Healing iFokus

Healing

Etikett: healing-allmänt
Läst 1506 ggr
Nordqvist
0

Lära sig healing på distans?

Jag är väldigt intresserad av att lära mig healing, men har absolut ingen ledig tid att gå på kurser i andra städer o.s.v…
Speciellt inte nu när jag ska börja jobba på heltid och har min lilla dotter!

Kan man lixom "plugga på distans" någonstans eller finns det dem som kommer hem till en och håller kurser/föreläsningar?

Soffe
0

Jag själv har erfarenhet av att lära mig healing på distans och det har enligt mig fungerat mkt bra! En fördel är oxå om du har provdockor som du kan träna på att ge healing till o så.. Jag har går hos ett par som är jättetrevliga och snälla.. Min rekommendation är att börja med Reiki.. Lycka Till!

www.healingforalla.se

Nordqvist
0

Hur gick du till väga? Med distansen altså!
Vad är det för skillnad på "healing" och "reiki"…

mayolica
0

det finns många olika distans kurser i healing . man kan också lära sej genom böcker först. vilken healingform har du tänkt och var bor du?

~ mayolica ~

Soffe
0

#2 Jag kontaktade dem via sin hemsida.. Reiki innebär att du blir invigd, du får en initiering på distans och då får du tillgång till dess energi.. Du får därefter ett manual med övningar som du både ska göra och redovisa skriftligt för dina lärare.. Direkt efter initieringen kan du börja heala..

Visst finns det många healingformer, men den jag rekommenderar och säkert andra oxå, är just Reiki.. För att den är bra och den hjälper på många sätt..

Eller vad säger ni Reikimasters?

mayolica
0

all healing är samma helande kraft , men det finns många olika sätt att utföra healing på . reiki är en healingmetod och det är en bra metod för nybörjare eftersom den är lätt att lära sej . man behöver inte vara rädd att göra fel med reiki eftersom man inte använder sin egen tankekraft som man gör i vissa healingformer .

~ mayolica ~

mayolica
0

många reikimasters anser att man måste få initiering innan man kan börja med reiki,som du säger Soffe. andra reikimasters anser att man kan öppna sej för reikienergin själv, jag hör till dom. jag fick lära mej att öppna mej själv innan jag fick första initieringen. Men jag håller med om att det är en bra nybörjarmetod och att den hjälper på många sätt . Det är en kraftfull healingform och den går att utveckla på många sätt.

~ mayolica ~

Nordqvist
0

#3 & 2 Jag är inte riktigt säker på vilken form av healing jag vill lära mig.. Jag har bara fått höra att jag har helande krafter men behöver träna upp dem… Så reiki kanske är en början?

korseett
0

jag har lärt mig mitt också på distans på samma ställe som Soffe och jag tyckte det fungerade bra. Nu i efterhand verkar det som om jag utbildas vidare av mina guider eftersom det har dykt upp nya moment i min healing. Men det finns flera som har distansutbildningar så kika omkring lite tills du känner att det är någn som passar dig.

Lycka till

från en som också stod undrande för 1½ år sedan efter att några olika personer varit på  mig om healing Glad

mayolica
0

det är klart att du ska använda dina helande krafter . jag kan rekomendera dej att läsa :stora reikihandboken grundkursen: av Anna-lena Vikström. en bra handbok om hur du kan lära dej hela och hur du kan öppna dej för reiki energin själv.  Sen kan du fördjupa dej och lära dej mer på kurser när du har mer tid.

~ mayolica ~

Soffe
0

Ett tips: Gå på din känsla Glad Vi kan bara ge dig råd, men det är du själv som måste göra valet, känna hur o vad du vill börja! Ett bra sätt är att läsa information på de hemsidor som håller i ex. Reikikurser och även andra healingformer.. Prata gärna med olika lärare och få din egen uppfattning..

Nordqvist
0

Jag hittade en kurs som verkade intressant, men då måste man ha gått alla reiki kurserna först….

mayolica
0

vad är det för kurs?

~ mayolica ~

rosmarin90
0

Hej jag rekommendera SolKarinas distanskurser. Jag har kurser själv men enbart live. Men vissa passar det inte att åka iväg på kurs, så då är distanskurser ett alternativ.

SolKarina är ordförande i Svenska Reikiförbundet dessutom Skrattande

http://www.sinnligkunskap.se/shop/shop.htm

FiaH
0

Precis som rosmarin 90 skriver, så rekommenderar jag också Solkarina, jag går själv den utbildningen.. Önskar dig lycka tillSkrattande

Nordqvist
0

Tack jag ska kolla in det! :)