Öva healing
Jag går distanskurs i Reki1. Har inte kommit så långt förutom att läsa och öva lite på mig själv. Sen så kommer den där delen in av mig som tänker fel, sk tankevurpor. Hur ska jag få någon annan att öva på, vill inte riktigt fråga rakt ut. Så kom med lite förslag och tips hur jag ska gå tillväga? Hur fick ni folk att öva på osv osv

Hejsan Tarantella.. Härligt att se dig här på healing igen..
Jag gjorde så att jag tränade på nära och kära först. Då lär man sig att känna in och uppleva energierna. Du kan ju även samla ng vänner eller arbetskamrater att öva på. Nu när du vet grunden så våga ta för dig och fråga.. De flesta som inte vet så mycket blir ju också nyfikan på det.
Lycka till.. Skriv gärna hur det går.. Kram MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Hej tarantella
Det finns inga som har Reikiträffar i närheten av dig. Det är suveränt att träffas och ge varann healing. Fika och dela med sig till varann, en möjlighet att ställa frågor också.
Sen kan du ju berätta att du lärt dig en healingform till såna där det känns rätt, de flesta blir glad att få sånt här gratis.
Lycka till / Rose
Grattis. Härligt att du har gått Reiki 1. Du kommer säkert att få någon att träna på.
Jag har själv Reiki 1 & 2. Jag tränade på dom som jag visste var intresserad av detta sedan så har det bara flytet på. Visst vill jag också utföra mer healing men det kommer en dag då jag får göra det.

Hej igen
tack för era svar. Ska kolla upp hur det ser ut med träffar här i närheten. Ska börja outa mig mer och så kommer det säkert någon bra att öva på. Får sätta lite målplan som jag gör med annat i livet så kommer jag säkert igång fortare
Vet inte var du bor. Själv bor jag i Halland. Om Du inte vill synas utåt än så länge så kanske du skulle kunna tala om i vilket län du finns och sen kan du kanske öva på oss här som bor i närheten och också är nyfikna på det.
Lycka till iallafall. Kram
Var rädda om varandra
Jag bor i Småland! Så om någon bor i närheten finns jag här 

Bra idé, jag bor i Västmanland
#7 - Vi bor också i Västmanland 
Det som rosmarin90 berättar om är ett bra sätt att träna - då får man regelbundet träffa och träna med andra som gått reiki. Vi har inga såna träffar i Köping där vi bor, än så länge i varje fall… men vem vet, det kanske blir något i framtiden :-)
De andra förslagen är också jättebra - så började jag när jag gick min första reikikurs för snart 11 år sedan…
\Rickard

Hej på dig jag bor nere i Skåne och i Helsingborg.
Jag hade samma fundering på detta om att samlas lite folk och träffas för att öva healing på varandra.
Så jag frågade några jag kände som sysslade med healing som i sin ur frågade några till.
Så i dag är vi ca 15 st som träffas en gång i månaden och övar på att ge healing till varandra och det är en blandad kompott med folk.
Vi har reikihealer och vi har spiritualistiska healer och vi övar i hop och vi har skit kul i hop på våra träffar.
I detta gäng är vi allt från nybörjare till Reikimasters och certfierad spirituella healer så vi är en härlig blandning som hjälper varandra
Så prata med ngn mer som ger healing som in sin tur känner ngn så kan ni snabbt bli några stycken som kan träffas för att öva lite.
Lasse

I övrigt så berätta för din omgivning om att du håller på att utbilda dig till healer och att du gärna tar emot folk gratis så att du får övning.
Börja med din familj och närmaste vänner så efter ett tag ska du se att det sprider sig.
För gratis lockar alltid folk.
Lasse

Ja det finns nog inget som är sååå härligt som att träffas och ge healing till varann. Oavsett healingform, för mig är all healing sprungen ur samma källa.
På föreningen har vi som jag skrev tidigare regelbundna Reikiträffar. Vi har även healingcirklar, där de som vill får prova på hur det käns att få healing. Folk får sitta i en ring och de som healar går runt och ger till deltagarna. Då deltar även andliga healers.
Vi planerar även en heldag i höst där olika healingutövare berättar om sina healingformer, allt från Ama Deus healing till olika Reikiformer och andlig/spirituell healing. Jag ser jättemycket fram mot den dagen.
Rose
healingcirklar och healingträffar för healers i varierande stilar och grader är ju toppenbra idéer!

Reikiträffar enbart gillar jag också speciellt för nyutbildade. Man kan fokusera mer på Reikin på såna träffar.
Men att dela kunskaper med andra healingvarianter är jättekul det också.
Härligt att du blev inspirerad korseet
ja jag jobbar inte med reiki och har förstått att det ska jag inte göra heller då de tre gångerna som jag har anmält mig till kurs inte blivit av. Men den healingen jag utför är rätt kraftfull och jag trivs gôrbra med den!

Ja Reikin passar inte alla och har du hittat en teknik som du gillar är det toppen. Roligt att träffa andra healers är det ju i alla fall. Helt klart behövs det ett healingförbund, förutom Reikiförbundet.