Healing iFokus

Healing

Etikettupplevelser
Läst 400 ggr
MariaJ
0

Känslor och dess ord

Känslorna har ju fått ord på jorden. Men hur vet vi att jag känner som mina medmänniskor när jag är glad eller när jag är ledsen. Hur kan man veta om man känner lika dant fast man har samma benämning på det.

Jag tycker det är viktigt att känna sina känslor i kroppen och inte bara lägga ett utryck på dem. Jag kanske kan känna flera olika känslor i min kropp som blir en tillslut.

Benämningar som hat, avundsjuka eller kärlek, glädje är ju 4 av flera tusen ord som beskriver våra känslor..

Är vi på jorden just för att lära oss känna in våra känslor..??

Jag kan fundera på detta ibland, för om jag är ledsen så visar jag kanske det genom tårar och genom ett beteende som förväntas av mig. Men jag är inte ledsen som alla andra männsikor.. Vi är ju unika, så mitt sätt att vara ledsen på är ju inte på ert sätt.

Kanske är jag även i detta inlägget lite djup, men jag hoppas ni förstår mig.Oskyldig

Känner ni in era känslor ?? Vet ni hur ni är eller hur ni reagerar i olika känslomässiga situationer ?? bemöter ni era olika känslor när det kommer ?? har ni tänkt på detta ??

Kram och ljus till er alla !!!  MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

FiaH
0

Jättefint skrivit MariaGlad Jag försöker faktiskt känna in mina känslor, och även bemöta dom, ibland är det svårt. Men jag har jobbat hårt med att lära känna mig själv och vet hur jag reagerar i känslomässiga situationer, både tragiska och vardagliga.. Med ljus till dig vännen. Kram