! Det har flera av mina klienter sagt. Dock ej så som du beskrev. Jag misstänker att du gav nån healing o detta hände? Jag tror det är nåt tillfälligt bara o att nåt bra kommer av det i slutänden. Ta o gör en utredning hos läkare angående migrän så du får diagnos o klara besked bara för att utesluta annat. Det har jag gjort o det är förnuftigt o skönt att ha det över. Va inte rädd, försök att lyssna in smärtan o låt den "tala till dig". Fokusera på det goda i det om du nu kan, kanske upptäcker du nåt fantastiskt som jag gjorde? Man får göra det bästa av vad man har så blir lidandet inte så outhärdligt. LIdande för mig kan få en att tappa hakan inför existensen…. om man bara mäktar med o vågar tro på något bortom smärtan….
Har jag mått lite dåligt innan en behandling, massage eller reiki, så har jag omedelbums blivit bättre när jag sätter igång att behandla. Kan tillägga att klienten ej blivit sjuk på nåt vis för jag har frågatbåde när dom var här o efter dom gått hem.
Allt är andligt för mig om man vill se det från den perspektivet, allt är frekvenser som varierar hit o dit , ser det som böljande färger inom o utanom oss, toner, you name it. Att klä ens upplevelser i ord kan både förminska upplevelserna samt missförstås så lätt. Detta är hur min verklighet, upplevelser o sanning ser ut i skrivande stund. En stor varm kram till Dig MariaJ o alla andra som känner av olika smärtor! /miramis2

Hmm..mitt inlägg var knappast allvarligt..men visst gör det ont ibland..o det har ju sina orsaker så klart..skallebanket är då helt väck..tack o lov..
Jag är i ständig utveckling o det händer saker..inom mig själsligt o kroppsligt..tacksam för jag kan känna..vet ju inom mig vad det beror på..
Kramar till er alla!
#32 Ni som skriver här inne är dom starka - de som inte vågar skriva eller endast läser, tar bara in det ni lägger ut här om de är svaga eller starka har ni ingen aning om - inte jag heller!
Men ibland får man förstå att alla har inte samma förståelse eller är i samma utveckling.Det finns faktist dem som är riktigt svaga i sin självkänsla som kan läsa detta - och det är dem jag vurmar för - de starka klarar sig alltid!
Sen vill jag att man som männska inte ska glömma att man faktiskt är en människa med- som ska vara här- vore det så att vi skulle vara i de andlliga svärerna hela tiden - så vore vi inte på jorden!
Sen vet inte ni hur jag tycker - ni tror er förstå det- det är skillnad!
Ni talar utifrån er egen uppfattning!
Vänligen Jane
Det stämmer som Du säjer Jane att vi alla tror att vi vet eller förstår vad andra tycker och tänker. Både Du och jag och många andra är nog sådana.
Vi har alla lätt att vilja vinkla allt på vårt sätt. Men andra kan ju ha rätt också.
Var rädda om varandra

#36 - Jag håller inte med dig om den bedömningen. Det har ju inte enbart med den andliga utvecklingen att göra hur man uppfattar saker och ting som det skrivs om här. Speciellt detta med div. symptom vad gäller ascension/frekvenshöjningen.
Det är väl snarare en fråga om vanligt förstånd och sunt förnuft.
Och att du gör en bedömning att folk skulle vara så lättpåverkade eller "korkade" att de inte har vett att uppsöka läkare om de blir allvarligt sjuka, det tycker jag är ett väldigt dåligt omdöme om andra människor faktiskt……
De allra flesta härinne är väl ändå vuxna människor som har levt ända fram till nu i detta land. De måste väl själva kunna känna och avgöra om de är i behov av sjukvård?
Det är ju upp till var och en, inte till dig eller mig eller någon annan person att avgöra det.
Ljus & Kraft
/ Jerry

Tack miramis2.. det var ett fint inlägg. Jag blev glad över dina ord och beskrivningar. Tack
Jag ska ta till mig det du skriver och verkligen känna in min migrän.
#36…. Jag förstår bara inte vad det skulle finnas i denna tråden som skulle vara skadligt för en människa med ett svagare psyke eller en dålig självkänsla. Det som står här är olika upplevelser både fysiskt och emetionellt. Det står även att det är viktigt att man uppsöker läkare vid behov. Vi alla som skriver här vill ju alla medlemmar och andra läsare det bästa.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
#38 o #39 Oj oj oj, jag har inte sagt att de inte söker läkare…….
Jag har sakt att det kan skapa onödig plassebo efekter att lägga ut en massa symtom. Jag har mött många sköra männskor som tror att de som skrivs på forum och annat är hela sanningen och är därför sant. därför måste det vara så som det skrivs eller ses på Tv etc.
Jag tycker att det är att gå den enkla vägen att skylla dessa symtom på frekvenshöjning - man kanske bör se på vad de olika symtomen står för istället - så att en frekvenshöjning kan ske!
symtomen är ju där av en orsak - leta reda på den orsaken istället! För att konstatera att det är där för frekvänshöjning och inte göra något åt saken!
Sen jerry - jag kallar ingen för lättpåverkad eller korkad - det är dina ord inte mina! säger åter igen alla är inte lika starka som ni som talar om detta!
Varför strider ni - jag har ett tyckande i detta lik er- och om jag inte håller med så säger jag det - punkt slut.
Jag vurmar för den lilla mänskan som ser upp till starka personligheter och identifierar sig med deras tro, som blir den starkes tro.Därför är det vktigt då man är ett föredömme för andra männskor!
Vänligen Jane

#40 - Det är väl ingen strid precis, Jane…
Bara en diskussion, och du får naturligtvis ha ditt tyckande och din tro.
Och jag menade inte att du ordagrant sagt att någon var "lättpåverkad eller korkad"!
Men andemeningen var väl nåt sånt i alla fall…. du skrev ju i inlägg #31:
"Alla klarar inte att hantera detta särkilt de lite svagare i psyket! Jag tänker på dem!"
Det var därför jag tolkade dig så att de var lättpåverkade eller svagsinta på nåt sätt. Men var det fel så ber jag om ursäkt.
Ljus & Kraft / Jerry
Ursäkten godtages - god natt vännen
Kram Jane

#40.. Jag vill att du ska veta att jag har största respekt för dig, precis som jag har för alla människor. Jag strider absolut inte mot dig Jane, det finns inte i min värld.. däremot så tycker jag det kan vara viktigt att ämnet lyfts fram på ett rätt sätt och då är det bra att man bollar och diskuterar olika uppleveler och synsätt.
Jag letar konstant i mig själv för att vara i kontakt med min kropp, och visst är det oerhört viktigt att man beaktar och känner in vad det är. Om jag känner av olika symptom så härleder jag det aldrig till utveckling, om jag inte känner inom mig att det är förknippat med det.
Min migrän har säkert att göra med flera olika faktorer, som jag nu jobbar med för att få bukt med. Nu när jag fick anfallet i måndags så förstod jag innebörden med kroppen. Jag har den till låns här på jorden, och den är en del av mig. Jag måste konstant lyssna på den, då den ger mig små signaler..
När det gäller plasebo effekten så kan jag till viss del hålla med dig,, tanken är ju inte att vi ska visa upp symptom där männiksor ska känna efter .. ex,, har jag det eller känner jag det då är det utväckling/frekvenshöjning. Tanken med detta är ju att om man under en längre tid har känt av olika former av förändringar i sin kropp, så kan det vara energierna som jobbar i kroppen och då få en förståelse för det. Att tillåta kroppen rena sig och vara medveten i det. Allt är ju uppbyggt av energier, och därmed så strömmar energierna igenom oss konstant. Vill också där säga att vårt tänkande kan förändra och lösa upp i kroppen, då medvetenheten i tanken förändrar.
Du skrev…
Jag tycker att det är att gå den enkla vägen att skylla dessa symtom på frekvenshöjning - man kanske bör se på vad de olika symtomen står för istället - så att en frekvenshöjning kan ske!
Jag håller med dig,, jag tycker absolut att man ska se vad de olika symptomen står för och ta hand om det.. Det är absolut då man får en frekvenshöjning. 
Jag hoppas du förstår hur jag menar, för jag förstår dig bättre i ditt senaste inlägg.
Ibland när man skriver så kan det misstolkas för vi har ju olika sätt att uppfatta samma text på ..
Kram och ljus MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
#43 Jag tror inte du strider med mig
och jag tycker ditt senaste inlägg här är jätte bra skrivet! och helt i den förståelse som jag vill lägga fram, tack!(som kankse inte alla förstår om man endast läger ut en massa symtom)
Kram Jane