Vår katt i himlen
Jag är lite ledsen idag för vår katt har lämnat oss. Jag är inte ledsen för hennes skull, utan för min och mina barns skull då vi aldrig mer kan ha henne i vår famn rent fysiskt och klappa henne. Vi kommer att sakna hennes närvaro här på jorden, men vi vet ju alla tre att hon finns här ibland och tittar till oss. Som mina andra katter gör ibland.
Nu kan hon leka med Eskil och Nicke som också finns där.
Vill bara skriva att vi älskar dig Bettan !
Vänligen Maria:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Bettan med kompisar leker säkert med min Simson nu. Han klev över 3 november 2005. Han tyckte alltid det var så roligt att träffa nya bekantskaper. Han var en utforskare. Han mår bättre nu. Han hade så ont sista tiden.
Jag/vi beklagar sorgen! Det är svårt när en nära vän går över. Jag saknar min Simson så ofantligt vissa dagar och stunder. Speciellt i soffan då vi skulle gosas. Han med huvudet under hakan min. Speciellt på våra promenader då allt skulle utforskas och upptäckas.
Kramar och nosgos till dig/er!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Tack snälla.
.Det är alltid tungt när man känner att man aldrig mer ska få hålla henne. Men hon leker säkert nu i himlen med sina vänner, ….och kanske din Simson är en i gänget !
Tack snälla för ditt inlägg !
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Jag vill oxå skicka över en bamse kram till dig och barnen, vet oxå hur tungt det är att mista en familje medlem, för det det våran djur är. Det är deras närhet man mest saknar, och dom är ju oss alltid trogna i vått och torrt. Tänker på er. Kram Fia

Jag tänker på att min mor nu äntligen får möta Lisa (katt) igen. Hon älskade henne så mycket. Lisa var också Simsons fästmö och de älskade varandra så mycket. Lisa dog i ljuvertumörer och Simson i sviterna av urinsten och njurfel. Mor hade svårt att gå på slutet. Alla de springer nu runt och har så roligt att slippa alla krämpor och att de kan göra/orka det de vill. De är lyckliga nu.
Det var hemskt att sitta hos veterinären och vänta på att Simson skulle dö men det var den enda utvägen och jag förstod det innerst inne. Men som egoist så ville jag att han skulla vara kvar hos mig. Det kändes hemskt att lämna honom på kliniken. Det var först när han kom hem i urnan igen som det började kännas bra igen. Han var hemma hos mig igen!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Jag sänder också över en stor kram till dej & dina barn.
Jag har själv varit med om att mista en älskade vän, det är många år sedan , fast hon finns med mej varje dag, jag tycker ibland att jag ser henne på hennes älsklingsställen.
Kram /Yvonne

# 5 Hon ligger säkert på sin älsklingsplats ibland, för redan igår så kände jag att Bettan gick vid mina fötter. Så min känsla är att hon vill trösta oss och säga att hon har det bra nu på andra sidan.
Carpe Diem
Maria Johnsson

Vill även jag skicka dej och barnen en kram,vet hur svårt det är att mista ett älskat husdjur.Samtidigt så gläds jag att du känt hennes närvaro.Kram Ewa

*Kramar om*
Jag vill också skicka kramar till dig o barnen. Vet hur tungt det är! Har själv mist flera älskade husdjur.
Kram
Anki

Tack snälla ni ! Det värmer.
Carpe Diem
Maria Johnsson

Även jag skickar kramar till dig o barnen.. Jag vet hur jobbigt det är, jag har oxå mist flera husdjur,
Kram Bitte

Min käre Figge som fick ett nytt hem för två mån sedan har lämnat jorden,han fick en sjukdom som drabbar katter 1-3 år GRYMT….en underbar skogis som skulle få det bra på landet,hans nya matte är en stark tjej som kämpade med honom i drygt en vecka…det gick så fort,och sen var han borta,men han har det säkert bra nu….Kram Figge.
Tankarna går till er alla som saknar Bettan. Förstår vad ni går igenom. Min lilla Ängel som var ett år valde att komma till katthimmlen och leka med fjärilarna för ett år sedan. Sorg efter ett älskat djur är svårt även om man förstår att detta var det bästa för ett sjukt eller gammalt djur.Att tillåta sig sörja och låta det ta den tid som sorgen behöver är bra.Min lilla Ängel kommer ibland på snabbvisit när jag uppfattar henne i ögonvrån då hon pilar iväg över golvet eller hoppar ner från sängen.
Nu lekar alla dessa älsklingar som vi berättat om här tillsammans och dom mår gott och har buskul ihop, eller vad tror ni?
KRAM

för ett år sen så dog min katt sotis och nu i sommar så blev min styvkatt brutalt mördad, det har varit så otroligt jobbigt, men dom är nog hos bettan och figge lisa och alla de andra ,får man hoppas
#14 Usch, va fruktansvärt. Dom finns säkert hos bettan och figge..