Healing iFokus

Healing

Etikettercd-skivorböcker
Läst 933 ggr
MariaJ
0

Kreativitet- Osho

Jag citerar baksidan på boken:

Kreativitet är doftens av individens frihet.

Kreativitet är det största uppror som finns, menar Osho. Genom historien har kreativa människor alltid varit tvungna att göra uppror mot samhället. De har avstått från att vara respektabla och har fått leva ett slags bohemliv, som vagabonder. Detta har varit den enda möjligheten för dem att skapa utrymme för sin kreativitet.

Idag råder det en helt annan situation. I våra dagars samhälle har vi alla krav på oss att svara kreativt på nya utmaningar. De människor vars verktyg för att hantera livet enbart består av vad de lärt sig i det förflutna, av sina föräldrar och lärare, befinner sig i underläge, både i karriären och i sina relationer.

Kreativitet är en handbok för var och en som förstår nädvändigheten av att införa mer kreativitet, lekfullhet och flexibitet i livet. Det är en manual för hur man lär sig tänka "utanfö ramarna" - och för hur man lär sig leva inom dem likaså.

Osho är en av våra tids mest kända kontroveriella andliga lärare, en modern mystiker vars liv och läror har påverkat miljontals människor. Han grundade meditationcentret Osho Meditation Resort i Indien.

Läs och ta del av en bok som kan ge en vissa insikter i livet.

Om ni väljer att läsa den, så aktiverar jag en betygsättning på boken som ni kan fylla i då ni läst boken. 

Vänligen MariaJ :-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

korseett
0

puttar den här. kanske finns den på bibblan?

Soffe
0

Ja den i min stad.. Annars kan man gå till sitt bibliotek o fråga om dem kan fjärrlåna den från en annan bibblan, ev. oxå köpa in den om dem inte har den..

korseett
0

oki tack för infon Soffe!

Soffe
0

Varsågod!! :-)

FiaH
0

Tack för du puttade upp, har totalt missat denna tråd. Men ska också iväg en dag till bibblan och kollaSkrattande