Healing iFokus

Healing

Etikettupplevelser
Läst 1639 ggr
Trisha
0

Den starkaste healingbehandlingen...

Det är ju många härinne som jobbar som healers i olika former. Vore kul att höra det som kanske tog andan ur er, den gången ni verkligen fattade att - ooooppss, det här är hot stuff! Här nedan kommer min största wow!!!upplevelse:

Hade kurs på Amorgos och med på resan var L. Jag visste att hon var superallergisk mot getingstick, då hon hamnat på akuten veckan innan vi åkte. Hon hann till telefonen och säga sin adress, sen var hon väck.

En morgon var vi på väg på en härlig båtutflykt. Vi hade hyrt en fiskebåt med skeppare och skulle färdas till andra sidan ön. När jag kom ner till lilla kajen, såg jag att flera av kursdeltagarna stod och skrek o gestikulerade. Efter några sekunder insåg jag att det var mig dom ylade på. Jag sprang som en tok dit och där låg L. Låt mig säga att mitt hjärta stod still i flera sekunder. Insåg så att hon fått en allergichock och jag hann tänka att det kommer att ta timmar innan en helikopter är här från Aten, hon kommer att vara död som en sten…

Sen fick jag sällskap. Och jisses vilken kraft sen!! Jag satte mig ned och tog hennes huvud i mina händer och satte igång. Jag ropade till henne och energierna flödade så jag kände mig som en fyrbåk!!! Hon andades knappt och jag blev ännu mer på. När hon sen efter, vad jag tyckte en evighet, tog ett djupt andetag och sen kom tillbaka då kan jag inte i ord beskriva känslan jag upplevde.

När det var färdigt ramlade jag baklänges och bara låg och flämtade. L grät och skrattade omvartannat och alla storgrät.

L följde med på båtturen, sov, sov och sov. Emellanåt vaknade hon och tittade sig omkring och sa - "jättefint"….

Det var det mest otroliga jag upplevt i min tid som healer och jag har många gånger undrat om jag kommer att få känna just den enorma styrkan igen….

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Soffe
0

WOW! Vilken kraft! Jag har ingen sådan upplevelse.. Men jag har haft mina speciella :-) Både när jag gett mig själv och andra på distans :-) Nu senast jag skickade healing så kändes det bra.. Det blåser runt mina händer och min överkropp, sen känner jag värme i bröstkorgen.. Hmm.. Jag som lärt mig borde väl veta vad det betyder :/ Skäms lite faktiskt :/ Men ni får gärna svara på det :-)

korseett
0

ojoj det var ingen dålig händelse det

Trisha
0

Äh, strunta i att skämmas Soffe! Jag vet inte heller alla gånger vad det är som händer. Det är ju lite stort det här med healing. Tycker jag. Är det en god och härlig känsla som känns rätt i hela kroppen, så duger det fint för mig. Får väl resten av svaren när jag checkar in dit vi nu kommer….

Värmen i bröstkorgen säger väl en del, eller hur?

Soffe
0

#3 Njaa.. Känner mig så osäker just nu :/

MariaJ
0

Tack snälla Trisha för din berättelse. Helt underbart att läsa.

Jag har oxå härliga healingberättelser, som jag lovar att dela med mig av sen. Just nu ska jag lägga min son,, som faktiskt är upp för sent ikväll.Oskyldig tack vare heling.ifokus och ÖN… ihihih man fastnar ju här.. farligt !!

Kram och ljus MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

tarotlasse
0

Den starkaste upplevelse jag har haft inom healingen var när jag healade en man som hade ett sår som inte vill läka efter en operation.

Jag börjar jobba som jag brukar göra när jag får se min healing guide komma fram mitt emot mig.

Han ber mig ta ett steg tillbaka och låta andevärlden ta hand om detta.

Jag sätter mig på en stol bredvid  då jag ser 2 st starka ljusvarelser till den ena som står mitt emot min guide och den den andra ställer sig i huvudändan av klienten.

Sedan så upplever jag det starkaste jag någonsin varit med om.

Jag bara satt och njöt av den härliga känsla som genomsyrade hela rummet.

Jag såg att klienten var totalt borta klienten var i ett helt annat medvetande.

Efter behandlingen när klienten vaknade och vi pratade om behandlingen.

Sa klienten att han upplevde som att det var fler en mig som stod runt om honom och att han sedan fick en ut ur kroppen upplevelse  och att han betraktat hela behandlingen från ovan.

Låter ju hel flummigt det här men detta var både första och enda gången jag upplevt ngt sådant här under mina behandlingar.

Sedan får jag säga att alla healing är speciell och otroligt stark även för mig som är verktyget.

För ju inte vi som ger healingen utan våra vänner från andra sidan.

Lasse

korseett
0

det du har varit med om Lasse är ju verkligen healingkirurgi på pricken! Wow säger jag bara!

FiaH
0

Säger oxå WOW, vilka berättelser..

Trisha
0

Starkaste behandlingarna jag fått själv har varit av Little Crow, en underbar medicinman som reste omkring och delade med sig av sina kunskaper under många år. Behandlingen varade i 3 timmar, där han började med att prata med mig. Frågade och sa saker som gick rakt in och igenom mig. Var fullständigt genomskinlig med honom, fanns inte en chans att dölja någonting. Sen blev det händer på och därefter trumma o salvia som renade bort det jag hade inom mig som var redo att gå. Helt otrolig upplevelse som stannade kvar länge…. Little Crow är nu i andevärlden och arbetar därifrån.

När Don McFarland gjorde en behandling och med så mycket kärlek hjälpte mig möta minnen som var djupt förträngda sedan barnsben, så var det en så viktig milstolpe i mitt liv. Inget var ju fixt och färdigt i och med behandlingen, men han hjälpte mig öppna dörren till något som inte skulle vara kvar som förträngd smärta inom mig.

Dessa healingbehandlingar har hjälpt mig så mycket i livet.

Härliga berättelser ovan, tack, tack!! Mer av sånt. Kan ju vara något ni varit med om själva också förstås, inte "bara" vad ni gett…

Soffe
0

Hmm.. Ska fundera och kanske återkommer med något att berätta..

tarotlasse
0

# Härlig upplevelse Tricha och detta att utan chans att dölja ngt.

Upplevde jag själv under en healing session där jag fick healing av en shamansk healer.

Jag var på 3 besök hos denna healer och alla 3 besöken var helt olika mot varandra.

Men det jag tänkte berätta var  att healern vill vid ena tillfället gå tillbaka i tiden för att om det var ngt där som påverkade min nuvarande hälsa och situation.

Så jag fick ligga på bänken och slappna av och helt plötsligt så började det komma bilder i mitt huvud från min barndom healerna satt bredvid helt i tystnad och sa inget ting.

Men helt plötsligt dök det upp bilder från en trafik olycka ngt som jag inte alls kunde plasera under min barndom så jag började fundera och stoppade upp i tänkandet med denna bil olycka.

Då säger helaern till mig att släpp den där bilen så går vi vidare jag blev hel paff så hon satt bredvid och upplevde och såg samma bilder som jag själv såg så inte kunde man dölja ngt där inte *S*

Efter detta besök ringde jag min mamma frågade om en del saker som dykt upp under healingen om min barndom och fick bekräftelser på det hänt.

Så frågade jag om dena bilolycka och min mamma berättade att denna bilolycka skett när jag var väldigt liten ingen blev skadad utan det hade bara varit plåt skador på bilen som hade voltat.

Ngt jag själv inte hade ngn aning om men det kom fram under healing sessionen.

Så denna healing session var som en reinkarnations resa i mitt eget liv skillnaden var att jag inte behövde berätta ngt utan det fick healern till sig ändå.

Lasse

Soffe
0

Det har hänt mig oxå att jag gått tillbaka i barndomen under en healingsession och fått till mig lite och jag samtidigt fick ur mig känslor som behövdes..

Tuva-Lena
0

För mig är det så nytt med healing. Det jag kommer att tänka på, var förra torsdagen när vi hade healing inne på AB. Jag mådde pyton den dan - psykiskt - och oroade mig för hur det skulle gå när jag kände mig så låg.

Men vi startade healingen i alla fall. Jag hann nästan inte mer än sätta mig ner och blunda, så kommer en vacker kvinna i 60-års åldern fram och "tar över" hela healingen! Inne i huvudet får jag en känsla av att jag skall backa och bara se på, så jag gör det och hon fixar allting! Efteråt slår det mig att någon eller hon - vem hon nu var - kände av hur dåligt jag mådde, och nog därför kom för att bistå mig vid healingen. Elisabeth berättade sedan att vi har en healing guide också, så kanske var det min healing guide jag fick se.. 

Kände mig så enormt tacksam efteråt! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

FiaH
0

#13 Fantastiskt, och visst har vi en healing guide. När jag har healing behandlingar så är det faktiskt ganska många som känner av min guide, att vi jobbar tillsammans.. Förstår att du kände dig tacksam, och visst var det en fantastisk stundSkrattande

Trisha
0

Healingens underbara värld slutar aldrig att förundra mig och inte blir det sämre ju fler år det går när man är kvar i den! Vilken gåva att få in detta i mitt liv! Låter som det är fler som upptäckt det….

Ha en underbar helg alla!!!

MariaJ
0

Vilkea underbara berättelser ni varit med om.. Jag håller med om att healingens kraft är fantastisk både för en själv och för alt och alla..

Jag har också varit med om härliga upplevelser och jag kan kort berätta om en händelse som var i början av min reikiutveckling.

Jag fick ett telefonsamtal av en vän som sa att hon hade sån ryggvärk så hon kunde inte gå rak. Hon bad mig om akuthjälp. Naturligtvis så ville jag göra vad jag kunde, så jag bad henne komma. Hon kom, hon när jag såg hur hon gick så förvånade jag mig över att hon överhuvud taget kunnat ta sig till mig.. Men, men nu var hon här.

Jag bad henne lägga sig på britsen och började behandlingen. Jag upplevde en enorm energi och kände hur det stack i fingrarna. Jag vet att mina healingguider var med för både jag och hon kände det. Jag började mer och mer fokusera på det onda ryggslutet och lade mina händer där. Jag kände hur energi strömmade in och hur vi var flera som hjälptes åt på samma ställe.

Hon ryckte till och sa att det var som en stöt som gick igenom henne och när jag kände att jag var färdig så avslutade jag med att känna över henne. Jag kände redan då att något hade lossnat, men min bekräftelse på healingen kom inte förren 2 timmar efter att hon åkt. Då ringde hon och sa att hon inte hade ont alls längre.. jag blev både glad och överraskad.. Jag hade hoppats, men ändå inte vågat tro på ett så snabbt resultat. 

Visst är det underbart.. Vi har våra energier omkring oss och vi har möjlighet att förvalta dem..bla genom att ge healing.

Fler berättelser kommer…Glad

Kramis MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

intressant
0

ååå jag skulle vilja gå till en shaman…..

Vilka är de oändliga möjligheterna?

Vad mer är möjligt än uppgivenhet,värdelöshet?

korseett
0

#17 kolla in på druid och schaman ifokuset då så kanske det finns någon i närheten