En sommarberättelse..ni bestämmer
Jag skulle nu vilja starta en sommarberättelse som vi alla gör tillsammans. Jag börjar och ni fyller på.. Superskoj tycker jag :-
Då börjar jag:
En lite blond flicka ville plocka midsommarblommor för att lägga under sin kudde. Hon gick ut på en äng där det fanns alla världens blommor och hon kände lukten av alla dessa härliga och vackra sorter. Hon blev lite osäker på vilka hon skulle plocka sftersom man bara ska ha sju stycken. Hon tog en röd ros, en orange lija, en gul smörblomma……sen såg hon till sin förvåning att lite längre bort fanns ett vattendrag som glimmade. Hon gick dit. Hon såg att det fanns olika små urhålkade skålformade hålor i en bergvägg.. dä'r det fanns vatten i olika färger.. Hon doppade ner handen i den röda färgen och vipps så …………fortsättning av er….hihihihihi
Kram MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
var hon på en annan plats, hon gick på en stig och hon var inte ensam, de gick och småpratade och hon frågade, måste jag lägga mina blommor under kudden för att få svar på vem min blivande blir? Nej svarade han, det behöver du inte, du kommer att drömma om honom i alla fall…..

Den var nog inte tillräckligt spännande..hihiihih
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

….vipps så färgades handen röd. Hon blev så förvånad och gick tillbaka till källan för att tvätta av den röda färgen. Men det gick inte. Färgen satt kvar som berget i handen. Flickan blev så ledsen och satte sig på kanten vid källan och grät och tänkte, tänk om färgen kommer sitta fast hela livet ? Varför skulle det här hända mig just idag på midsommarafton! Varför lyssnade jag inte på den gamla kvinnans varningar och jag som skulle bara plocka sju sorters blommor, tänkte hon vidare. Natten var fortfarande ljus och ljummen och flickan bestämde sig för att fortsätta plocka blommor, tänka på sin tillkommande och i hopp om att färgen går bort med hjälp därhemma. Hon plockade en prästkrage och hittade en midsommarblomster nära gärdet. Men den röda handen följde alltjämt med …
Hon fortsatte och plocka blommor tills hon fått ihop en stor fin bukett som hon är mycket nöjd med . Hon tycker då att det är dags att vända om och gå hem. men hon upptäcker då att hon inte kan hitta någon väg tillbaka. Hon har vandrat omkring där många gånger ändå känner hon inte igen sej , inget ser ut som det brukar göra där . Hon irrar runt i skogen en stund ,hittar sedan en stig som hon följer. När hon traskat på stigen en stund får hon syn på
~ mayolica ~