finns det kvinnliga änglar?
jag bara måste fråga nu. Av Fia får vi ju dagens ängel och det verkar som om de bara är manliga. Finns det inga kvinnliga änglar?
Enligt mig så Jaa det finns det :-) Eller så är dem androgyna :/
Självklart finns det kvinnliga, har varit många manliga nu, men det finns även kvinnliga i min lek, och annars med såklart
ja jag började undra lite faktiskt över det där… så kom igen alla kvinnoänglar!
Hahahah, det fanns bara 7 st, men vi får se i morron vad dom vill ge oss
Änglar är varken eller, men de kan ha en manlig eller kvinnlig energi och det kan även uppfattas olika beroende på vem som träffar dem. Jag upplever Ärkeängeln Gabriel som ett kvinnligt väsen, då heter hon Gabrielle. Fast det är inte alltid så. Det är ju sällan något från andra sidan är beständigt *L*
//EvaLevaLevande

Och vad är då manlig resp kvinnlig energi
Antagligen borde de benämnas helt annorlunda och med de egenskaper energin besitter snarare än att koppla på genusaspekterna (min åsikt).
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Hmmm…det här med änglar är ju lite speciellt….de är ju budbärare, ett släkte i Universum helt för sig själv…det har med största sannolikhet inget kön alls. De änglar vi idag kan se i konst, bok och film är efterapningar av den trend som målare på 1400-talet började göra, då fick de vingar och särkar så att säga…innan dess vet i sjutton om de blev avmålade över huvudtaget?? just så med vingar typ.
Änglar är inte döda människor, de är inga andar, utan en egen "ras" ljusväsen och det finns massor av olika änglaväsen…troner, keruber, serafer, ärkeänglar och vanliga vardagsänglar.
På Afrikaan heter ängel Malaiaka och på sanskrit Deva
jag gillar änglar som väsen…
Neej Lady-OOna
Som en gammal sydafrikan måste jag tyvärr rätta dig i afrikaans. Ängel heter ju engel *L* Malaiaka måste vara ett afrikanskt ord för ängel.
I kärlek//Eva
ja just det, språket afrikaans är väl nästan samma som flamländska väl? ( lite OT nu då)
Korseet
Afrikaans är en gammal form av holländska ja. Och i mina öron ett av de minst skönsjungande språk i världen.
Men för att återgå till änglarna så var det just i Sydafrika som jag träffade dessa väsen för första gången och sedan dess är ingenting sig likt…*skrattar*
I kärlek//Eva
Nä Kenya skulle det visst vara…vet inte vad det pratas där…
kramen på er