Jordbruksverkets förslag
Jag vill här ge er en länk till jordbruksverket som har 7 förslag på en ny lag inom alternativmedicinsk vård av djur.
Direktlänk: Jordbruksverket
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Tack Maria
Läste igenom lite snabbt o det såg bra ut i mina ögon. Positivt att veterinärer också ska kunna ge alternativmedicinsk behandling. Samt att det ska bli ett samarbete…

Jag tycker också det är otroligt viktigt att det finns lagar och regler som skyddar våra djur. Bra att det ska vara kunskaper om anatomi på de djur som behandlas. Jag skulle önska att alla som jobba med healing hade en baskunskap i anatomi oavsett om man jobbar med människor eller djur.
Kramis
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Jag har jobbat en del med homeopati på människor, i min utbildning ingick basmedicin. Pratat med djurhomeopater och i deras utbildning ingår basmedicin för djur. Jätteviktigt att kunna sånt och det optimala är naturligtvis om man kunde jobba både som veterinär och med alternativmedicin. Positivt att de tänker om där…
Ska man jobba proffesionellt med healing är det bra att kunna en del om anatomi och basmedicin.
kram Rose
jag håller med, basmedicin kopplat till healing är en bra idé. Man kan ju skaffa sig kunskap om kroppar på olika sätt och det behöver inte alltid gå genom en skola utan man kan lära sig på egen hand.
För övrigt är det bra att det öppnas upp för alternativmedicinen från JBV´s sida.

Basmedicin är en bra grund att stå på oavsett vilken inriktning man väljer i den altenativ/komplementär medicin.
JBV verkar äntligen ha "fattat galoppen"