Deeksha??
Satt och surfade runt lite och hittade Deeksha healing. Någon av er som hört talas om eller utför det?
Först gäller tydligen en förberedande kurs som sen ska följas av en 21-dagars i Indien till ett pris av ca 36.000 plus resa o visum förstås!
Vad tror ni?
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Nej, det har jag aldrig hört talas om, men ska bli spännande att höra om någon vet något om det

Oj Clary.. Det låter otroligt mycket. Jag brukar själv alltid råda, med att man själv ska känna in vad man tror. För mig låter det dock för mycket pengar för att få en utbildning i att heala. Jag hoppas att någon annan vet mer om vad det är. Kan du ge oss länken så kan man läsa lite mer om den sortens healing. Vore skoj !!
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Ser fram emot att höra dig berätta mer LottaU.
www.deeksha.se var det jag var inne på. Har sett att det finns några som utövar det här i Sverige men aldrid tidigare stött på det.
Kram

För några år sedan var det väldigt inne att få deeksha så då var jag nyfiken och var med om att få ett par stycken. Förutom att det var en upplevelse med allt "ståhej" runt omkring kände jag dock ingenting speciellt varken under själva deekshan eller efteråt. En anledning till det kan vara att jag håller mig så pass jordad att jag inte blir överrumplad av den sortens energier. :)

Jag var en gång och fick Deeksha. Vi satt 30 personer i en lokal under en kväll på 3 timmar. 2 st som kunde deeksha gick runt och lade sina händer på våra huvuden och sa någon ramsa. När dom hade gjort alla så började dom om och gick runt och då skulle vi titta in i deras ögon och dom sa en ramsa då också. Men jag kände ingenting, tyckte bara att det var lite konstigt och märkligt med det hela.

Jag skulle iväg till indien förra hösten men jag lyckades aldrig få ihop pengarna så jag hoppade av samtidigt så tycker jag att det var bra att jag aldrig kom iväg för vem bestämmer egentligen att bara 2 personer i hela världen kan lära ut denna gudomliga kraft? och för så mycket pengar.
För de som vill prova deeksha så finns det gratis på msn söndagar kl 20 Jag tror att fredrik fortfarande håller i det, jag kan alltid fråga honom om någon är intresserad
Jag har fått Deeksha healing, vi var ca 7 st i rummet.Hon förklarade lite om sin resa till Indien m.m. Vi satt i en ring fick först göra en Deesha mediation.Sedan vi ta kontakt med vårt egent inre.Hon gick runt i cirkeln (vi satt med stutna ögon) stannade i var och en'.Jag upplevde väldiga kraftiga energier.Jag trodde ett tag att kvinnan stog framför mig,petade på mig.Kände det väldigt tydligt.Sedan hörde jag att hon var i motsatta delen av rummet.
Jag har tidigar hört om Deeksha,blev då väldigt skeptisk mot den.Tyckte det hela verkade lite sekt över det hela.Var då föredrag i S-holm.Hon (föredrashållaren,inte den kvinna jag tidigare berättade om) vill säjla bilder/kort på "ledaren" i Indien.Ja..det verkade för mig väldigt flummigt.Så jag var mycket tveksam att prova på Deekshan.Information av denna kvinna,var också helt annorlunda.Kan undra om de' pratade om samma
healing.Det finns även lärare,här i Sverige så att man behöver inte resa till Indien.Men jag är fortfarande kluven när det gäller Deeksha.Trotts min starka upplevelse vid healigen.Men det är som sagt min personliga inställning till Deeksha..
Kram//molly

Har den här deekshan som du fick inneburit någon förändring för dig efteråt? Isf när märkte du utav förändringen och på vilket sätt kunde du märka den?

Måste säga att jag inte heller köper att endast 2 personer kan lära ut detta. Som jag förstod ges inga kurser här annat än de förberedande dagarna.
Jag har ingen tanke på att gå den kursen även om jag kommer att vara i Indien i höst, tror jag kan få massor av bra utbildning här hemma för de pengarna.
Däremot kunde det vara intressant att prova någongång, tror jag 
Jag hade en mycket stark upplevelse under just healingen!! Kände ett väldigt kraftigt energi påslag.Sedan är jag kluven,om det enbart var själv healingen,för de' som var med var också kvinnor med straka energier (starka healing/medial förmågor).Man kan ju också känna av varandra.Jag var helt säker på att hon stog och petade mig i pannan och i håret.Så jag blev mäkta förvånad,när jag hörde henne prata från andra sidan rummet.Om det påverkat mig på längre sikt tror jag dock inte.
Jag har ju varit och är inne i en period,som det hänt och händer mycket runt mig.Men så är det ju i livet.Ibland händer det mkt,för att sedan,perioder,som man tycker att inget händer.En spännade upplevels var det i alla fall.
Kram//molly

vad ser man under Deeksha healingen? en kluven kvinna? jag förstår inte ett dugg…

#12 Om du går in och läser på länken längre upp så är det kanske lättare.

tack Clary…

Testade Deeksha första gången på en mässa här i Västerås.
Det var en häftig upplevelse, man blev väldigt snurrig i huvudet av det. Men det var en stark känsla av energier.
Sen har jag testat en gång till hemma hos en som tog emot hemma hos sig i en grupp. Jag kände likadant och fick en del upplevelser. Men sen är det så att alla inte klarar av att få deeksha. Tror mycket beror på hur man mår, för det rensar en del och tar upp en del "gamla" saker, så vissa mår väldigt dåligt av detta. Sen om man är i psykisk obalans så tror jag kanske att man ska tala om det. Kanske även avstå från att ta emot deekshan. Men det är så olika från person till person.
En person som var med mådde väldigt dåligt av detta och efter det så mådde hon dåligt flera månader. Det satte igång någon utrensning eller något annat. Är inte så insatt i det!
Sen gillar jag inte alls att det är två personer som dyrkas. Har så svårt för gurus som ska vara förmer än andra. Det finns olika kort att köpa med dom på. Man ska ha med sig kortet och be till dom på olika sätt. Är inte så insatt i detta…
Den känslan jag får av detta, är pengar. Mycket pengar som dom tjänar på detta. Som jag förstår så måste man åka till Indien för att bli "klar" i sin utbildning…
Detta är en form som inte passar mig, men det finns nog många som tycker det är kanon. Alla är vi olika och det är viktigt att man väljer det som passar en själv.
Ljus & Värme
Lotta
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"

LottaU.. Är det två stycken som man ska köpa kort på, och som ska vara ledarna ? Om man inte har dom med, fungerar inte Deeksha då ??? När det är såna saker så backar jag också direkt. Det kan inte vara möjligt att det endast är två stycken som ska vara med och dyrkas på detta sättet som du beskriver ???..
Låter helt otroligt i mina öron..
Kram och ljus MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

#16 Det är ett kort på ett par från Indien i vackra kläder…
Vet inte om deeksha fungerar annars. Men vi som får deeksha funkar det på, men den som ger har nog kortet.
Dit jag var så fanns det ett flertal kort runt om i lägenheten.
Jag vet egentligen inte så mycket. Kanske någon annan här som vet!
Kramis Lotta
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"

# 17
Det låter som att det är kort på Kalki och Amman. De fanns med på bild även i den lokal där jag fick min deeksha.
Deeksha är sanskrit och avser egentligen den initiering som läraren ger till sin elev (enligt gammal österländsk tradition så ges aldrig en initiering till någon som inte är mogen för den men det är något som vi tycks förbise i den nya tiden).
Vid det tillfället jag tog emot deeksha så fick vi också först sitta i lotusställning i en ring och genomföra en del rätt avancerade andningsövningar före deekshan. Paret som gav deekshan försatte sig i trans för att stå i direkt kontakt med Kalki och Amman i Indien som är det par som själva påstår att de har direktkontakt med de mästare i Universum som vill att vi får den här initieringen på Jorden. Det går alltså inte att ge deeksha om man inte står förbindelse med de här två. De har också startat upp spridningen av deeksha och lever i "The Golden City" i Indien där de tar emot för att ge deeksha till människor som kommer ifrån hela världen till dem i det syftet.
Personligen ställer jag mig tveksam till alla former av healing som bygger på känslomässiga upplevelser.
well jag har tagit emot deeksha vid ett flertal tillfällen…..
och visst det är en stark energi….men jag har ofta känt ett stort välmående när jag fått det…..så tror inte det är negativt
men sen hela grejen runt omkring verkar lite mysko
har faktiskt ett foto på amma och kalki (fick det av nån)
Vilka är de oändliga möjligheterna?
Vad mer är möjligt än uppgivenhet,värdelöshet?
Deeksha är skönt att få. Jag tog emot det första gångerna år 2005 ett antal gånger. Det rensade mig på något vis jag inte riktigt kan förklara. Nu tre år senare fick jag deeksha i Stockholm och jag kände inget särskilt, det var bara en skön stund.
Sedan detta med Amma och Kalki, det bestämmer man ju själv om man vill göra. Vad är rätt och fel? Alla blir saliga på sin tro, även med det vi alla pysslar med i olika vinklingar. Tycker inte alls det är mysko på något vis.
I kärlek//Eva
vart anmäler man sej för att prova på deeksha gratis via msn. det skulle vara väldigt intressant att få möjligheten att kunna få prova.
~ mayolica ~
Gratis på msn? Det har jag aldrig hört talas om…
det brukar kosta 100 kr finns flera ställen i stockholm
Vilka är de oändliga möjligheterna?
Vad mer är möjligt än uppgivenhet,värdelöshet?

Har provat några olika personer som ger deeksha och för egen del så är det stor skillnad på kraften. Hörde också om en person som också höll föredrag på Ängsbackafestivalen, som tagit reda på hur det här hängde ihop. Tydligen räcker det inte att åka till Indien för att bli "klar" att förmedla den höga kontakten, sant eller inte.
Jag personligen tycker man ska vara lyhörd för sin egen känsla. Det är ju lätt att det blir en känsla som bara byggs upp på gruppåverkan och det är egentligen inte mycket som händer. Detta har jag varit med om och kändes lite som en fjantupplevelse. Men har också varit med om att jag känt av den vackra kraften jättemycket.
Bäst är väl att man verkligen känner efter själv - funkar det här på mig? Har jag lång och varaktig verkan av det här? Eller är det en tillfällig uppåttjack-behandling? Det är väl den stora utmaningen i allt som erbjuds oss idag - alla hundratals olika metoder till välmående. En stor konst, men också detta har ju varit förutspått.
Kanske allt tjänar till vårt eget växande i alla fall, vilket jag tror. Vi får lära oss att känna efter och tänka själva. Gooooooood.
Blev dock lite upprörd när jag fick höra några personer som betalade flera tusenlappar för att få en deeksha med "upplysningens frö" som skulle planteras i dom. Vilket j-a skitsnack, tänkte jag. Det har väl precis alla inom sig!!!
När det är ren deeksha (vad jag upplevt, har inget med någon universell sanning att göra) då är det en underbar upplevelse!
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Deeksha, Reiki, spirituell healing eller vilken healing som helst är samma sak.
Källan kommer från samma ställe ingen healing är bättre eller sämre en ngn annan.
Att man måste åka till deras Guru i Indien för att bli Deeksha healer och betala en massa pengar för detta är för mig rent sanslöst.
Men upp till var och en hur man vill spendera sina pengar.
Lasse
Som jag uppfattar det kan det i deras närvaro ske en speciell hjärteöppning, eftersom de ändå måste vara invigda av minst 2 graden iaf.
Nu är jag definitivt ingen förespråkare för dem. Känner själv att det är fel för mig. Men för den som är dragen till detta är det inte fel.
Att befinna sig i höga invigdas Aura kan i sig vara mkt rensande och öppnande, så helt borta är det inte.