Trasig kristall
Hejsan,
jag är ny på det här med Kristaller och har en fråga. Jag köpte några stenar som tilltalade mig, däribland en Rosenkvarts. För några veckor sedan hade jag otur och råkade tappa den på vårt stengolv… den delade sig i två delar. Jag har inte slängt någon av delarna. Borde jag göra det och skaffa ny? Eller kan jag behålla den större delen eller båda?
Tacksam för svar
Howliten
Jag är glad. Är du?
Jag hade nog inte kastat den. Men jag är visserligen också en sådan som har svårt för att kasta saker…
Men vem vet, den kanske känns ännu starkare nu. :)
Jag hade heller inte kastat den, tvärtom skulle jag vara mycket tacksam för att en blev två.Kanske det vill visa att du skall skaffa fler rosenkvarts-stenar. Vad tror du själv och känner?
Hej Juvela och Vera-Trollet!
Tack för de snabba svaren och hjälpen!
Jag har väl mest känt att det inte varit så farligt, att det varit ok. Men ville ändå kolla med någon mer erfaren, nybörjare som man är. Jag har bara använt den stora delen efter att den delade sig. Det har känts bra, det är inte den stenen jag använder mest (dras mest åt howliten, citrinen, fluoriten och en ny favorit är ametrinen). När jag håller rosenkvartsen i min hand och kopplar av så känns det bra, även om ena sidan är sträv. Bra tips det där om att jag kanske ska se det som att jag kanske behöver fler rosenkvart-stenar… har inte själv tänkt så… Tack än en gång för hjälpen båda två.
Jag är glad. Är du?

Oftast när man tappar eller mister ng sten så symboliserar det att man kanske inte behöver just den stenen nu i livet. Rosenkvarts är en kärlekssten och kan bäras alltid, men kanske det är ng annan just nu som du bäst behöver. Sätt dig ner och känn in vilken sten som du kanske istället behöver..
Kram MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör