Heala kroppsliga symptom
Som jag ser på människan så är väldigt mycket av våra obalanser emetionella, men om vi utsätter oss för rökning, droger, matmissbruk eller andra former av beroende, som ju faktiskt inte bara är emetionella längre utan efter ett tag blir det även fysiska. Kroppen börjar kräva de oblanser och allt som man tillfört kroppen. Ett behov uppstår.
Jag menar att det ofta finns en grund av emetionell låsning då man börjar, men sen blir man ju beroende rent fysiskt. Kroppen kräver det. Hur tror ni att det fungerar ? jag tror att kroppen vill balansera sig, många gånger skriker den efter balans, men Tror ni att kroppens gifter kan heales ??? Jag vet vad jag tror ..och jag tror ju det. Skoj att höra era funderingar och tankar i frågan.
Kan man hjälpa processen att renas upp.. tror ni det blir lättare att sluta om man går på healing ? osv…..
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Jag tror att man kanske kan komplettera healingen med tankens kraft :) Alltså samtidigt som man healar symptom eller ex. att man vill sluta röka så tror jag healing kan hjälpa, men man kan inte förlita sig på att healingen ska göra det åt en, utan man måste verkligen själv innerst inne vilja sluta helt o hållet och då tror jag att tankens kraft kan hjälpa till i det.. Eller låter det tokigt :/

Jag tror att healingen är ett jättebra kompliment men du måste själv ha viljan, så Soffe, jag håller med dig, tanken och viljan måste också vara med
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Jag healar inte själv, men har fått healing och den healingen har hjälpt mig väldigt mycket emotionellt. Men jag tror att man måste vara mogen för det. Jag tror också att det finns en anledning till att vi har de blockeringar vi har, jag tror att så mycket som vi kan hantera kommer fram. Så kanske blockeringarna kan ha ett syfte? I alla fall har det varit så för mig. Det har gått sakta och i perioder känns det som att det inte hänt något alls. Vilket i bland har kännt frusterande. Men själen har ju inte bråttom.

Jag tror som dig #3
Men jag tror (vet av egen erfarenhet) att healing kan öppna upp dörrar som man bommat igen och därmed stängt inne gamla känslor! Sedan ser jag det som att enbart healingen i sig inte kan bota det som sjukt, det kan däremot tillföra ork och energi att ta tag i det svåra. Bär man en massa känslomässig smörja är det ju den som ligger bakom och skapar obalansen som man dövar exempelvis med mat eller annat, och innan man tagit hand om den och bearbetat sina känslor på ett medvetet plan så finns ju orsaken till problemen kvar. Men som sagt det var healingen som öppnade mina stängda dörrar som INGEN annan terapiform, vare sig traditionell eller alternativ hade klarat på 15 år!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Jag kan bara hålla med #4… helt och hållet mina tankar också om det.
Carpe Diem
Maria Johnsson
Helt klart var det healingen som öppnade upp för mig. Och jag tänkte direkt efteråt att ingen terapiform i världen skulle kunnat ge mig det, så direkt och så mitt i prick. Jag har provat en del!
Jaha.. Så det jag skrev var tokigt då
Nä det tycker jag inte själv.. Min tro är att det inte bara är själva healingen i sig som gör jobbet, utan du själv oxå med dina tankar o känslor.. Så klok jag är :)

Naturligtvis soffe har du rätt, tro inget annat… jag är också övertygad om att tankens kraft är mycket viktig.. Tänka positivt och tro, är ju också endel i processen.. visst är du klok..:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Tack
Kram
Jag tycker inte att det Soffe skrev var tokigt, tvärtom!
#10 Tack va go du är
Kram