Healing iFokus

Healing

Etikettenergier
Läst 1664 ggr
MariaJ
0

Beröring

Jag skulle vilja lyfta fram ett ämne som är otroligt viktigt. Jag har alltid själv varit en kvinna som gett väldigt mycket närhet till mina nära och kära, men det finns de människor inte får uppleva närheten och känna alla känslor som det väcker inom en.

Att få beröring och närhet är bland de viktigaste man kan uppleva. Vi måste ha mat och dryck, men för att må bra inom oss och för att känna oss älskade så behöver vi även den rent fysiska närheten.

Att visa vad någon betyder kan man göra genom att klappa om eller att lägga handen på axlen. Att visa barnen hur mycket man älskar dom gör man genom att bekräfta och se dem, men också tillåta dem att komma upp i knäet eller att sitta brevid dem.

jag har även gjort healing och massage på mina barn. Ni ska veta att dse kommer själv och frågar om jag vill ge lite. De är vana vid beröring och kännr att de kan sakna det om det gått ng dag utan.

Att massera ryggen, ansiktet, benen och fötterna på varandra är också ett sätt att öppna upp sig och prata. Lite kvalitetstid med varandra.

Ge barnen den beröring de behöver.. men glöm inte att även våra äldre människor i samhället behöver få beröring. När vi blir gamla så tror många att de inte behöver det, men det är just då man behöver det som mest. Om man är gammal och ensam. Kanske man levt i tvåsamhet i hela sitt liv, och sen går den respektive makan/maken bort,, då fattas ju den personen fysiskt, men även närheten försvinner ju. Alla mår bäst av det.

Se de gamla, se våra barn, se dig själv…. Ja, se alla. Ge närhet till dem som det känns bra med. Det kan räcka med en klapp på axlen, så lever kanske personen på det under en väldigt lång tid..Glad Ge även ett smile på gatan till en främling,, du ska se att hela världen ler mot dig sen..

Tack för det.. Kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Vera-Trollet
0

Så viktigt med detta! Som jag ser är all beröring från hjärtat healing. Att få ge en go varm kram och att få en är ju lycka!Brukar ofta beröra medmänniskor och djur med mina händer på något sätt. Har också mött de som instingtivt backar eller tar ett steg tillbaka och som jag förstår finns det orsaker till deras betende och respekterar givetvis detta. Då kan man tala och ge goa energier med ord istället.

En vännina sa en gång till mig att vilken skillnad det är att få en kram från en som ger av hjärtat och från en som bara gör detta som en gest vilken som helst. Det vi tänker och känner lämnar vi över vid beröring!

Håller med i ALLT du skrivit Maria!Skrattande

MariaJ
0

GladJag håller med om ditt inlägg också.. Visst är det skillnad på kram och kram.. Och man känner stor skillnad på kramar.. Om den är menad från hjärtat eller om det är en schest bara för att man ska..

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör