Healing iFokus

Healing

Etikettdjurkommunikation
Läst 724 ggr
Sara-X
0

Var ska Sigge bo?

Hej,

Ny här på forumet.

Såg att det fanns djurkomminiukaton som rubrik här och det intresserar mig då jag har en katt boende hos mig just nu, som inte är min - men jag är hans så att säga. Det är en innekatt och raskatt, som en vän till mig äger. Dom har två katter, men vill nu sedan ett par månader tillbaka låta katten som jag är "plastmamma" till, Sigge, ska få ett annat hem.

Tyvärr kan jag inte ha honom, då jag jobbar alldeles för mycket. Jag kan inte lämna honom ensam så mycket.

Jag skulle vilja att hon behåller honom tillsammans med hennes andra katt - som är lite av en favorit hos henne.Hon har bestämt sig för att det inte fungerar med bägge. Nu vet jag kanske inte allt, men vad jag vet så hade Sigge vid något tillfälle kissat inne, i soffan och på barnvagnen. Hon känner inget förtroende längre för Sigge, och även om hon älskar katten så tror hon inte att det kommer att funka. Katterna sins emellan funkar utmärkt.

Då dom nyss fått ett barn, och har en ytterligare på väg.

Jag är jätteledsen, Sigge är verkligen en helmysig katt. Och tillsammans med den andra katten så är dom som två motsatser i beteende och utseende som kompletterar varandra tycker jag.

Nu står vi i väntan på vad vi ska göra med Sigge. Min undran - kan någon tala med Sigge, och höra vad han anser? Fråga varför han kissade inne, och om han skulle vilja bo hos dem och bo ibland hos mig, då dom tex är bortresta? Jag vet att han trivs hos mig, så det är jättejobbigt för mig just nu. Jag älskar verkligen denna kisse, och vill att han ska stanna inom "familjen".

siberlina
0

var bor sigge  nu i vilken stad

Sara-X
0

Sigge bor i Örnsköldsvik. Min vän och jag bor i två olika stadsdelar, men i Örnsköldsvik. Jag bor mer centralt.

FiaH
0

#2 Önskar dig varmt välkommen hit  först och främst…Skrattande Har du kollat upp om det finns någon djurkommunikatör där du bor?

Sara-X
0

Hej,

Tack så mycket. :)

Nej, det har jag inte. Vart kan man söka? Finns det någon klubb/samfund eller dylikt, för just djur?

Touchforlife
0

Synd att du bor så långt bort, annars hade sigge gärna fått bo oss hos, men jag bor nästan ända nere vid Ystad, dvs så långt ner man kan komma i Sverige Glad

MoonFairy
0

Hejsan!

Det finns en tråd av "djurkommunikatörer" där du kan gå in å kolla om någon har lust att läsa av Sigge-katten =)

Så sök på denna sida - så skall du finna!

Kramelilur