Healing iFokus

Healing

Etikettalternativbehandling
Läst 1428 ggr
Ann1
0

Breema

hej

Jag provade en metod/behandling som var så otroligt härlig i vintras. Sedan skulle jag vara med och anordna en kurs i höst men mycket hände vid midsommar som fick mig i ett annat fokus. Nu blir det en kurs i Lund den 6-7 september och den är värd att gå. breema konsten att vara närvarande heter den och hålls på Hälsans Hus i Lund. Terapeuten använder sig av en Zenliknande närvaro där man först känner in klienten och sedan är klient och terapeut i närvaro under hela sessionen.Idén är att kunns göra övningar själv också. Själv Breema kallas det. www.breema.com om man vill läsa mer. De kommer hit från Californien och lärarna är dansk och en som arbetar i Sverige. Lite tycker jag behandlngen påminner om Shiatsu och Thaimassage. Man har lösa kläder och ligger på en madrass. Ur informationsbladet:

Breemas holistiska "Nine Principles of Harmony" är de principer som kännetecknar Breema: Body Comfortable, Full Participation, No Extra, Firmness & Gentleness, Mutual Support, No Judgment, Single Moment/Single Activity, No Hurry/ No Pause, No Force.

Syftet med de Nio Principerna är att komma till kroppen och upplevelsen av att vara närvarande.
När vi utövar Breema bodywork och Själv-Breemaövningar, medverkar principerna till att skapa en djup mottaglighet. De enkla naturliga rörelserna ger energi och näring till såväl mottagaren som utövaren.

korseett
0

dte låter spännande! Synd att jag har för långt till Lund men det kanske kommer hit i närheten av mig en annan gång

Ann1
0

Läraren i Sverige bor och arbetar i Örebro. Kanske närmare?

korseett
0

jo det är det och jag har både säkt och vänner där. Tack! ska kolla upp det

Ann1
0

Har nu varit på Breema helgen.

Nu kan jag även ge Breema till mina vänner.

Det var fantastiskt att själv ge och samtidigt träna en fullständig närvaro. LÄrarna som var 3 till antalet var fantastiskt skickliga och skapade en god atmosfär. De var så förberedda och tajmade och allt flöt på i behaglig rytm.

Tycker metoden påminner om ett Zenbuddistiskt förhållingssätt.

Många deltagare på kursen var Reiki och healing terapeuter.

De kommer tillbaka för en ny kurshelg sista oktober. Kan rekommendera det igen. Om ni blir intresserade finns det ett vandrarhem i ett tåg i centrala Lund att bo på.